När små blir stora

Alla inlägg under juli 2009

Av Therese Källström - 31 juli 2009 10:33

Vill bara tala om att imorgon då fyller våran älskling 6 år. Världens bästa tjej!! Hua jag får nästan tårar i ögonen, hon är så mallig över att hon börjar bli stor. Min bebis!! =) Vi åker jusnart igen, vi ska ju på junibacken imorgon så jag antar att det inte blirnågot vid datorn på hela helgen. Jag lägger ut bilder ifrån kolmården när vi kommer hem, samt ifrån stockholmsresan =) Slänger ut 2 kort på prinsessan. GRATTIS ÄLSKLING!!

Av Therese Källström - 29 juli 2009 10:17

Slänger in kort på möblerna jag målat. Före o efter. Nu är dom ju vita men det har ni kanske förstått =)  Kan man tro att det är samma möbler?! Är riktigt nöjd. Ska även byta knopparna på skänken men det får bli när vi kommer hem. 

Av Therese Källström - 28 juli 2009 21:03

Har nysskommit hem ifrån Ludvika, har varit hos min vän Johnna o fått lite mat =) Tjålat lite skit mm. Tidigare idag har vi haft besök av Daniels syster o hennes lilla Lucas. Godingen!! Jag har målat en andra gång på vitrinskåpet samt"städat" av lite här hemma o klippt gräsmattan =) Är jag inte en händig kvinna jag? =) Fart o flex det gillar jag, fast det ska vara fart o flexpå ett bra sätt så man inte känner att det blir ett måste moment eller stressigt. Me like!! Har även tvättat lite, vi åker ju till norrköping imorgon sen på torsdag drar vi till kolmården =) ska bli kul. Så jag återkommer med massa fina kort sen. Blir ju lungt här i någon dag nu, men kommer som sagt var med bilder sen. Tjing......

Av Therese Källström - 27 juli 2009 20:27

Nu ikväll tog jag tag i penseln igen. Håller på att måla om några utav våra möbler i vardagsrummet, det kommer bild på den här nedan. Ett grönt vitrinskåp o en skänk i furu, det har jag målat vitt, kommer en ny bild sen får ni se vilken otrolig skillnad det blev, så fint. Sen har jag ju målat om i rummet nu är det ju vitt, se bilden nedan. ÅÅ är så nöjd med min insatts =) 




Daniel har ju haft sin första semesterdag idag, vi hade inga barn inatt så vi kunde sova hur länge vi ville imorse, tror ni vi gjorde det?! Nopp, strax före 8,00 hörde jag Daniel. Men gud sa jag åt han du är ju fan värre än barnen =) Jamen sa han jag har ju sovit 3 timmar längre än vad jag brukar göra =) Det kallar han sovmorgon. =) Fast huvudsaken är väl att man vaknar av sig själv o inte av en klocka. Han tog och åkte till sin pappa i hagge, han är lite social nu när han inte träffat folk på 3 veckor =) Vi var hos mamma o pappa på em,sen efter det åkte vi hem o förberedde kvällsmaten. Det bidde grillat o kroketter o besås o en god sallad. Mumma!! Nä nu tror jag allt att jag ska göra kvällen........

Av Therese Källström - 26 juli 2009 16:39

Japp då vardet färdigtmålat i rummet =) ÅÅ vad nöjd jag är o tacksam att jag har så snälla barn som har stått ut med att jag har varit tråkig 2 eftermiddagar. Fast dom har ju lekt med lite kompisar oxå så det har gått riktigt bra. Nu ska jag möblera o sätta upp tavlorna, har även budat på tradera på ett väggord som jag hoppas att jag vinner, lär dig livets stora gåta, älska glömma o förlåta!! Tycker det är ett fint uttryck!! Nu ska jag möblera, jiha!!

Av Therese Källström - 26 juli 2009 08:38

Japp det är jag det!!Var så trött på färgen vi hade i vardagsrummet så jag tog o målade om väggarna igår =) Bara så där. Innan så var det åt terrakotta hållet lite mörkare. Men nu är det vitt =) Så idag ska jag köpa mera färg, så idag blir det färdigt där inne. Kan man börja i nästa rum *asg* Jag är ju lite ivrig av mig, så tycker jag en sak blir bra då vill jag göra det igen, så det kan hända att nästa objekt blir datarummet, det är faktiskt behov av en uppfräschning. Där inne har vi barnrum fortfarande, dock inte lika kul i ett datarum. Så vi får se vad jag hittar på.



Idag jobbar äntligen Daniel sista dagen, jiha!! Så ikväll när han kommer hem då skulle jag tro att jag har en mkt glad sambo. Ska bli så skönt. Imorgon bitti ska jag o barnen smyga upp så ska han få sovmorgon, skulle tro att han behöver det efter dessa grisveckor. Nä nu kurrar magen!! Tjing.....

Av Therese Källström - 25 juli 2009 08:15

Även när klockan är 08,15 en lördagmorgon!! Päivi tack för kommentaren =) Ja jag vet att jag inte är som alla andra, jag o min dammsugare. Men det blev bara lite grann =) Jag missade er helt, jag var väl så inne med vad jag gjorde. Min bästis o jag =) 

Till er som inte förstår så hade min vän Lisa (även granne mitt emot) besök av sin mamma o pappa igår kväll. När jag o barnen kom hem ifrån Jannike igår kväll så körde jag av med dammsugaren lite snabbt i några rum. Det tyckte dom var lite kul. Men är man bästis med dammsugraen så måste man väl underhålla han oxå =) Ja nu är man på bra humör även denna dag =)




Till något helt annat, nu har Daniel bara idag o morgondagen kvar att jobba, jiha!! Sen är han hemma med oss i 2 veckor den 3:dje veckan ska han ju till vildmarken. Så jag hoppas att han inte tänker börja med altanen, även fast han har rivit den. Jag tycker att han behöver semester o inte börja jobba hemma det första han gör.



Ebban sover än, bara jag o Elias uppe. Vi börjar bli lite hungriga, men vi försöker hålla ut till Ebban vaknar så vi kan äta tillsammans. Det går nog.

Av Therese Källström - 24 juli 2009 10:38

Jag kan bli så arg!! Har ringt till viasat idag o ifrågasatt hur man kan skicka ut en påminelse när man inte ens har skickat ut en vanlig räkning!! GRRRR Nemen oj säger hon, jag tar bort den påminelsen så får ni tillgodo på nästa räkning. Jag ser ju att ni inte haft någon påminelse förut så det måste ha blivit något fel. Fast i grund o botten så tror jag att det kan vara posten oxå för vi fick en påminelse ifrån Telia oxå, fast vi inte fått den räkningen heller. Å gud jag blir så frustrerad!! Visst allt löser sig ju men det är ju inte sånt man vill ha. Vi sätter in alla obetalda räkningar i en pärm o när vi betalat dom så sätter vi dom på en sida i pärmen med betalda räkningar, så vi har ordning o reda på våra papper. Men nu är det ju löst, men ändå!




Jaja nu har jag gnällt av mig, men att det ska behövas. Idag blir det taccos till lunch =) Ikväll ska vi till Jannike o Isac o äta pizza =) Fy på oss =) Vi är utan pappor/karlar så då passar vi på att äta tillsammans. 



Nu på morgonen satt jag o skrev inbjudningskort till barnens kompisar, o jag gjorde väl bort mig har jag upptäckt. Klappträ!! Jag tog fredag den 7 augusti på em/kvällen, tänkte kan man bjuda på korv med bröd, perfekt Daniel är hemma då. Men ack vad fel jag tog. Glömde bort att han åker till vildmarken o ska fiska en vecka, dom åker på fredagen. Great!! Hur ska man hinna med allt ensam?! Men Johanna skulle hjälpa mig, tusen tack för det!! Tur man har snälla vänner som ställer upp när man är förvirrad själv =) Nä nu blir det handling så vi kan äta lite lunch!! 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards