När små blir stora

Alla inlägg under mars 2011

Av Therese Källström - 29 mars 2011 19:33

Nu när jag har tagit tag i min vikt så införskaffade jag mig lite nya kläder, ett par treggings som jag köpte tog jag stl:36 =) Å gasch! Jag kan ha dom, lite tajt men på fick jag dom =) Helt sjukt att man kan gå ner så många stl. Linnena jag har köpt är det 36 på oxå =) Nu gäller det bara att försöka få en "slank" mage. Den där bebismagen tycker jag inte om, är som en bulldeg =) Ville bara berätta vad stolt jag är över mig själv =) Det har jag väl rätt att vara? =) Nu blir det en prommis, blir ju knappast slank av att sitta här, haha! Sen hem o göra 50 sitt up. Det är satans jäkla drygt kan jag tala om, försöker göra 100 om dagen =) Nä nu har jag inte tid att sitta här. Tjing.....

Av Therese Källström - 28 mars 2011 20:00

Ja exat så känner jag nu. Tycker det mesta är bläää! Vet inte varför, men dte är väl mkt att vi inte har fått nå provsvar, ja visst vi kan ringa, men å andra sidan känner jag lite att varför ska hela, hela tiden man behöva ligga i o tjata o ringa. Är så förbannat less så ni kan inte ens ana. Idag gick Ebban hem från skolan, eller rättare sagt morfra hämtade henne! Tusen tack. Känns som att vi behöver avlastning. Är sådan enorm påfrestning o aldrig få veta något. Ja det hade kunnat vara värre, blablabla! Men jag är på ruggit dåligt humör så därför känns det som att vi är dom enda i hela världen det är synd om (eller inte) Detta är väl ingentligen en världslig sak med tanke på allt som händer ute i världen. Men o andra sidan "drabbar" ju inte det oss. Så känns det just nu. Ja gnälligt värre blev det visst.



Annars då!? Var på galej i lördags, med några ifrån jobbet, mkt trevligt. Var på silver dollar o åt mat o tittade på uppträdande. Det var så skönt o komma ut, o göra något annat. Jag körde så nykter utgång fick det bli denna gång. Gjorde inte så mkt, var ju självförvållat =) Kände inte för att dricka. Nä nu tror jag sängen ropade på mig =) Sov gott.....

Av Therese Källström - 24 mars 2011 20:46

Vilket jag har gjort enormt mkt den sista tiden så kommer man ju på saker o ting! Mer än man brukar göra! Som alla vet så har/haft det lite trassligt med världens bästa fislisa. Tankar far o snurrar i huvudet konstant. Varför, hur, när? Alla frågor ni inte ens kan föreställa er snurrar dag in o dag ut i mitt lilla hjärnkontor! Tanken som aldrig har slagit mig tidigare förens dagarna före vi skulle till doktorn var att, tänk om det är något allvarligt fel på våran älskade tjej?! Men herregud! Den tanken slog mig aldrig, den fanns liksom aldrig med på världskartan att våran Ebba skulle ha något allvarligt fel. Men sen ju mer man grubblar o funderar ju mer fakta får man klart för sig. Vad i hela världen är det som säger att våran tös är frisk? Sen när man är i bloggvärlden så hamnar ju på både den ena sidan efter den andra o där ser man hur mkt sjuka barn det finns. Så varför skulle inte det kunna hända oss?! Nu ska man ju inte måla fan på väggen, men ju mer man grubblar o funderar o när man inte finner något svar på den ena frågan efter den andra så blir man ju mer knäpp. Men var som jag sa till Daniel, det här är då verkligen ett prov för att kolla hur bra psyke man har som förälder, hur mkt man står pall av att se sitt egna barn inte må bra. Herregud om vi hade någon som kunde finna ett bra svar åt oss! Jo det jag ville komma till var iaf att jag tänker ju som sagt var dag in o dag ut, o det som slagit mig extra mkt är att jag är så lyckligt lottad. Tror inte man tänker på det på samma vis annars i vanliga vardagen. Så det jag vill säga till er alla, ta hand om varandra, ta till vara på det ni har, gå inte o haka upp er på "småsaker" vad det än gäller. Se frammåt! Man vet aldrig hur länge en lycka varar!


Mamma älskar dig så, hjärtat!!

 

Av Therese Källström - 23 mars 2011 09:28

  Våran Jannike fyller 30 år idag =) Hipp hipp hurra!!

Av Therese Källström - 23 mars 2011 09:17

Lägger ut lite bilder för den som är intresserad av att se min viktresa, hittade dock inte så bra kort sen förut, men dom flesta vet väl hur jag såg ut innan =)

Så håll i er, har tagit ett tag att ta sig mod till att lägga ut bilder.



Före min viktnedgång, eller jag hade gått ner 4 kg här, kanske inte dom bästa korten, hade en "större" tröja på mig.

   

Dessa kort är tagna idag, då jag har gått ner 10,5 kg =)

        Svårt att få ett bra helkroppskort, men ni får hålla till godo med det som är =)

Av Therese Källström - 23 mars 2011 08:44

Här sitter jag, färdig för dagen =) Lämnat Ebban i skolan, ätit frukost, duschat, sminkat mig o bäddat alla sängarna. Nu då? =) Ja det är ju så att man får ju ut en hel del av lediga dagar när jag måste iväg med Ebban till skolan. Det är skönt. Men ändå skulle det vara skönt att bara få dajsa runt en hel fm. Jaja inget att göra åt. Skolplikt har ju alla barn =) Sen spelar det ingen roll om jag har huvudvärk så jag håller på att avlida eller om jag är superförkyld eller om jag så bara är seg. Till skolan måste hon ju iaf. Ja idag ni mina vänner! Idag fyller världens bästa Jannike 30 år =) Hipp hipp hurra till dig min vän! Hoppas du får en bra dag! Eller det får du ju, vi kommer ju med paket =)


Annars då?! Jo det rullar på. Vet inte så mkt mera om Ebban, vi väntar fortfarande på provsvaren, det skulle ta en vecka tio dagar, så vi får väl vänta hela denna vecka oxå kan jag tro. Är 1 vecka sen idag vi lämnad proverna. Hon äter väl fortfarande inga mängder med mat, men pillar väl i sig lite grann iaf. Går i vågor =( Bara att hoppas dom hittar vad som är fel. Min lilla fislisa! Tänkte att jag ska slänga in lite bilder på mig, har ju trotts allt hänt en hel del med min kropp, nästan 11 kg har jag tagit nu. Ska kika om jag har nå bra före bilder. Ha en bra dag i vårsolen =) Kramis.....

Av Therese Källström - 18 mars 2011 21:38

Verkligen dansa! Har kikat på let`s dance nyss o jag blir alleles extas!! Jag vill verkligen så gärna dansa, typ bugg, jive o lite sånt. Med fart i så klart =) Har ju dansat sen jag var liten, all sorts dans. Men hur ska det gå till? En gammal nucka på snart 30 bast =) Tänk när jag slänger mina lurviga ben på dansgolvet =) Nja, jag får nog fortsätta drömma =)


Man kanske skulle ta o lägga sig, jobb 7-12 imorgon. Sen hämta kidsen hos mamma. Pappa o Daniel skulle ta sig en tur på sjön, sen blir det nog hem o hugga tag i penseln tror jag =) Håll utkik får se om det kommer nå bilder.....

Av Therese Källström - 16 mars 2011 20:31

......Är avklarat! Idag var vi till barnmottagningen i ludvika. Å jisses! Jag är fasen inte rätt person att ha med vid provtagningar. Gasch! Jag trodde frukosten skulle komma upp igen =( Är löjligt svag för det där med provtagningar! I know!! Mes nummer ett har anlänt. Men vad fan! Ja iaf, imorse började vi dagen med att emla Ebbans armveck, redan där får jag kräkkänslor. Uäck! Ja, sen iväg med Elias till Linda o barnen, o vidare till stan. Ok! In där, fick sitta o "värma" armarna några minuter så det skulle gå smidigt att sticka o att blodet skulle komma. Men som jag misstänkte fick dom inte ur en enda droppe ur första armen. På nästa arm, där fick dom trilskas o jävlas innan det ens rann något. Å shit! Fick byta sida o sätta mig på andra sidan brevid Ebban, kunde inte sitta o titta på när dom gröta sta på min dotters arm. Fy farao! Men hon var så himmla duktig, inte en tår, inte ett pip. Inte nervös eller något alls. Men även om hon hade varit hysterisk så hade hon ju varit duktig iaf =) Så är det ju! Dom höll på i 30 min innan dom "nöjde" sig med blod, å då var det ändå inte så mkt som dom skulle behöva egentligen. =( Var nog dom längsta 30 minuterna jag varit med om kan jag säga. Kräk o svimmfärdig på en o samma gång är ingen höjdare, jag lovar. Men det gäller ju att inte visa det synligt! Så nu är dte bara att vänta 1 vecka 10 dagar på provsvar. Vissa av proverna ska till falun o vissa ska skickas ända till uppsala. Men dom prover som dom får svar på tidigare o det visar sig vara något på dom hör dom av sig, annars avvaktar dom på svar från alla prover. Så nu är det bara att vänta, o vänta!



Just det! Elias har en lös tand =) Min lilla bebis. Jag höll på att börja gråta när vi insåg det =) Herregud vad jag är fånig, men jag står för det! Är så löjlig när vi kommer till våra barn, finns det någon värre hönsmamma än jag =) Ni vet väl att dom ska bo hemma tills dom är minst 40 år   

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Skapa flashcards