När små blir stora

Alla inlägg under november 2009

Av Therese Källström - 11 november 2009 15:27

Ja då kommer det ner snö igen. Nu kan man säga att det snöar =) En hel del. Tandläkarbasöket var avklarat o mamma har fått dommen =) Nä så det gick så bra, han hade så fina tänder så. Tog bort tandsten på han, mammas duktiga kille. Superovanligt att barn har tandsten, men dom sa att det är "bra" om man har det. Då har man starka tänder. Dom var riktigt impade över han att det gick så bra att ta bort. Vissa barn får dom inte ens kolla i munnen på. Så man får väl sträcka på sig Flört Vi har precis ätit mellis, smakade riktigt bra då vi var ute en kort sväng, smakar alltid bättre när man varit ute i kylan tycker jag. Ska ta o packa ihop Ebbans simmgrejer o hämta Alva skrutten. Hon ska åka upp med oss så kommer Ottilia efter, hon skulle hämta sin mamma vid station. Ska ta o skriva in vad jag åt till mellis nu i dagboken =) Låter värre än när man yngre o skrev dagbok =) Men man gör det när man är med i viktklubb. Perfekt, då ser man verkligen hur mkt man äter o så vidare. Ha en trevlig em/kväll......

Av Therese Källström - 11 november 2009 11:14

Ja ledig o ledig vet väl i sjutton =( Man får då aldrig riktigt bara vara ledig nå mera nu för tiden. Ska alltid upp o iväg =( Men det är väl så det är. Det står väl inte på förens hon går själv till o från skolan, åren bara rusar iväg.




Ja nu på fm så har Ottilia varit här o druckit kaffe, nu har jag lurat med två stycken av mina vänner i viktklubb =) Sofia o Ottilia har gått med där. Ja jag har gått ner 1 kg på en vecka, inte mkt men alltid en början. Säger som Johanna sa, tänk om 10 veckor =) Gud vad skönt. Hoppas bara det går som jag vill. Ikväll blir det motion igen, har ju varit sjuk så det har varit dåligt med det dom sista dagarna. Men ikväll efter simmningen så blir det en vända igen. Så skönt när det är gjort. Ja just!! Ottilia var ju här o drack lite kaffe o åt skorpa o en frukt. Vilket roligt fika jag bjöd på va? =) Men det är ju faktiskt bra mkt bättre än en gräddbakelse. Så trevligt!! Vi skrattar o flammsar på hon o jag =) Affe var på dagis o Elias hörde vi inte så mkt ifrån, han satt o tittade på rory film o blixten film Skrattande Han verkligen älskar sina filmer. Är så kul o lyssna på han när han kikar på filmerna, han är verkligen helt inne i dom, sjunger o grejar =) Så nu sitter han o bygger med lego o tittar på pippi samtidigt. Han är så lugn att ha o göra med. Sällan nå konstigheter. Mammas prins.




Idag till lunch blir det rester sen i förrgår, superbra när det finns rester när vi ska hämta Ebban till klockan ett. Klockan 13,40 idag så ska lill killen vara hos tandläkaren Glad går nog superbra. Han är ju väldigt duktig, måste faktiskt säga att våra barn är så duktiga vid doktorn eller tandläkaren. Aldrig nå gnäll eller att dom är hysteriska för att dom ska dit. Något man lyckats med iaf =) inte föra över min rädsla på dom. Nu blir det lite lunch, har en kille som är hungrig. Hur nu det kan gå till, han har ätit sen han slog upp sina blå idag =) Bäst o ge han lite lunch.....

Av Therese Källström - 10 november 2009 18:06

Då sitter barnen spikade framför tv. Bolibompa dax. Sitter under varsin filt i pymmis o mätta magar. Härligt. Idag bidde det köttbullar,potatis o brunsås, stekt lök, mumma. Har precis satt mig ner eftersom det av någon konstig anledning blir att se ut som andra världskriget i köket när man lagar mat o äter. Obestämd Kan inte förstå. Men nu så är det klart.




Idag känner jag mig så trött o slut i kroppen. Men kanske för att jag klivit upp 05,00 både mån,tis. Hualigen!! Imorgon kan jag ju sova till 06,45 iaf. Alltid något. Tacka vet jag när Ebban gick på dagis då var vi lediga när jag var ledig ifrån jobbet. Nu får vi aldrig vara "lediga" Men det är väl så här det ser ut när liten blir stor. =( Mammas lilla sessa.




I helgen ska nog jag o min man åka till borlänge o handla julklappar alla ska bli klara då. Känns skönt. Klar en hel månad före jul, inte alltid man är det. Flört Är rätt skönt o åka denna helg då det inte har kommit varken lön eller barnbidrag, inte så mkt folk hoppas jag. Så får jag o min man vara lite för oss själva, mysigt att gå o kika i lugn o ro. Jaha om man skulle ta o gå ut till skruttisarna. Ha en trevlig kväll.....

Av Therese Källström - 9 november 2009 17:23

Hur maten smakar idag =) Har en makoronipudding, makaronigratäng alla säger ju olika om det. Men jag gjorde en liten ny variant jag inte har testat någon gång. I köttfärsen blandade jag i creme fraiche o taccosås den milda. Lite kul att testa något nytt. Så man tar det som finns i kylen. Den borde börja på att bli klar nu. Var precis o kollade till den o det luktar då gott iaf =)




Ja som sagt idag har jag jobbat. Gick bra. Kommer väl efter lite i kroppen, blir slut fort men det har flytit på bra.



Barnen jom ju hem sent igår o upp tidigt, men det gick så kanonbra. Superduktiga. Visserligen hade dom ju sovit i bilen men ändå. Så 20,40 låg dom i sina sängar igår. Men dom är tröta nu, så nu blir det mat o en snabbdusch sen blir det sängen o jag misstänker att det är 2 st som sover ganska snabbt. Nä nu ska vi äta!! Ha en trevlig kväll.....

Av Therese Källström - 8 november 2009 16:55

Ja idag är jag helt ensam. Barnen är med mormor på dop i rimbo vilket jag oxå skulle ha varit om jag inte varit sjuk =( Men ingen ork till något dop. Men jag är mkt bättre idag än vad jag har varit. Feberfri är jag oxå idag så det känns skönt. Så imorgon blir det jobb, lite tät i näsan är väl inge farligt =) Det överlever jag. Men jag är hemskt trött må jag då säga, det kommer väl efter. I natt sov jag otroligt dåligt, snörvla o jävlas. Men det hör ju till förkylningar antar jag.




Ja Daniel är på väg hem o det känns så skönt!! Min älskling kommer hem!! Så skönt att få hem han o dessutom barnen, men dom kommer väl hem sovandes hoppas jag, så dom har somnat i bilen så det bara är att lägga in dom i sängarna. Dom satt o åt kvällsmaten nu, köttfärssås o pasta fick dom hemma hos Kristina. Perfekt, kan dom sova i lugn o ro tills imorgon bitti, brukar ju inte vara några problem att bära in dom i sängarna. Tidig morgon imorgon, 6,30 ska dom vara på dagis/fritids. Undrar ja vad man ska göra nu?! Är ju inte van att vara helt ensam, men ska jag vara ärlig så är det faktiskt riktigt skönt. Man behöver nog det oxå. Ska ta o lägga mig i soffan igen Flört där har jag ju bott hela helgen, får väl liggsår snart Obestämd Ha en trevlig kväll......

Av Therese Källström - 7 november 2009 12:25

Så känns det idag. Imorse kände jag mig mkt bättre, bara tät i näsan. Men ju fler timmar som går ju sämre känner jag mig. Naturligtvis denna helg då Daniel inte är hemma =( Men tur att dom har en mormor som ställer upp till 110 % utan att man behöver fråga. Känns bättre då. Ska hämta dom senare idag. Skönt att kunna vila ifred, å hur kul är det med en mamma då som inte är nå social för fem öre. Har legat i soffan i princip hela tiden sen jag kom hem igår ifrån jobbet. Har varvat med soffan o sängen. Nä fy bubblan för alla j-vla sjukdomar. Tog tempen nu o jag hade "bara" 37,7 o jag ligger normalt sett på 36,9 max 37. Man kanske inte kan kalla det feber med förhöjd är det ju iaf. Ja då vet ni hur jag känner mig, mitt huvud känns som det skulle ha festat 2 veckor i sträck, sån huvudvärk har jag. Nice!! Skrikandes Nä om man skulle försöka få i sig lite yoghurt med färsk frukt i. Ha det!!

Av Therese Källström - 6 november 2009 13:44

Var jag på jobbet idag. Så fånigt!! Men jag ville ju så gärna jobba. Men har man feber,huvudvärk o absolut ingen ork, hur ska man då orka med en hel dag?! Gud så korkat av mig. Så nu blir jag hemma hela dagen idag o även imorgon =( Hoppas vi på att jag är bättre på måndag. Lite orolig är jag allt, förkylningen har satt sig på andningen oxå. Jag har ju astma normalt sett o nu blir det ju inte bättre. Så nu är det mesta tungt. Mamma ville att jag o barnen skulle sova hos dom inatt, tack vare att jag är själv med barnen o att det sitter i andningen så det inte händer mig något o barnen står där helt själva. Ja alla äldre än mig verkar ju vara förståndigare så det är väl bara att lyda order =)  Har legat i soffan o kollat på en ny johan Falk film, går bra o se dom när det är ljust ute =) Jag som nätt o jämt kan se efterlyst när jag är själv hemma =) Kan inte sova, fast jag skulle vilja, den där näsan vill inte riktigt som jag vill, är helt igentäppt. Blir värre för varje timme som går tycker jag. Nä fy bubblan. Nu ska jag vila ett tag till innan jag ska hämta hem mina små gryn. Kram....

Av Therese Källström - 6 november 2009 08:30

Så känns det idag =( Hur ska jag orka ta mig igenom hela långa fredagen 10-21 o lördag 7,30-13. Ja det visar sig väl. Kanske är fel av mig att gå till jobbet men samvetet spelar ju in. Det är annat om barnen är sjuka, då har man ju inte så mkt val. Jag får ju skylla mig själv liksom. Jaja nog gnällt.



Inatt åkte min andra hälft o fiskade =( Just nu känns det inge bra, vill att han ska vara hemma o ta hand om mig. Men nu får jag klara mig själv =( Ja det blev inte så långt inlägg idag, har inte så mkt att skriva. Förutom att min prinsessa inte vill vara på fritids. Är det inte det ena så är det de andra. Hon säger att hon inte tycker om fritids, men vi har ju faktiskt inget annat val än att hon måste vara där tyvärr. Det känns ju mindre bra. Någon som har något bra tips på hur man löser det?! Tacksam för svar. Ha en bra helg......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards