När små blir stora

Alla inlägg under november 2009

Av Therese Källström - 30 november 2009 17:09

Ja nu var det några dagar sen jag var här =) Men ni tycks inte ha saknat mig så mkt =) Skriver väl bara massa trams =) Idag var det vägning för viktklubben o heja mig!! 2,2 kg på 4 veckor, känns kanon. Är kanske inte så mkt men hade ju hänt betydligt mera denna vecka än förra då jag stod still. 7 cm i midjan har rykt oxå =) Hoppas bara det fortsätter så här bra.



Ja helgen bestod av julbord i fredags, med Daniels jobb. Det var trevligt, jag körde. Tur var väl det =) Sen i lördags sov vi till 10 var så skönt, tror verkligen vi behövde det. Kommer inte ihåg när vi sov så länge sist. Sen hämtade vi barnen hos mamma o pappa o fick lunch där. Sen var vi hemma o advetspysslade. Söndagen bestod av skridskoråkning i vanlig ordning =) Å jösses vad Ebba har blivit duktig, nya foppa =) Kanonduktig!! Ja nu har jag nog inte så mkt mera att säga. Jo just, ska googla på rocktema, vi ska på lucia fest den 12/12 med tema rock =) Nice!!

Av Therese Källström - 25 november 2009 13:54

Jag förstår varför folk blir sjuka nu förtiden. F-n bara regn o rusk när det ska vara snö o kallt. Mörkt o grått är vad det är. Ena dagen 15 grader varmt andra 3 grader varmt. Inte konstigt att folk blir deprimerade, sjuka o allt vad man nu blir. Nä fy rutti för detta väder. Jag har hellre 15 grader kallt o snö än detta skitväder på ren svenska.



Ja vad har hänt idag? Jo Ebban var till tandläkaren kl:8,30 imorse sen åkte hon till skolan o jag o lille man åkte hem till Ottan. mkt trevligt som vanligt. Fikade ihop, jag drack bara kaffe =) o en pytteliten sockerkaksbit. Men sen är det stopp om kilona ska bort. Har köpt mig stavar jag ska ut o traska med. ÅÅ vet ni? Nu har jag gått ner nästan 2 kilo på 3 veckor =) Det tog sig sa mordbrännaren =) Blev så glad att det var några hekto mindre än i måndags. Allt minus är bara +. Så kämpa på ett o två!!




Ja onsdag idag igen, vilket innebär simskola för trollungen =) Alltid lika kul. Imorgon är det jobb, sen på fredag är det jobb igen men bara till 17,30. Går lite tidigare då jag o min man ska på julbord med hans jobb. Barnen sover hos mormor o morfar. Det ser dom fram emot. Så ser våran vecka ut. Helgen blir MYCKET MYCKET lugn. inte många knop där inte. Bara vila o åter vila o verkligen vara ledig. Advetsstakarna ska fram, men det är väl avklarat rätt snabbt. Ser till o städa innan så är det gjort snabbt. Nä nu vill min donna sitta vid datorn =) Hua, hur ska detta bli om 8 år =) Ha det bra!! // Therese

Av Therese Källström - 23 november 2009 19:04

Ja så känner jag mig =( Är sur o arg!! Grrr. Idag visade vågen lika som förra veckan o jag blir så frustrerad. Jag "fuskar" nästan aldrig o gör jag det så skriver jag även in att jag tex har ätit 1 dl godis på lördagen eller så. Men jag försöker verkligen o kämpar med denna förbannade vikt på ren svenska o denna vecka var det tvärstopp. Jaja bara att köra vidare. F-n!! Ja det var det, sen idag när jag kom ut o skulle starta bilen så ser jag att radion har varit på HELA dagen. Tror ni bilen startade?! Skrikandes J-vlar vilken bra dag jag har haft idag. Men tack vare Fredric så hjälpte han mig igång med bilen. Tusen tusen tack Fredric!! Nä tror fasiken jag ska åka buss hädanefter. Ja så nu har jag gnällt av mig, känns genast mkt bättre. Slipper min man få lyssna på allt =) Gu jag blir tokig när allt krånglar.


Till något roligare!! Imorgon ska jag jobba 7-15 sen hem en vända o byta om, sen in till stan o hämta Fia sen bär det av mot grangärde =) till Emma en klasskompis som vi gick med på gymnasiet hon ska ha nå homeparty. Ska bli riktigt kul. Ja just ja, Johanna har varit till falun idag så hon var så snäll o köpte ett par gåstavar till mig, kanske det kan hjälpa till med den underbara vikten. Kämpar på, är ju så envis så det blir nog inga problem =) Nä nu tror jag det blir kudden o soffan. Ha en trevlig kväll!!

Av Therese Källström - 21 november 2009 14:17

ja nu var det några dagra sedan det blev något skrivet. Har fullt upp med allt annat. Har jobbat extra torsdag samt 6,30-18 igår. Sen var vi på kalas hos Marie-Louise som fyllde år igår. Sen hem o sova upp imorse igen. Men nu är jag hemma. Ska ta med min dotter ut o tvätta bilen både in o utvändigt, herrejösses tänkte jag när jag satt mig i den imorse. Så nu blir det puttsning =) Mina killar är o fiskar. Elias tycker det är så roligt att kasta lite. På fm var min man o barnen o farfar ner o åkte skridskor, o jösses vad dom tycker det är kul. När jag kom hem var maten klar o Daniel hade slängt ut våra sängkläder på vädring =) Skönt när han är hemma slipper en annan göra det. Så nu blir det biltvätt. Idag har vi ju strålande sol o superfint väder, måste passa på att vara ute lite. Gud jag förstår inte varför jag får "ångest" dom sista dagarna innan vägningen på måndag morgon. Är ju inga problem tack vare att jag vet att jag inte fuskar, skriver ju ner allt i dagboken. Hua. Ja det blir spännande på måndag. Ha en fortsatt trevlig helg!!

Av Therese Källström - 18 november 2009 09:20

Ja idag så fick Ebba vara hemma ifrån skolan, hon tog vaccination mot svininfluensan igår o har ont i sin arm. Inge roligt. Hon var uppe före sex imorse (vilket inte hon är annars) o klagade på sin stackars arm. Så vi bestämde att hon fick vara hemma idag o vila sin arm. Är ju ledig idag så det är bara mysigt att hon är hemma. Vi har precis ätit frukost =) har bara legat i sängen o myst o kikat på tv. Så nu väntar väl en dusch för min del. Tror faktiskt vi sk åka till stan o beställa lite bröllopsbilder. Hon är ju inte sjuk så det funkar ju. Imorgon ska jag jobba extra, vi har kundafton på jobbet. Kul ska det bli. Ska servera gino till kunderna =) Gud så gott. Massa goda frukter o vit chocklad, o jösses vad gott.




Apprå på gott, för er som vill veta så går vågen neråt =) 1,5 kg hittills o 5 cm i midjan. Hoppas bara att det blir lite mera på måndag. Ja det visar sig.



Annars då?! Ja imorgon jobbar jag ju extra, på fredag jobbar jag 6,30-18 istället för 10-21 vilket jag är väldigt glad över. Så skönt att slippa jobba till nio en fredag. Är jag ju piggare när jag ska upp på lördag morgon o jobba. Daniel o barnen ska åka skridskor på lördag morgon, sen vet jag inte vad vi ska göra när jag kommer hem. Men på söndag åker han o Andreas o fiskar. Jag o barnen ska bara vara hemma o ta det lungt. Är ju så skönt. Ja då har nog inte jag så mkt mera att skriva just nu.

Av Therese Källström - 15 november 2009 16:56

Imorgon måndag så ska jag väga mig =( el =) Hoppas det går åt rätt håll, jag sliter verkligen var dag med detta. Håll alla tummar o tår för mig!! Vill verkligen lyckas!!!!

Av Therese Källström - 15 november 2009 16:37

Har precis klivit ur duschen efter en skapligt dryg promenad. Gick själv, är det jag är så stolt över, tog mig ut även fast jag inte hade sällskap. Gick i rask takt i 40 minuter. Puh vad svettig jag var!! Så det var väl effektivt hoppas jag =) Sen innan jag hoppade in i duschen gjorde jag 30 st sit-ups oxå =) Hurt lisa =) Känns så bra när det är gjort.



När klockan var 9,15 imorse var vi nere i ishallen Flört o barnen åkte skridskor för första gången i deras liv. Ebba ska åka på tisdag med skolan o då ville hon ha testat innan. Å jösses vad duktiga dom var för att  vara första gången =) Elias kämpade som en tok, ja Ebba med förstås men hon har ju begränsningar på saker det har ju inte lille man om man säger så =) Innan det var klart så åkte dom helt själva utan att hålla i sig i något =) Mammas små gull!! När vi kom hem var det bara att dra igång med söndagsgörat =( Mindre roligt. Tvättade, vek tvätt samt städningen. Men när klockan var 13,00 så hade vi käkat lunch o jag var klar med städningen. Det går liksom undan när vi båda två är hemma. Sen har farfar/svärfar varit på besök på em. Medans dom fikade på rulltårta o kakor så fick mammsen äta skorpa =) Men är man inställd på att 12 kg ska bort så går det så mkt lättare!! Men nu när jag motionerat så blev jag lite hungrig så vi ska ta o äta lite mat snart. Sen blir det läsning för barnen samt tidig kväll. Skönt.




Ja just!! Min borlänge vända blev lyckad!! Var faktiskt riktigt skönt att åka själv. Handlade nästan färdigt alla julklappar =) Hurra för mig. Har endast några få kvar, men inte många!! Sen köpte jag skitsnygga kläder till lilleman!! Han ska ta kort på dagis imorgon, det blev en grå slipover, gråsvarta jeans med nå röda revärer samt en randig sjorta. Skjortan var svart med gråa inslag, så j-vla tufft!! Det ska han ha imorgon o sen får han ha det på julafton oxå tänkte jag, är det bara Ebban kvar att köpa något fint till jul åt. Så har våran helg sett ut. Så nu ikväll blir det soffläge =) Ha en fortsatt skön söndag......

Av Therese Källström - 14 november 2009 08:26

Ja vet ni mina vänner!! Var ju några dagar sen jag skrev något nu. Men idag ska jag åka helt SJÄLV ser det ut som till borlänge. Ska försöka att köpa ALLA julklappar idag =) Så här tidigt har vi aldrig haft alla klara, men idag ska det bli klart. Kan tänka mig att det blir rätt tjockt med folk när barnbidraget o lönen kommer så det är skönt att ha det gjort. Min kära man skulle ha varit med men han fick lov att rycka ut o jobba hastigt o lustigt, jobbade över igår oxå. Trist, men kul när lönen kommer =) Så jag får åka själv. På ett vis kan det vara lite skönt att gå själv, det är ju inte ofta det inträffar att man är helt själv. Har ju ett jobb där jag är med människor hela tiden både personal o kunder. Sen hemma kräver ju man o barn sitt =) Om man nu kan kalla det att kräva men ni förstår hur jag menar, jag är aldrig själv. Så det blir bra idag. Mamma ska ha barnen medans Daniel jobbar o jag handlar. Tusen tack mamma!! Ja just, vet ni?! Min stora duktiga tjej har gått hem själv till mormor 2 dagar denna vecka. Hon är så stolt må ni tro. (Hör ju till saken att mamma bor rakt ovanför skolan, när hon kommer ut på vägen så ser man mammas hus) Men bara grejen av att hon går själv gör ju att hon växer enormt. Min lilla kicka. Som sagt var när liten blir stor =(


Nu ska jag gå in o läsa 2 st böcker som mina barn har valt att jag ska läsa för dom. Sen frukost o en dusch, sen drar jag mot kupolen i detta snöväder. Ha en bra dag.....

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards