När små blir stora

Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese Källström - 31 oktober 2009 21:25

1. Hur gammal är du om fem år? 31, jisses!!
2. Vem var den sista du träffade? Min syster

3. Hur lång är du? 163
4. Vilken var den senaste film du sett? Wallander tror jag
5. Vem ringde du senast? Älsklingen
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Kan du köpa med isberg =) Till min syster
7. Vad är dagens planer? Sova, nästa tack!!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Båda delarna! Men blir mest sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag på em
11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna
12. När vaknade du idag? 8,45 då min son vaknade =)
13. Har du någon gång hittat en katt? Nopp
14. Vilken är din favoritplats? Min säng =)
15. Vilken plats föredrar du minst? Fundera på den du =)
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ja jag antar att jag är hemma eller på jobbet =)

17. Vad skrämde dig som barn? Ja du.....

18. Vem fick dig att skratta senast? Ebban idag

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja verkligen. Så gammal är jag väl inte =)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, just nu i min varma o sköna flecepyjamas. Kallt annars ju, brrr
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag 2, men när Daniel inte ligger där så är det 4.....

23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Dalarna
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja jag har väl det
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja, jag tycker det iaf.
27. Vilken är din favoritglass? Mjukglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av huset samt köpa en ny bil, sen spara
29. Tycker du om kinamat? Nää
30. Tycker du om kaffe?Både ja o nej, men mest nej
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk
32. Sover du på någon särskild sida? Mest höger eller på magen
33. Kan du spela poker?Nej
34. Tycker du om att mysa? OO ja, finns det nå bättre?
35. Är du en beroendemänniska? Tycker jag inte, eller jo av mina barn o man hihi
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En gammal klasskompis
37. Vill du ha barn? Ett tredje, ja men det får jag inte =)
38. Kan du några andra språk än svenska? Vill jag väl inte påstå, fullt bestyr med svenskan haha
39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool, har aldrig badat i havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Ja du, Kläder kanske (till barnen)
42. Äger du dyra smycken? Ja det gör jag. Beror väl på vad som räknas som dyrt förstås......
43. Har du någon gång testat narkotika? Absolut aldrig o skulle aldrig komma på tanken.....
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ops, chips =)
45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan inte komma på någon just nu....
46. Välj ett ärr på din kropp? På handen efter en cykelolycka när jag var mindre
47. Vad har du för ringsignal? Vet inte riktigt vad den heter, ett band ifrån borlänge iaf
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jo
49. Flirtar du mycket? Ja med min man, försöker få respons =)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I säterdalen i somras
51. Kan du byta olja på bilen? Vad har jag en man till =) Vet faktiskt inte.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nopp
53. Vilken var den senaste bok du läste? ??
54. Läser du dagstidningen? Jo
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Dansar? Kör jag inte bil?!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 tror jag, helt världelös radiokanal

8. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mina inloggningsuppgifter till viktkoll
59. När var du i kyrkan senast? 22 augusti då jag gifte mig =)

Av Therese Källström - 31 oktober 2009 10:52

Jag har beställt en ny mobiltelefon =) Men jag som jämt har sagt att nokia är bäst ska inte ha nå annat. Förstår mig ju inte på andra telefoner, har jämt haft nokia. Men nu blev det en LG BL20 Skitsnygg. Får se om jag förstår mig på den =)



Av Therese Källström - 31 oktober 2009 10:10

Idag vaknade jag 08,45 av att Elias står med sitt "trollspö" o säger hokus pokus vakna! Sötunge!! Mammas lilla kille. Så han vaknade då o Ebba såg vi inte förens 9,30 så inte ska jag klaga över denna morgon. Har precis duschat, baar håret att göra klart. Ska väl köra igång en maskin med tvätt oxå =( Nödvändigt ont. Vid tolv åker vi ner till mamma o pappa o får lite lunch jag o barnen =) Inte fel det heller. Efter det åker vi o leker med Isac o Jannike =) Vilken underbar lördag vi får. Bara dajsa runt, me like!! Som sagt var så jobbar ju våran pappa, man. Så tråkigt!! Men imorgon skulle han vara hemma med oss.





Förresten vad tycker ni som ser på idol? Tycker ni att Erika skulle ha åkt ur igår? Det tycker inte jag, hon har en bra röst. Finns ju andra som kunde ha åkt istället. Jag tror att Erik o antingen Mariette eller Tove kommer att vara dom som tävlar mot varandra i slutfinalen. Vad tror ni?Ja om man skulle ta o göra lite nytta kanske. Tjoho....

Av Therese Källström - 30 oktober 2009 19:40

Ja då har vi varit iväg o tagit sprutan idag. Gick superbra. Inte ett pip sa han, killen min. Har varit hos mamma o pappa idag annars har vi inte gjort mkt, förutom att städa imorse. Nemen vet ni?! Glad Vi har ju haft så mkt krångel med diskmaskinen, cylinda skulle kontakta oss osv. Men igår fick fru källström nog på att dom aldrig hörde av sig, ringde Elon där vi köpte maskinen. Var igår em/kväll så han skulle ringa till cylinda idag o höra vad dom håller på med. Så idag på em ringde han mig o sa att han hade pratat med chefen på cylinda Flört  Innan killen på elon ens hann ringa mig så hade cylinda ringt mig Cool Blev dom lite skrajsen när chefen fick nys om att dom inte hör av sig som dom lovat. Efter ca.10 min när jag lagt på med cylinda så ringer han o säger att jag åker till dig direkt. Å vips så har man en förhoppningsvis fungerande diskmaskin. Ibland kan det gå fort, men f-n att man ska behöva jaga med blåslampa för att det ska hända saker o ting.



Morgondagen består ju tyvärr av att min man ska jobba. Men vi ska till mamma o pappa på lunch. Det låter bra =) Sen ska vi kanske umgås med Jannike o Isac. Det vore kul. Nu ska jag kika på idol med barnen o min man o äta godis. Tjing.....

Av Therese Källström - 30 oktober 2009 10:00

Ja tänk för att jag är det =) Klockan är tio o vi har ätit,dukat undan frukosten. Jag har bäddat alla sängarna, städat klart nedervåningen vilket innebär dammning,dammsugning samt torkat golvena =) Så nu är det bara övervåningen kvar. Den går ju lika fort som där nere. Barnen skickade jag ut för en timme sen o dom är ute än, då hinner jag med o göra klart allt. När dom är inne måste dom ju sitta i soffan eller vara på sitt rum om jag ska kunna torka golv, så då passade jag på att skicka ut dom nu när vädret är så fint. Slipper jag ha golvtorkningen som väntar. Skönt att ha allt sånt här gjort när helgen kommer. Kan vi bara mysa o titta på idol ikväll, känna doften av nystädat hus. Gud så underbart.Tända lite ljus o äta massa gott godis =) Undra ja vad man ska hitta på för god mat ikväll?! Nä nu är det bäst att ta övervåningen när barnen leker så bra ute. Tjingeling......

Av Therese Källström - 30 oktober 2009 08:12

Jajemen nyvakna är vi både jag o barnen. Jag vaknade före dom Förvånad 07,45 vaknade jag o tänkte men vad är barnen?! Men dom sov ju sött i sina sängar. Dom kom upp vid åtta. Så skönt att vi sov lite idag. Har iaf pratat än en gång med min underbara man, och nu har vi bestämt att det blir spruta. Han tycker att vi ska göra det han är ju trotts allt i risksonen. Jag vet fortfarande inte vad jag vill, men nu kör vi på. Jag tror mkt att jag inte vet är för att jag vet ju inte om jag själv kommer att ta sprutan, spruta i nå konstigt grejs. Jaja nu är det så att vi som föräldrar måste ta jobbiga beslut ibland. Nu har vi kommit överens om att han får den.



Ja vad gör vi annars idag då?! Tänkt vika undan lite tvätt, tvätta lite sen ska vi passa på att vara ute nu när det är så fint väder. vill inte planera så mkt, vet ju inte hur Elias reagerar på sprutan. Men det får tiden visa. Så vi håller oss på hemmaplaner Glad Om man skulle ta o duka fram frukost o sen ta sig en dusch. Kommer bilder på mitt allt!! Elias på hotellrum    Ebba med mamma på shopping i borlänge =)

Av Therese Källström - 29 oktober 2009 17:12

Är det nära fredag Förvånad Jag tror vi har bestämt oss eller igentligen har vi inget val än att vaccinera våran lilla pojke. Men jag säger ju emot mig själv lite. Tänk när jag får min kallelse, tänker jag vaccinera mig?! Tror inte att jag ska göra det. Men ändå känns det som att jag vill att Elias ska göra det. När han blir sjuk så blir han ju inte lite sjuk utan han blir ju väldigt dålig. Så oj vad jag går emot mig själv!! men vi har nog bestämmt oss för att ge han sprutan. Kan ju inte hålla på att vela fram o tillbaka så mkt mera nu. Det är ju liksom imorgon det sker.



Min man jobbar över idag Rynkar på näsan Blir nog toligen jobb i helgen med som det ser ut, tråkigt för oss som är hemma. Men har dom mkt jobb så är det ju så, det är väl bra det förstås. Men vad ska jag o skruttisarna göra då?! Äsch det löser sig alltid. Just nu sitter lille man o tittar på tv o Ebban är på sitt rum o leker. Dom har ju varit med mormor o morfar idag. Alltid kul att komma hem till sina leksaker igen. Nähä om man skulle ta o fixa lite mat så vi slipper bli på dåligt humör för magen kurrar. Får se vad mammsen slänger ihop =) Är lite som hon kocken på mix megapol =) Slänger ihop lite av vad man haver, det brukar ju faktiskt nästan bli godast =) Ha en trevlig kväll. Kram.....

Av Therese Källström - 28 oktober 2009 19:45

Ja då är barnen hos mormor o morfar igen. Dom ska sova där i natt. Slipper jag väcka dom tidigt imorgon bitti, för att sen skjutsa dom dit. Känns så onödigt, o då måste ju mamma oxå kliva upp tidigt. Tyckte både jag o mammsen var onödigt. Så nu när barnen har höstlov så mös vi till det lite extra, vi köpte smågodis som dom fick ta med till mormor. Då säger Ebba -Men mamma det är ju inte lördag idag?! Hur många barn säger det när man får chans till godis =) Sötfia!! Så nu blir det lite mys i soffan med min underbara man. Det bästa av allt är att nu är han bara MIN!! =) Behöver inte dela han med några barn, hihi.



Ja idag iaf så var vi med våran vän Ottan o kidsen. Alltså jag säger det, hennes Alfred är han nå mysig han eller?! Vilken liten goding. Mys!! Ja Alva med så klart =) Vi kom dit vid 10,30 på fm o vi åkte hem vid 16 tiden. Vi var i lekparken, fika på smeten. Sen var vi hemma hos dom. Ja tjejerna såg vi ju nätt o jämt, dom lekte uppe på Alvas rum. Tack för en supertrevlig dag!!



Ja imorgon jobbar jag sista dagen denna vecka, då jag har semester på fredag. Fan vad fredagen närmar sig. Ja vad ser jag idag då, jo på första sidan på aftonbladet o expressen så står det om svininfluensan o vaccinet =( Det hjälper mig ju så mkt med hur man ska göra, NOT. Men det lutar åt att det blir vaccination. Men jag ska vela ett tag till Obestämd Nu ska jag inta soffläge. Kram.....

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards