När små blir stora

Alla inlägg under april 2009

Av Therese Källström - 30 april 2009 14:13

Ja så ser det ut här hemma. Dagis fröken ringde till jobbet vid 11,40 något sånt o sa att min lilla prins inte var så pigg. Han hostar nå kopiöst, herregud!! Så det var bara att slänga sig i bilen o hämta det lilla grynet. Vi kom hem o jag duschade han för han ville ligga i våran säng. Nu lät det som att han inte fick göra det om han inte har duschat men så var det inte. Han hade ju varit i sandlådan o varit ute o lekt på dagis så då var han ju inte så ren. =) Han ville kolla på madicken, tror bara jag han slå på filmen så sov han, o han sover än. Han blir helt slut av den hostan. Ringde vårdcentralen, men hon sa att avakta under helgen o se om hostmedicinen hjälper annars skulle vi höra av oss. Han var ju till doktorn igår o fick hostmedicin. Min lilla skrutt! Vi får väl se om det bara är "vanlig" hosta eller om det är krupp. Han har ju ingen feber, tycker det är lite konstigt. Bara hosta. 




Jag är inte heller så pigg som ni vet, så vi blir hemma ikväll o äter o myser. Daniel o Ebba åker o kollar på majbrasa så är hostligan hemma. Ebban är hos mormor o morfar, pappa ville att hon skulle vara kvar. Hon har det ju betydligt roligare där än hemma här. Hos dom kan hon ju vara ute o cyckla, det vill jag inte att hon ska göra hemma när inte jag eller Daniel är ute. Nä om man skulle ta o lägga sig o slöa medans hon är borta o prinsen sover. Ha en trevlig valborgsmässoafton!!

Av Therese Källström - 29 april 2009 20:20

Barnen har fått sandaler av mamma idag, foppatofflor som blinkar =) kul. Sen fick dom ett par "riktiga" av henne oxå. Fast Ebban är helt inne på att ha ballerina, hon dissar sandaler så det sjunger om det. Hon får väl gå i foppisar i stekhettan då. Envisa unge!




Hade inventering på jobbet idag, gick väl skapligt. Var inte hemma förens runt fyra. Var kvar efter inventeringen o hjälpte Sofia med ett lass varor, om jag nu var till så mkt hjälp, känndes inte så. Är ju inte riktigt pigg om jag säger så, gjorde så gott jag kunde iaf. Kan ju hoppas det hjälper. Nu ska jag sova, tänker varje kväll att imorgon bitti då mår jag nog bättre, jo tjena att jag gör. Imorse började jag dagen med 2 alvedon, o då sov jag typ halv åtta igår kväll. Lika bra att hoppas att det har gått över imorgon =) Sov så gott alla mina vänner. Kram

Av Therese Källström - 28 april 2009 18:02

Jag tror f-n jag blir tokig på denna jävla pollen samt förkylning. Å det är så fin årstid säger dom flesta men det bara vägrar jag hålla med om så länge det är enbart grönt överallt. 




Idag var jag o besiktade bilen, blev bara en tvåa. Spindelleden skulle bytas så det var inte alls mkt. Skönt! Nu är barnen hos mamma, hon hämtade dom på dagis idag. Mamma o Elias ska till vårdcentralen imorgon på fm, kolla om han är allergisk mot pollen han oxå. Vilket jag tror att han är. Det visar sig imorgon. Ska väl ta o krypa ner o slå på en film som jag kan sova till, är ju som sagt var inge pigg över huvud taget. Lika bra o kurera sig så man pallar morgondagen med inventering på jobbet. Tjing!!

Av Therese Källström - 27 april 2009 17:51

Japp jag är lite halvkrasslig =( Ont i halsen, huvudvärk samt denna jävla pollenallergin. Fast det kliar inte så mkt i ögon o näsa utan det har slagit sig på andningen, it`s lovley. Men,men det är väl bara o bita ihop kan jag tro. Ska gå o lägga mig nu, kolla på en film i sovrummet sen är det natti om jag ska orka med hela veckan med jobb o barn. Barnen har jag precis lagt, ska ju upp tidigt imorgon med, Daniel är i hagge o försöker få någon ordning på saaben, den ska besiktas nästa fredag. Nä om man skulle dyka ner i alvedon röret o slänga sig i säng så blir nog denna natt bra. Tjing

 

Av Therese Källström - 26 april 2009 19:08

Vänner betyder ju otroligt mkt för mig. När man får det bekräftat, den där känslan som känns så bra men man vågar kanske inte riktigt tro på det. Hur underbart är inte det!! När man liksom får det helt klart för sig då mår man ju så ruskigt bra. Tack Lisa!! Du är ju en så bra o avslappnad vän. Efter ett dygn tillsammans så blev det liksom bekräftat, efter att ha pratat, skrattat, dansat o bara haft det så kul. Hur ofta skrattar man i varannan mening så tårarna sprutar?! Så kul har vi haft.

Av Therese Källström - 26 april 2009 18:51

Japp det har jag gjort!! Vi blev så besvikna över att vi inte hade fått någon som helst information att dom inte säljer alkoholhaltiga drycker på utresan på tax free!! Fy vad ruttet!! Resan blev ju superlyckad men dålig stil att inte informera om det, är ju lite tjusning att sitta i hytten o lyssna på lite musik dricka lite gott o sen gå upp till baren. Så nu ska dom f-n få veta!!




Idag har vi inte gjort så mkt över huvud taget, sov länge imorse. Ebban kom upp åtta o lille man kvart i nio =) Sen gjorde vi oss i ordning o åkte o träffade Daniels syster med familj. Hon bjöd på lunch hemma hos dom, sen en kort vända till mamma o pappa. Sen har vi bara varit hela dagen. Barnen sover som stockar nu, är ju en ljuvlig dag för dom imorgon, nopp. 06,30-16,15 ungefär. På tisdag hämtar mamma dom vid 15 tiden på dagis för dom ska sova där tis-ons. På onsdag kl:6,30 ska jag vara på jobbet då vi har inventering. Så då får dom sova där, dagis öppnar ju inte förens 6,30 o jag börjar ju då så det gick inte riktigt ihop. =) Nä om man skulle kolla vad min sambo gör, packa dagisväskor o sen sova. Är behövligt efter en helg på kryssning =) Hej svejs!!

Av Therese Källström - 25 april 2009 21:24

Japp då har man varit hemma i någon timme. Nu blir det sängen, är så trött. Vi som fick chansen att sova imorse, tror ni det gick bra. Vi stupade 23,00 igår kväll o var vakna 05,57 ja jag vet PRO träff =) Nästan pinsamt. Men det blev bara så. Jag o Lisa drack nog lite för fort o blandnade lite mkt tror jag, men kul hade vi. Idag har vi bara lullat omkring på båten, ätit, handlat på tax free o ja bara varit. Tack för så otroligt trevligt sällskap. Förresten sa jag att vi har skrattat o åter skrattat åt det mesta, fast det var ju inte svårt. Kul har vi haft!! ja det finns så mkt jag skulle kunna skriva, sitter här o småfnissar för mig själv, men det blir så längt då, hur kul är det för er o läsa. God natt!!

=)

Av Therese Källström - 24 april 2009 09:32

Japp nu är det fredag =) Vad härligt det ska bli att umgås med vänner. Äta gott o dricka gott, kan det bli bättre?! Har gjort mig klar nu, bara o vänta till klockan slår 10,20 för då drar vi mot okq8. Hoppas vi kan sitta på däck imorgon o bara må gott, om man inte har en konstig huvudvärk. Får se till att det inte blir så. Jag undra jag vad vi ska äta ikväll, vi har ju inte bokat något. Finns nog något gott att välja på. Nu ska jag fixa det sista, typ hoppa i kläderna. Kan ju vara bra. Ha en trevlig helg!! 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards