När små blir stora

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Källström - 9 september 2011 09:08

Ja då var det ett tag sen igen då =( Idag iaf åker vi till Västerås med Daniels jobb, ska bli spännande, samtidigt som jag inte gillar det. Han har ju bytt jobb o jag har inte en aning om vad det är för folk som ska med, jobbigt. Eller ja några vet jag ju men inte alla. Var mkt folk, 78 st tror jag Daniel sa. På tal om mannen i mitt liv, så har han sin 29 års dag idag, den sista med siffran 2 i början    Nästa år blir han gubbe, haha!! Grattis älskling på din dag!


Sitter här o fördriver tiden, har bäddat lite sängar, lämnat barnen i skolan, slängt in en paj i ugnen, ska bege mig över till granntanta med lite fika så här på morgonkvisten. Fika lite o tjåla strunt, me like!


Har bara jobbat mån,tis denna vecka, var ledig ons,tor sen semester fre, lör. Jag hade ju räknat fel på veckorna o trodde att denna vecka var då jag har ledig helg o bara ledig ons. Men ack så fel jag gjorde. Så jag har haft massa "egentid" när barnen varit i skolan =) Rätt skönt faktiskt om man får uttrycka sig så. Man samlar på sig nya krafter o har hela em med barnen. Mysigt!! Men idag ska dom till kornvägen o vara där i natt. Oj vad dom längtar, Ebban brukar aldrig be om att få gå o sova med igår gjorde hon det. Min första tanke var att o shit nu blir hon sjuk, vi som ska iväg o allt. Men då var det bara för att hon ville det skulle bli fredag så hon kunde få åka till moster o Lars =) Fisstina!


Har packat ner lite kläder inför kvällen, supersvårt när man inte vet riktigt vad det är för folkslag som ska med =) Men det får bli som det blir. Ska väl även fia naglarna innan vi drar, sen är jag redo =) Hoppas ni får en bra helg......

Av Therese Källström - 2 september 2011 08:47

Ja det kan man väl säga, sorry! Men jag vet inte vart min tid tar vägen. Tycker det går i ett hela tiden o när det väl är "lungt" så slår man ner arslet i soffan o blir sittandes där sen är det sova, sen var det en ny dag igen. Ja som sagt var, skolorna har börjat o det är alltid någon som ska ha något "speciellt" med sig, fatta varje dag är det så utom måndagar. Tis, tor ska Ebba ha gympakläder ev ons matsäck, fre ska Elias ha med sig matsäck, sen fre har Ebba simträning med skolan o utöver det så är det simskola på fritiden, ons har Ebba o tor har Elias. Ja då kan ni förstå att tiden inte riktigt räcker till + då att man ska jobba o har ett hus oxå, pju! Då får man prioritera =) Allt rullar på här iaf, både barne o Daniel är snoriga, dock klarade sig barnen "bäst" Daniel ska egentligen ha varit hemma minst sen i ons, men tror ni han är det, nopp! Han har vaknat med feber, dock inte hög men med feber i kroppen ska man inte jobba! Tycker det går bra för barnen i skolan, Elias har börjat hitta sin plats o så, det känns skönt. Var på inskolningssamtal i ons o allt var bra, han är väldigt duktig på att prata =) sa fröken, Ops! Jaja det är bara att jobba vidare med det, han har en frmåga att prata rakt ut bara, men det var som fröken sa att det är ju nu dom ska "lära" sig att man inte kan göra det o lära sig att vänta på sin tur, det är ju lite skillnad jämfört med dagis. Ja det blev inte så mkt vettigt skrivet men nu vet ni att jag lever iaf =) Ser sjukt mkt fram emot nästa helg då vi åker till Västerås o ska bo på hotell =) Me like!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards