När små blir stora

Alla inlägg under januari 2009

Av Therese Källström - 31 januari 2009 21:28

Jag o barnen har haft det så mysigt, fast inte pappa Daniel var med. Vi handlade på branten, sen hade vi köpt lösgodis som vi mummsade i oss. Barnen satt med skålen i soffan o tröck i sig =) Mamma var inte så pjåkig hon heller =) Sen tittade vi på tv o mös. Så här så det ut vid halv nio med Elias, se bild. Då hade han gett upp. Jag, Ebba, Elias ska sova inne på Elias rum, riktigt mysigt. Jag vill inte dela säng med en sjukling till sambo, mkt mysigare med barnen. Daniel har sovit i princip sen åtta, nio tiden igår kväll, förstår inte att man kan sova så mkt. Han har max varit vaken 1 timme på hela dagen. Nä om man skulle ta o kika vidare på tv, fast nu i ensamheten. Slutar väl med att jag sover om 10 min =)

Av Therese Källström - 31 januari 2009 16:14

Vilken morgon, skulle iväg o jobba men insåg att min sambo inte var kapabel att ta hand om dom små, han ligger i hög feber o dunderförkyld. Inatt har han nästan varit värre än ett barn, spytt, hostat om vart annat. Tror inte det är magsjuka, han har haft slem o sen har nog febern gjort sitt.Men nu har jag skurat toaletten som att det skulle ha varit magsjuka, hatar kräkor, bort med allt snusk. Så nu doftar det nyskurat med ajax. Så imorse fick jag väl stressa som en idiot, fick ringa o väcka mamma o säga att barnen var "tvungen" att komma, o mamma ja självklart kl.6,45 en lördagmorgon. Om mamma o pappa ändå kunde förstå vad vi är tacksamma för all enorm hjälp dom ger oss, dag som natt med våra små änglar!! TACK i massor. Älskar er så!! Daniel har sovit sen åtta, nio tiden igår kväll tills nu. Tycker så synd om han. Jag o barnen ska sova tillsammans alla 3 inatt =) tror ni dom väntar. Mamma o Ebban på madrass inne hos lillebror, så får sjuka pappa ligga själv, inatt sov jag på soffan. Fy för alla sjukdomar vi har haft, inte en till, därför håller vi oss gärna undan. Ikväll ska jag o barnen ha myspys med godis o god mat. 

Av Therese Källström - 30 januari 2009 22:07

vet ni att snart kommer jag att bli tokigpå doktorer, dock inte alla. Många gör absolut ett superjobb, men många gånger så är det tyvärr så många klappträn som skulle vara något helt annat än doktorer. I tisdags fick vidroppar till näsan, men inte någon som kollade, fick ju inte ens komma in på ett rum, idag när mamma var till vårdcentralen med Elias så var sköterskan helt underbar men doktorn dom träffade var så j-vla nonchalant. Fy fan jag går i taket snart, det är ett barn vi pratar om inte nån j-vla docka man slänger med. Mamma sa även att flytande går inte att ge Elias så det vore bra om han kunde få tabletter istället, men nej du. Han skulle minsann ha flytande, o vad händer jo jag får ringa o be om tabletter imorgon. ÅÅÅÅ vet snart inte vad jag gör, jag räcker inte till som mamma snart, han lider ju bara, det är inte ens mitt fel. Nä nu måste jag nog sluta att skriva innan jag skriver något jag får ångra!! Säger än en gång att det finns så mkt bra läkare, synd bara att vi aldrig får träffa dom. Hör av er till oss o berätta var ni finns!!

Av Therese Källström - 30 januari 2009 08:39

Nu har dom ringt, kl 9,30 skulle han få komma till vårdcentralen. Gud jag blir lite sur, alla säger bara "jo men han har ju inte haft feber så länge" jo det tycker jag att han haft. Men dom säger att är det ett virus så kan det hålla i sig. Men vi skulle iaf komma upp så dom fick kolla i öronen o ta ev prover. Nu hoppas jag det blir någon medicin så det försvinner!!

Av Therese Källström - 30 januari 2009 07:57

8,20 ringer vårdcentralen upp mig. Han vaknade med en temp på 38,4 det tycker jag är högt när man har sovit. Natten har inte varit nå rolig, han har varit superorolig men han har nog haft väldigt hög feber. Han har varit så så varm. Alvedon hjälper ju bara korta stunder, den går ju liksom aldrig ner. Nä nu hoppas jag att dom ger han en ordentlig kur med medicin så han blir bra. Nu ska jag vänta på att dom ringer. 

Av Therese Källström - 29 januari 2009 21:09

Jag tror jag blir tokig!! Nu har han feber igen pluppas. 38 stannade den på nu ikväll. Jag tycker så synd om han. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen  o berättade hela historien om akuten o allt som varit denna vecka. Hon trodde att det kunde vara öronen som spökar, mmm vad var det jag sa. J-vlar att dom inte kunde kolla han i öronen när vi var till akuten, nä låt han gå o vara sjuk. Vet ni att jag blir lite lätt irriterad när barnen inte går i första hand, vi var ju ändå där, kunde dom inte ha kollat i örone. Fy ska man behöva gå o lägga sig o vara arg o besviken. Sköterskan jag pratade med sa att jag skulle ringa vårdcentralen imorgon bitti o be att få komma upp. Uppdatering kommer!!

Av Therese Källström - 29 januari 2009 13:49

Som det ser ut så blir det dagis imorgon, han har inte haft feber varken igår el idag. Han har varit ute o lekt o lekt inne, så det verkar ha gett sig, peppar peppar. Han är lite förkyld men det kan man ju vara f-n i flera veckor. Han är pigg o glad och det är väl det viktigaste. Nu ska jag lägga in lite tvätt i garderoberna. Hej svejs!!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards