När små blir stora

Alla inlägg under april 2010

Av Therese Källström - 29 april 2010 19:38

Varje barn är unikt

Varje barn är en personlighet

Varje barn är speciell

Varje barn är en välsignelse



O båda är dom mina.



Tyckte dom orden var så sanna. När man sitter i bloggvärlden så ser man så mkt som både är positivt o negativt. Tillexempel när man hittar sidor där något barn är allvarligt sjuk eller som en sida där en ung mamma dött av cancer o lämnat sina älskade barn. Hur kan man ta dagen o livet så förgivet som vi alla gör. Idag kommer jag att hämta barnen på dagis idag kommer Daniel hem ifrån jobbet, osv. Tänk om dagen kommer då du får ett fruktansvärt besked ang dig själv eller barnen eller din fru/man. Vad gör du då? Man kan väl iof inte gå runt o tänka så heller att hur blir det idag? Men jag tror att många av oss tar allt så förgivet o det tycker jag är lite skrämmande. Man tror att nä det händer inte oss. Genom sig själv känner man andra =) Har jag fel så rätta mig gärna. Ha en bra kväll......


Av Therese Källström - 28 april 2010 19:29

Har skapat en ny omröstning, vill se lite flera som röstar denna gång, visa lite intresse nu =)

Av Therese Källström - 28 april 2010 19:17

Oj vilken dag, har nå alldeles hejdlöst ont i mina fossingar. Vi har haft inventering odag på jobbet. Klev ur sängen kl:05,00 o har sedan dess gått fram tills klockan var strax efter fem. Har i princip bara suttit på rasterna. Men jag är imonerad över att inventeringen gick bra eller det känndes som det gjorde det iaf. Något litet utbrott eller så det får man ju räkna med. =) Vi var klara strax efter 12 ungefär så då var det bara för mig o Fia att gå på fruktleveransen vi fick idag =)snygga till i avdelningen o plcka den. Kanske är lite knasig som kan tycka att inventeringen är lite "kul" men dels får man se hur mkt folk "intresserar" sig för sitt jobb. Kan säga att jag stötte på en del grejer som man reagerar väldigt över. Men, men är bara att bita ihop.



Ja det var det. Barnen har lagt sig, tror till o med dom sover, la dom för ca.45 min sen o har inte hört det minsta pipet ifrån dom. Men Ebban var så trött a hon o det syndes med. Så snart är det natti natt för mammsen med =) trött i huvudet.

Imorgon o på fredag är det jobb, o på fredag tror jag faktiskt inte att vi ska göra något alls, förutom att åka o titta på brasa med barnen. Äta gott hemma bara vi. Gud så skönt. Jobbar ju till sju så det känns som att det inte hinns med o göra så mkt annat heller. Hoppas ni får en trevlig valborgsmässoafton gott folk. Nu väntar soffan =) Ha re bra hej =) (olivia fattar du =)?)

Av Therese Källström - 25 april 2010 11:19

Dessa ljuvliga barn, spelar ingen roll hur man än vänder o vrider på det så är det bara massa tjaffs!! Vi gick ut när klockan var strax efter 9 imorse o är fortfarande ute, o ändå ska dom bråka o tjivas konstant. Vad gör jag för fel? Kan någon vänlig själ tala om vad som är "fel". Blir tokig snart på att dom ska bråka med varandra varje dag. Hur kul är det? Gasch!!



Nu har jag gnällt av mig lite =) Ja som sagt var så är barnen ute, jag var väl tvungen att gå in o laga lite lunch, våra stackars magar kurrar. Hade tänkt korv med bröd men nä så blev det inte, är inte så mkt att hänga i granen om man är så hungriga som vi är. Så det blir pommes o hamburgare med sallad. Får se vad vi hittar på för något efter maten, kanske blir en vända till blg, beror på hur länge Daniel ska vara nere vid pappa o plocka ur båten. Dom hade kanonväder igår. Daniel har bränt sig i ansiktet, ser superkul ut för han har haft mössa o brillor på sig så pannan är alldeles vit, hihi. Den som är intreserad av att se mkt fin fisk gå in på Daniels blogg eller pappas. Där finns det bilder. Jaha om man kanske skulle ta o styra upp det här med mat o barn.......

Av Therese Källström - 23 april 2010 21:55

VEM ÄR DU "PINUPPAN" SOM LÄMNAT KOMMENTAR I INLÄGGET =) BLIR JU NYFIKEN.

Av Therese Källström - 23 april 2010 08:49

Glöm inte bort min omrösting =) Titta till vänster om sidan.....

Av Therese Källström - 23 april 2010 08:40

Idag har vi fint väder, äntligen är solen här. Men det är inte så supervarmt, men klockan är ju inte så mkt än heller. Hoppas det blir lite varmare o att det blir sådant här väder i helgen, slutar ju 13,00 imorgon så det vore ju perfekt o komma hem till bra väder. Hämtar troligtvis barnen hos mamma, dom ska sova där i natt då pappa o Daniel åker till värnern o fiskar. Om det inte blåser för mkt.



Sitter här o har precis gjort det vanliga denna tid i månaden =( Betalt alla räkningar, lilleman sitter o kikar på tv lite innan vi ska bege oss till jobb o dagis. Ebban har vi ju redan lämnat. Jag jobbar 10-21 idag så jag får missar fredagsmyset som alla andra familjer har, men det går bra. Vi kan ju ha det nästa fredag. Tror det blir mkt folk idag på jobbet, håller det i sig så vill nog folk grilla o så, sen är det ju lönehelg. Tycker det är så kul o jobba när det är mkt folk, har man häcken full hela dagen.



Igår em så brann Daniels "jobb" ner =( inge roligt alls. Finns ingenting kvar, precis allt har brunnit upp. Var skroten i Söderbärke. Han är inte där o jobbar men det är det företag han jobbar åt som äger det. Alla personer klarade sig men det är ju tragiskt att det hänt. Mkt pengar för att bygga upp nytt. Huvudsaken var ju att alla personer klarade sig oskadda. Nu har jag inte tid att sitta här mera, måste greja lite innan vi drar.......

Av Therese Källström - 22 april 2010 20:10

Om ni ändå är inne här o tassar =) så kan ni väl vara med i omröstningen jag har gjort, vore kul o få reda på om/vad jag ska ändra på. Svara ärligt nu, jag ser ju inte vem som svarat vad =) Omröstningen finns till vänster på sidan..... Kram

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards