När små blir stora

Alla inlägg under december 2010

Av Therese Källström - 29 december 2010 17:27

Å nu är det synd om mig, förstår ni det?! Jag har så galet ont i mitt lilla huvud =( Ingen höjdare alls. Har haft ont hela em, usch! Jag o Ebban sitter o inväntar grabbarna, dom kommer hem strax efter 18, Elias är o tränar hockey. Det är ju på söndagar, men förra veckan o denna blev det mitt i veckan, annars blir det ju ingen åkning på evigheter, annandag jul o sen nyår. Idag står det hemmagjord pizza på menyn =) Så det har grabbsen att invänta, skulle tro att lilleman är superhungrig o svettig när han kommer hem, så en snabbdusch o sen mat. Skulle tro att han somnar nog tidigt, han brukar vara helt färdig efter träningarna. Han har haft det superjobbigt på kvällarna nätterna nu ett tag, han vaknar o har nästan som panikångest, han säger att det flyger djur på hans rum, o att det kryper i sängen =( Mammas lilla hjärta! Han brukar vakna efter elva på kvällarna o vara hysterisk. Men då sover mammsen =) Jag hör han inte ens, men pappa Daniel hör =) Tur är väl det =) Hoppas det går över för han, lille skrutten.



Idag var dte bara att torka golvena när jag kom hem. Daniel hade gjort allt det andra, o greja med tvätt. Det är så skönt när dom är hemma, blir det lite mera gjort än när båda jobbar. Imorgon ska barnen sova hos min moster, dom själva ville det så dom frågade moster om dom fick det, o självklart gick det bra =) Så Daniel lämnar dom imorgon em, undra vad han ska göra då?! Åka skidor kanske =) Jag jobbar 9-17 imorgon o nyårsafton 7-15 sne på kvällen ska vi till Daniels bror o äta mat o fira in det nya året. Även faster Anna kommer dit skulle tro att farfar oxå dyker upp. Så det blir trevligt, vi träffade inte dom i jul så då tar vi nyåret med dom. Som det känns just nu skulle jag ha varit hemma, men hoppas huvudvärken går över tills dess =)

Av Therese Källström - 28 december 2010 21:12

Människa säga mig en sak.?! Jag har sagt i så många år att ett tredje barn inte ens finns med på världskartan för oss. Men nu står jag här! Måste väl krypa till korset med att jag vill nog ha en till. Eller det är ju det jag inte vet. Är det för att våra börjar bli så pass "stora" eller vad är det som spelar fnatt i mitt huvud?! Jag kan känna, ska jag aldrig få vara gravid igen o gå upp i sisådär 20-25 kg? =) Bli allmänt trött o less på slutet o tycka synd om mig själv för man är tung o inte orkar så mkt? Grina över att man går över 2 veckor? Sen då, det bästa av allt, få den lilla krabaten på magen? Nä men fy, så kan jag ju inte tänka, då får jag ju ett helt fotbollslag, då blir man ju aldrig klar. Hur vet man att nä Therese nu är det bra?! Det skulle jag vilja veta. Det spelar ju egentligen ingen roll vad jag "tycker" för hur det än är så kan jag ju inte få en bebis själv =) Eller är det för att Daniel är så säker på att han inte vill ha flera?! Ja jag lär nog aldrig få ett vettigt svar. =) Det är nog något jag får leva med. Men tänk vad jag o bebisen skulle få "egentid" när barnen är i skolan. Det skulle ju nästan bli som med barn nr.1 Men jag är nog inte riktigt klok som en s tänker i dessa banor, herregud vi har ju "stora" barn som "klarar" sig själva. Äter samma mat som vi, inga blöjor, inga vakna nätter, inget skrikande o man inte vet vad som är fel, inga bröst som gör ont. Självklart finns det ju så mkt positivt, o det överväger ju. Men jag vet ju hur hela vårat första år såg ut med Elias, o det vill jag inte vara med om igen. Nä det är nog bara galenskaps tankar som spelar ett spratt i mitt huvud. Nu blev det svammligt, men det är det som rör sig i mitt lilla hjärnkontor.......

Av Therese Källström - 27 december 2010 18:13

Ska man skriva idag då?! Jag är uttråkad =) Så jag tänkte att jag sätter mig här en sväng. Inte för att jag tror det blir bättre =) Har maten i ugnen o på spisen, snart blir det fisk o potatis o sås. Ska blir gott! Ja idag brjade jag jobba efter några dagars ledighet, oj så mkt det finns att göra efter en storhelg. Får fortsätta imorgon. Annars då?! Ja det rullar på, barnen o Daniel är ju som sagt var hemma. Det var verkligen välbehövligt för barnen, dom fick väcka Ebban idag 9,40 =) Elias hade vaknat 8,30 så nog behöver dom lite ledigt allt. Men det blir ju circus av allt när man äter frukost sent, allt blir ju så flyttat. Jaja det går det med. Därav senare kvällsmat idag =) Ändå la vi barnen strax efter åtta igår, så dom sover riktigt bra. Blir tyngre för mig att kliva upp när alla sover. Men det får jag väl ta =) Efter kvällsmaten ska min kära man ge sig ut på skidorna igen, haha. Tror han måste inse att han är på väg in i en 30 årskris, hihi! Jaja mig gör det inget om han tar sig en tur, då hinner ju jag ta o välja tv program =) Nu blir det mat, duschning av mamma o barnen, antar att pappsen behöver ta sig en dusch han med efter ett pass. Blev inget riktigt inlägg, bara svammel =) Jag sa ju att jag var uttråkad =) Ha en bra kväll.....

Av Therese Källström - 26 december 2010 16:57

Ja då var julen avklarad. Vad fort det har gått. På julafton var vi hos mamma o pappa i hagge. Där var vi allihopa, god mat  o trevligt sällskap. Juldagen var vi allihopa hos min moster o fick god mat även där. Å idag har vi varit bara vi o myst. Trodde vi ev skulle ha träffat Daniels släkt men så blev det inte. Så jag o barnen var upp till stan o handlade mat, vi har börjat göra så att vi skriver veckomatsedel o handlar en gång i veckan, det måste vara det bästa vi gjort p ålänge. Gud vad både pengar o tid man sparar. Då är det bara o titta på listan vad man ska äta dagen innan o ta fram ur frysen, inget att fundera över. Å vad bra jag tycker att det är. Sen blir det inte massa småhandlande för att man inte tagit fram ur frysen. Helt perfa! Medans vi var o handlade så var Daniel o åkte skidor =) Han har ju köpt längdskidor, han har fått för sig att det är kul. Ja jag säger ju det, han har nog någon form av 30 års kris =) Han tränar skidor o nu är han o tränar innebandy =) Jösses vilken slimmad karl jag kommer att få, haha! Sen när vi kom hem allihopa så blev det lunch o sen bar det av till bullret för bob o tefatsåkning! Jisses vad kul vi hade. Har ju för sjutton inte gått o varit ute i veckan, har ju varit alldeles för kallt, så det var välbehövligt kan jag lova! Sen när vi kom hem så fortsatte barnen att vara ute o leka, så dom har varit ute flera timmar. Nu sitter dom i sina fina julklappar (nya pymmisar o morgonrockar) o myser i soffan o kikar på tv. Å mammsen ska steka pannkakor tills pappsen kommer hem. För att summera våran helg så har den varit kanon! Just det, kvällen före julafton spelade vi bingolotto hos moster o Lars, av 6 lotter som jag o Daniel hade så vann vi på en =) Dock bara en ny lott men alltid något. Tänkte vi skulle ta någon miljon o ev någon bil på torsdag =) Då det är uppersittarkväll igen =) Ja man får faktiskt drömma. Men då ska vi vara hemma, för jag ska upp o jobba på nyårsafton...... Bjuder på lite bilder från julafton o dagen i dag....




Saft o kaffe paus =)

      Julfina barn! (Ursäkta fel håll på bilden =) Ni får vrida på huvudet =)   Moster blev visst huvudkudde åt mätta grabbar =)   Ebba får paket av tomten   Jag fattar inte, den växer för varje år tror jag =)  

Av Therese Källström - 22 december 2010 18:05

Är jag på ruggit dåligt humör ska ni veta! Gasch! Våran lilla marodör här hemma har gjort mamma vansinnig idag ska ni veta. Tur Daniel förvarnade mig på telefonen, så jag hann vara sur i bilen. Fyyyyy! Just nu känns det som att jag kommer att vara sur i evigheter, våran kära son har förstört tapeten på sitt rum!!!! Ja den nytapetserade var det ja. Den som kostade 1000 kr ja! Å jag är på så bra humör. Det spelar väl ingentligen ingen roll vad den kostade men det tog lång tid o få upp, allt jobb liksom. Men det värsta är väl att han är 5½ år o har dragit något på väggen så tapeten blev förstörd, jag trodde man hade lärt sina barn att väggarna låter man bli o "leka" på. Å det värsta av allt är att han aldrig någonsin har ritat, lekt eller något på någon vägg i hela sitt liv! Det stör mig mest. Jag ska försöka "måla" i svart färg få se om det hjälper. Så just nu ligger inte våran son på +  Vi försökte o få han o förstå vad han gjort, å han vet inte varför han gjort så. ÅÅÅ milda makter, jag tror jag bryter ihop. Ja nu kan ni tänka, skyll dig själv när du köper dyr tapet, men det tänker jag inte göra. För det första så är han ingen bebis o borde veta att man inte gör så, för det andra så har han aldirg gjort  så, åååååå! Ja visst det finns betydligt värre saker o allvarligare saker att hettsa upp sig på eller bli ledsen över. Men just nu är det detta som vi är ledsna över! Å ja det är bara en tapet, men nu har jag skrivit av mig! Så that´s it!

Av Therese Källström - 20 december 2010 17:37

Finaste Ebba =) Finns det någon finare tjej =) För nu är hon tjej ingen liten tös nå mera.


 

Av Therese Källström - 19 december 2010 18:10

Barn =) Har fått dagiskort på Elias o hockeykort, får visa kort på Ebban sen, det går inte att ladda upp det kortet =( Återkommer med kort på henne.


  Finaste prinsen   Mammas lille kille börjar visst bli stor =(

Av Therese Källström - 19 december 2010 11:58

En massa snö =( Jag blir så matt. Jag o Daniel har varit ute o skottat tillsammans o det går så mkt fortare när man hjälps åt. Jag skottade igår när vi kom hem ifrån Johanna o Andreas, Daniel var kvar o spelade tv-spel o drack någon öl. Jag o barnen gick hem o sov =) Mkt bättre. Men jag höll på att få en chock när vi vaknade 8,30 o jag tittade ut o det vräker ner stora flingor, o då som sagt sopade jag av båda bilarna o så men det såg man inte imorse att jag gjort. Nä nu får det räcka!

Barnen är ute o leker, gissa om dom gillar detta?! =) Ska snart ta in dom för lite lunch, sen på em ska vi på kalas till Daniels bror igen =) Då det är tjejernas tur att fylla år. Pust, för december månad. Det är den värsta månaden på hela året. Vi ska ta o städa av lite oxå, idag är enda dagen vi är lediga tillsammans alla 4 sen är det dax för mig o Ebba att besöka skola o jobb. Ebab får ju gå hem på tis kl.11 då hon oxå hakar på pappsen o Elias för lång julledighet! Jag har jobbat hela fre o halva lör, sen kör jag igen mån-tor kväll. Sen får jag julledigt i några dagar. Men det är ju så att jag har ingen möjlighet o vara ledig före eller efter jul, folk ska tydligen äta både till jul o nyår =) Så nu är det lika bra o peta i sig lunch o dra ett varv med kompisen =) Ha en bra fjärde advent! Kram

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards