När små blir stora

Alla inlägg under september 2010

Av Therese Källström - 28 september 2010 20:01

Ja det går väl inte riktigt som jag vill med viktklubb =( Är inte alls i form, känner mig inge vidare alls. Tråkigt när man vet hur enormt mkt jobb som ligger bakom. Men det har varit så nu fre-tis så förhoppningsvis kommer jag igen under veckan.



Ja det var det =) Idag när jag hämtade Ebba i skolan så får jag höra att hon ramlat ner från deras nya klätterställning (där har jag redan hunnit varit till falun) gasch vilka tankar som far igenom huvudet. Det hade gått "bra" men hon har brännt upp halva halsen, ser inge vidare ut. När jag såg såret så förstår jag inte varför dom inte har ringt o åtminstonde berättat, Ebba hade ju varit väldigt ledsen. (Ser mkt värre ut än på bilden) Det är mitt barn mitt liv som andra har hand om hela dagarna =( Klart jag vill avgöra eller åtminstånde prata med henne. Jaja nu kanske jag övereagerar men vad fasen. 



Helgen har varit bra. Mkt god mat o trevligt sällskap =) Pengar har vi gjort slut på fast vi inte handlat så mkt =) Jaja peace of cake! =) Ja annars har jag inte så mkt att komma med just nu, ska kika på idol. Lägger ut lite knaskort på mig o barnen som vi tog innan dom skulle sova =) Mamma tok, Ebba knas o Elias pajas =) Då kan ni tänka er vad kul vi hade, Ebba skrattade så jag trodde hon höll på att smälla av, tokfia!


Hon är väl för rolig =)

   Ok, en seriös bild oxå då =)      Snacka om att jag är ihoptryckt =) asg*   Hjärtats fina märke =(   

Av Therese Källström - 25 september 2010 18:40

Ja då har vi kommit fram o landat =) Vi har varit på stan, inne på köpcentrumet när man kommer in i Västerås. Nu har vi legat o kikat på tv ett tag. Nu ska vi gå o leta på en resturang, ska bli trevligt. Om vi inte blåser bort =( Gasch vad det blåser här, mer eller mindre storm. Bara att hålla i peruken =)
Har shoppat lite kläder =) En bh, en tröja o ett par myspysbyxor. Blir nog en vända imorgon igen =) Får se om jag får som jag vill mjed ikea =) Daniel är inte så supersugen på det. Får klia han bakom örat så kanske det går bra =) Om du syster läser detta så pussa på våra älsklingar god natt o säg att vi älskar dom! Puss

=)

Av Therese Källström - 25 september 2010 10:43

Nu ni är det så nära =) Jag har gjort mig klar för avfärd. Mannen plockar i o ur diskmaskinen så allt är klart när systeryster kommer. Lite trökigt väder dock men det får gå ändå. 




Annars då! Vet inte om jag nämt att mamma o pappa har sålt deras hus o ska flytta till ett nytt? Har jag det? Jaja hur dom haver så går hela flyttlasset idag, så inatt ska dom sova där. Nu mera kommer dom att bo i hagge. Jag måste erkänna att jag inte tycker det har varit speciellt roligt att dom ska sälja huset, det är liksom "mitt hem". Men det är väl bara snällt o gilla läget. Tyvärr kan vi ju inte vara med o hjälpa till eftersom vi åker. Men dom får annan hjälp. Ja det blev ett tråkigt inlägg men iaf ett livstecken =) Hoppas ni får en bra helg för det ska jag ha! 

Av Therese Källström - 24 september 2010 08:42

Är det bar ett jobbpass 10-21 idag sen åker jag o mitt stora    på en liten mini "semester" över helgen. Men det vet ni ju redan =)  Det ska bli så ruggit skönt o få vara bara vi. Hoppas dom har bubbelbadkar på hotellrummet =) Blir en tripp till ikea imorgon skulle jag tro, eller om vi tar den på söndagen o shoppar annat under lördagen. Vi får se hur det blir.




Har varit o lämnat Ebban i skolan, mammas lillfis! Hon ska till badhuset idag som dom alltid åker till på fredagar, dom åker dit o ska lära sig o simma med skolan. Så det är lite skönt att Ebba gick 2 omgångar på simskolan förra året, då har ju hon redan lite grunder iaf o kan ju falktiskt simma en bit. Bra med extra träning. Satt o tittade på datorn på lite "gamla" kort, kolla vilken skillnad.......


Titta så bebisrund han är =) Elias 2 års dag


Ebba 4 år, gud så liten =)

 

Ebba nästan 2½ år    


Elias 1 år




Gud vad tiden går fort! Mammas små gryn! 



Av Therese Källström - 23 september 2010 14:16

Bara man sätter den sidan till =) Har ju varit ledig ons,tor. Igår gjorde jag ingenting här hemma, bara umgicks med vänner o alla barn. Men idag tycker jag att jag har hunnit med hur mkt som helst. Vikt tvätt, bäddat i nytt i gästrummet då systeryster kommer, tvättat 3 maskiner, varit till jobbet o handlat mat 800 kr går fort att göra slut på när man är på en mataffär =), sen var vi in på stan lindex o köpte 3 nya tröjor till lille man o 3 par byxor han har ju dragit iväg så han har snart inga kläder, betalt räkningar, lagat lunch ja det var nog det =) Känns kanon bra, har tagit det lungt med allt o inte stressat igenom allt så det är skönt. Så nu bli det dammsugning på em när mannen i mitt liv har vaknat. Han var hemma vid elva tiden så det var skönt, vi trodde han skulle jobba till em idag. Men vad fasen då får väl snällt hans arbetskamrater jobba =) dom som inte har varit ute i natt.



Nu närmar sig lördagen med stormsteg o det ska bli så roligt. Bara jag o Daniel, vet inte ens när det var sist, Äta gått, kanske till o med titta på lite julklappar, mysa, o bara ha der så där förskräckligt bra =) Just ja! Ebba nhar vi inte hämtat hem än =) Idag har dom födelsedagskalas på fritids för barnen som fyllt år aug, sep så idag ska hon hem klockan 15. Då var det färdigt. Så jag o Elias ska kanske ta o äta lite mellis.......


Av Therese Källström - 22 september 2010 21:56

Blev så akut uttråkad =( Känner att saknaden av min man börjar bli jobbig, har liksom varit fullt upp med något hela tiden känns det som. Han jobbar natt nu, så idag har jag inte sett han mkt, då han har sovit en hel del sne får jag inte se han förens imorgon em/kväll. Så nu känns det som att lördagen gärna får komma med stormsteg, usch jag avskyr o vara utan honom. Är liksom inte van med det =( Sover knöligt, ingen att prata med osv, nä fy rutti! Tycker helt enkelt inte om att vara själv o behöva somna själv =( Älskar helt enkelt min man alldeles för mkt för det =) Men det är väl bara o bita ihop antar jag o gå o sova, imorgon blir det handling o lite plock här hemma så allt är klart tills min syster kommer på lördag......

Av Therese Källström - 22 september 2010 21:42

Har nu fått godkännande av Jannike att lägga ut bild på våran gemensamma bebis =) Här kommer världens sötaste o goaste Filip o Ebba.......



Min fina dotter o Filip

  Mallig tjej som får äran att hålla =) Oj så stor hon är  

Av Therese Källström - 22 september 2010 15:57

Vet ni jag blir nog tokig på riktigt snart!! Har väl varit till Jannike o barnen o jag kan bara inte låta bli lilla Filip. Men gode gud vilken känsla det är, kan liksom inte beskriva med ord! Jag tror jag dör vad bebissjuk jag är. Satt o snusade på han i evigheter, sen sov han i vagnen o gnydde lite, det gör ju mig alldeles sjuk! Det där ynkliga som inte låter, sen när han grinade till lite när magen kurrade. ÅÅ vad jag längtar efter en egen liten, men ser ut som jag inte får någon egen =( Man måste tydligen vara två om den saken =) Men jag kan liksom inte ens förklara den känslan som är, det går bara inte. Så nu hoppas vi på att lilla Filip är bebis länge, länge =)



Annars då?! Var ner på byn o lekte i lekparken med Ottan o barnen, sen tog vi o fikade på mitt i smeten o jag åt en förbannade bulle med klet i!! Jävla skit! Var ju bara onödigt, kommer jag ju att få stå på ct hela natta om den bullen ska försvinna! ÅÅÅ att jag bara inte kunde låta bli när jag är så duktig o ger fasen i allt annat gott under veckorna. =( Jaja det lär väl visa sig på fredag om inte annat. Ikväll blir det rester till maten, sen ska jag på föräldramöte på dagis, min syster kommer hit då mannen i mitt liv ska sova, han ska väl jobba natt =( Inge kuligt alls tycker jag, dels för att han jobbar alldeles för många timmar o jag vet hur trött han kommer vara imorgon kväll, så vi får väl ses på lördag vi då =( Han ska jobba från ikväll tills imorfon em    o jag tycker inte att det är ok!!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards