När små blir stora

Alla inlägg under mars 2009

Av Therese Källström - 31 mars 2009 19:51

Ja då sitter man här igen =) Daniel läser bok för barnen o jag ska kika på Den rätte för Linda Rosing, måste ju se sista avsnittet, men jag tycker kanske att det är lite konstigt program. 




Har nyss kommit hem ifrån badhuset, har varit och simmat med Olivia. Så skönt o ha gjort det. Men herregud vilken process, först duscha när man kommer dit, sen simma sen duscha igen, men shit vilket duschande =) men nu borde jag väl vara ren. Imorgon är det min första lediga onsdag, känns lite konstigt att vi inte ska iväg imorgon, men man vänjer väl sig. Ebban ska väl leka med kompisar så klart, går väl inte en dag utan kompisar snart. Men det är väl tur att dom har kompisar, så dom inte är mobbade, visserligen är väl dom kanske för små för det än, men det kommer väl krypande skulle jag tro. Nä nu får det räcka för idag, skulle kunna skriva ännu mera men då blir det så personligt o det känner jag inte för just nu, är väl kanske så när man får reda på massa saker man kanske inte vill veta igentligen. Skit i det!! Nu ska jag kika på tv. Ha en bra kväll!! Kram

Av Therese Källström - 30 mars 2009 19:43

Ja då var det måndag igen då. Idag har det inte hänt så mkt över huvud tahet. Jobbad 7-16 som jag alltid gör på måndagar. Hämtade barnen, hem o fixa mat o sen la vi dom vid sex, ska ju vara på dagis till halv sju imorgon ugen men då är vi nog hemma vid 15,20 skulle jag tro. Sen är vi lediga på onsdag, min första onsdag =)


Idag är det premiär på tv serien sjukhuset, jag tycker det är kanon bra, så nu passar jag på att slänga in några rader här i pausen =)

Ha varit enormt trött idag, vet inte vad det är om det har o göra något med att vi har flyttat på klockorna eller vad det är. Men det rättar väl till sig. Skulle tro att det finns en viss Therese som sover när sjukhuset är slut. Nu ska jag kika vidare!! Ha en trevlig kväll!!

Av Therese Källström - 29 mars 2009 19:59

Hoppsan så det kan bli när man inte är så haj på det där med bilar =) Daniel kom in efter han varit till shell en sväng, o så skrattar han lite o säger: Du gumman har inte lampan till oljan blinkat till när du kör?! Ja visst ja säger jag, det var ju det jag skulle säga till dig men så glömde jag det =) Hoppsan. Men den har gjort det några gånger men så tänkte jag att ä va fan den här bilen är ju lite glapp så det är nog inge konstigt =) Ops!! Men nu har han fyllt på, mitt lilla nötskal. Ingen skada skedd denna gång iaf. Men min svärfar skyddade mig lite iaf, han sa till mig att han jag bor med kan ju faktiskt oxå kolla över bilen lite då o då om man vet att man inte fyllt på olja på länge! Haha, det är bra att ha en svärfar som håller lite på mig o inte bara tycker att jag är korkad som inte sa något. Men herregud man kan väl glömma =) Men har man saaben så vet man ju inte!! Hoppas audin kommer hem snart. Nu ska jag kika på tv o fortsätta vika tvätten. Hej svejs!!

Av Therese Källström - 29 mars 2009 15:30

Ja då var helgens sista kalas avklarat!! Nu blir det duschning o mat. Fiskpinnar med hemgjort mos o fiskså, gott. Ebban är helt slut efter helgens kalasande, så det blir nog sängen tidigt för henne, eller o andra sidan så sover dom ju alltid vid sex på söndagar. Lång måndag.




Medans vi var på kalas så var Daniel hemma o dammsög o grejade. Så nu är det bara vikning av tvätt ikväll. Skönt o ha allt gjort på måndagen när man kommer hem. Vi viker väl tvätten framför tv då går det så mkt fortare. Nu ska jag hjälpa Ebba o tvätta håret! Tjing

Av Therese Källström - 29 mars 2009 11:48

Ja då har jag tagit mig ur sängen =) Nä då det var ett bra tag sen, har duschat, käkat frukost, dammsugit nere o nu ska jag bädda ihop sängen =) Har inte hunnit med det, eller rättare sagt Daniel har legat o kollat på tv o slöat när inte barnen varit hemma. Mamma kom inte hem med dom förens nu, men det går väl bra. Nu är dom ju hemma iaf =) Mina små älsklingar!! 

Jag är lite slö idag, även fast det inte blev supersent så känns det allt i kroppen, nu ska vi göra oss klara o gå till grannen på barnkalas. Tjing!!

Av Therese Källström - 28 mars 2009 23:52

Ja då var jag hemma igen efter festen!! Vi började vid fyra, så det är väl inte så konstigt att jag är hemma nu =) Ganska tung i huvudet o fruktansvärt trött. Men det blir väl så när man jobbar hela fredagen samt lördag till 13,00 inklusive dricka uppe på det. Så nu blir det sängen för min del o hämta skruttisarna så fort jag vaknat imorgon. Vi ska ju på kalas mellan 13-16 tror jag det var.





Förresten jag glömde att skriva vem jag tyckte skulle vinna let`s dance igår. Jag håller ju så klart på Magnus vilket jag har gjort hela tiden!! Å så gick han o vann =) Tycker att han är den som utvecklats mest under hela programmet, självklart har dom andra varit duktiga dom med, men jag är så impad över att han lyckas med den stora kroppen o att han är så lugn o harmonisk av  sig. Jag tyckte helt klart rätt vann!!

Av Therese Källström - 28 mars 2009 13:31

Ja då sitter vi här helt ensamma jag o Daniel =( Har nästan lite ångest över att jag inte har hunnit träffa barnen något alls idag o nästan inget igår =( Gör ont i mammahjärtat. Men imorgon ska jag träffa dom hela dagen hur jag än mår, ska ha hem dom i tid. Nu när jag kom hem ifrån jobbet så hade mamma redan hämtat barnen. Jag är lite stressad, ska hinna duscha, sminka mig o hitta bra kläder till kvällen, det är ju lätt när man är nöjd med hur man ser ut, NOT!! Men det blir nog bra i slutändan, har köpt en enkel svart klänning/tunika som jag tror det blir eller en jeanskjol som jag oxå köpt. Får se vad som döljer bäst. Nu har jag inte tid att sitta här nå mera. Ha en bra kväll o em för det ska jag ha =)!! Kram

Av Therese Källström - 27 mars 2009 07:22

Kan jag väl kanske inte direkt påstå. Elias kom upp 06,20 jag blir så matt. Kul när man ska jobba till 21,00 ikväll att man inte får sovmorgon =( Jaja sova får jag göra när jag dör antar jag. Vi var ju till kupolen igår jag o Johanna.S men snälla rara vad folk, så inne h-lvete!! Ja jag var då glad att vi inte hade barn med oss, man såg ju många som hade det, vilket kaos!! Blev inte så mkt shopping, kors!! Köpte en tunnika/klänning på gina,ganska enkel men fin. Ska nog ha den på lördag. Paket till dom 2 kalas barnen ska på i helgen, var nog det enda. Hittade ingenting som föll mig i smaken. Trist. Men o andra sidan är väl kanske inte detta mode så himla vackert heller, se bara ex, harembyxa =) Men fy vad fult!! Rättare sagt groteskt, det är sånt jag möjligtvis skulle sätta på mig som pyjamas. Nja inte riktigt min stil. Nu ska vi göra oss klara med alla morgon bestyr!! Jag missar let`s dance finalen =( HEJA MAGNUS!! Ha en bra dag. Kram

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards