När små blir stora

Alla inlägg under oktober 2010

Av Therese Källström - 9 oktober 2010 13:52

IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG, NÄ DET ÄR PAPPAS FÖDELSEDAG, HURRA HURRA HURRA! SES PÅ EFTERMIDDAGEN......


  MIN PAPPA, EN MAN ATT VARA STOLT ÖVER =)

Av Therese Källström - 8 oktober 2010 08:26

Ja då har det inte blivit skrivet på några dagar. Har inte haft lust o sitta här eller rättare sagt inte någon lust att skriva. Har haft det lite tungt med viktklubb. Finns ingen motivation, trött hela tiden. Nä fy för hösten, varför ska man alltid bli så putt så fort hösten kryper på. Har iof inte gått upp nu heller, trotts att jag inte skrivit på 2 veckor, så det känns väl bra iaf. Men jag blir knäpp på alla kalorimonster som dyker upp i huvudet på mig så fort man bara råkar gå förbi godishyllan.    Så känner jag för vk just nu! Ja jag vet att det är en superbra grej o att man går ner, inget snack om saken men som sagt var så har monstrena dykt upp i huvudet på mig, o så är det inge roligt. Men det är bara att hoppas att orken o viljan kommer tillbaka, eller det ska den göra. Det har jag bestämmt!



Ja idag är det en sådan lång fredag 10-21, o imorgon 7,30-13. Sen är det bara hem o andas o svira om lite, sen blir det till hagge o fira pappsen som fyller 50 bast =) Så våran helg svischar väl bara förbi kan jag tro. Det som är bra är att det är hockeyträning för Elias imorgon kl.10 istället för söndag. Då har vi hela söndagen som vi kan glida runt i pymmis =) Så då har ni fått en liten uppdatering....

Av Therese Källström - 3 oktober 2010 14:33

Ja då har mammas kille åkt på sin första hockeyträning =) Lillkillen då. Men det är väl bara att gilla läget att dom inte är så himla små längre. Ni skulle ha sett vilken lycka, det bara glittrade av hela han. Då kan jag inte annat än smälta. Jag är lite "emot" aktiviteter så där. Alltså inte emot på det viset men jag tycker kanske att han är lite för "liten" dom hinner nog hålla på med allt när dom blir lite större. Men man kan inte säga nej när dom ber om det själva o när jag ser hur han lyser. Så gör man inte, Så nu är pappsen o Elias i hallen o ska hämta ut lite grejer. Jag fick stanna hemma, Ebba har en kompis här. Jag hinner nog följa med antar jag =) Normalt sett är det söndagar kl:10. Lite både och, slippa vänta en hel dag på något, nackdelen är att man måste iväg så "tidigt" en söndag. Men man är ju iaf uppe då så då får man väl hoppa i ett par mjukisbyxor då =)



Ja våran lördag då! Barnledigt o allt. Sjudundrans vad bra det gick, NOT! Min kära man sov före klockan åtta i soffan. Han vaknade 8,30 imorse. Tror det var någon som var lite trötter =) Men jag kikade väl på tv själv då =( Man kan ju inte nå gärna få någon att vara vaken när man är så trött. Helt omöjligt o väcka en björn som sover =) Åkte till hagge vid 10 imorse, då hade Elias till omed hunnit ringa o fråga om inte vi kunde hämta han =) Mammas älskling. Men ska jag vara helt ärlig så trodde inte jag att han skulle sova där 2 nätter. Men dom hade haft superkul, varit ute från 10 igår morse till 18 igår kväll. Då var det mat o dusch o 2 supertrötta barn =)

Av Therese Källström - 2 oktober 2010 14:37

        Lite otäckt tror jag =)   Mumms med bröllopstårta   Vad gör pappsen inte för sin son =) Lilleman ville ju oxå dansa   Brudbuketten o vigselbeviset




Tänk vad man kände sig som en prinsessa. Så fin i håret o sminkat som man inte gör annars. Å vilken dag. Bilden på maten vi åt på bröllopsdagen med mamma, pappa, Pheter o Karin. Sen är det lite kort ifrån festen. Säger det igen, vilken känsla!!

Av Therese Källström - 2 oktober 2010 14:23

Jag satt o kikade på våran bröllopsdag =) Å jag blir alldeles knäsvag. Det är en dag man aldrig glömmer. Delar med mig av lite bilder. Vissa såg ni säkert när vi hade gift oss, men man blir alldeles nostalgisk.......


    Finaste!! Vilken lycka   Blev visst inte alla bilder, knasigt. Kommer mera senare, nu måste jag förbereda paryt.....

Av Therese Källström - 2 oktober 2010 13:45

Jag älskar verkligen doften när man har städat. Må tycka att jag är knäpp men då mår jag bra. Allt känns så bra då. Rent o fräscht det tycker jag om. Så då kan ni kanske räkna ut vad min fm har bestått av =)

Barnledig o karlledig, o vet ni vad jag tycker det är skönt. Jag älskar o avgudar min familj, men detta behövde jag. Ensam tid, helt o hållet. Det var välbehövdt! Om ca. 1½ timme ramlar det in vänner =) Jag ska ha meandi party. Så nu blir det shopping =) Ska bli trevligt.



Ja som sagt så är barnen hos mamma o pappa hela helgen, så ikväll blir det att kanske umgås med några vänner, om dom vill umgås så klart =) Annars blir det nog inte mkt. Man vet aldrig.



Å vet ni! Nu ni, håll i er =) På torsdag då ni, då ska Therese Källström kosta på sig en riktigt renovering hos frissan =) Både klipp o färning, men jag har inte en aning om hur. Klippa av sig allt eller spara, färg? Ge mig förslag på vad ni tycker är snyggt. HJÄLP MIG!!

Av Therese Källström - 1 oktober 2010 08:33

Ja då har vi gått in i oktober nu då. Hua vad tiden går fort, tyckte nyss man sa nu är det bara 4 veckor kvar till semestern =) Men det har visst bara rusat förbi. 8 dagar kvar tills pappa fyller 50 år =) Gammgubbe =) På tal det så åker barnen till mamma o pappa idag, mammsen hämtar dom när Ebba slutar skolan o tar med dom hem till hagge. Sen kommer dom inte hem fören på söndag, så vi får hela lördagen barnlediga. Idag jobbar vi jag till sju o Daniel är väl hemma till fem, så lite idol osen natti natt. Imorgon ska jag ha medandi party här, finns så mkt fint där =) Får se om det blir till o handla, kanske någon julklapp.



Annars, jo just. Som jag skrev i förra inlägget så har min motivation inte varit riktigt på topp för viktklubb, fredagra väger jag mig, tänkte hoppa över det idag men så ä vad fasen bara o ta tjuren vid hornen tänkte jag. Lika bra o få veta. Men utan motion o utan att jag skrivit något på sidan så var det "bara" + 0,2 kg. Det är ju inte bra men det hade ju faktiskt lika gärna ha varit + 1 kg- 1½ kg. Så jag är "nöjd". Det går liksom lättare att ta nya tag till veckan då. Då måste jag även tillägga att förra helgen gjorde vi inge annat än åt i Västerås så då känns det ännu bättre. Nu ska jag ta o förbereda dagis o jobb. Elias ska ha med sig matsäck till dagis idag =) Dom ska gå på utflykt, så smörgås o saft o en banan blir med till skogen =) Hoppas dom får bra väder. En bild på prinsen =)


Finaste prinsen i världen   

 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards