När små blir stora

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese Källström - 25 februari 2012 19:27

Men faktiskt riktig trevlig! Har ju varit i ishallen i Ludvika hela dagen, samling kl.8.20 imorse, hemma igen runt fem, pju!! Första matchen åkte våra grabbar på stryk så det hette duga!! Trodde inte mina ögon, spelade mot Leksand15-1 blev det då ;( Nästa match var mot Säter då blev det 5-5 så det var väl bra, eller hur? Sista matchen vann våra duktiga killar mot Borlänge med 6-5, men gissa om det var trötta killar?! ;)Elias dönade av i bilen hem så klart, å nu sover båda två! Eller ja dom är åtminstone i säng :) Skulle tippa på att Elias sover, han hinner vi bara stoppa om, pussa god natt på så sover han, varje kväll är det så ;)Imorgon bär det av mot Ånge!! Barnen ska ju vara där hos min mormor hela sportlovet, kommer hem påfredag igen! Vi skjutsar dom halvvägs sen tar mormor över ;) Så snällt av henne att möta oss!! Så denna helg susar verkligen bara förbi! ;(Sen blir det jobb hela veckan, ska jobba extra på onsdag! Som det känns just nu så Skylle jag viljasova en hel vecka! Jobbade ju 10-21 igår sen alltid svårt att sova efter det passet, o full rulle idag! Så ikväll blir dettidigt i säng!! Nä om man skulle vara lite social med mannen vi ligger redan i soffan, så skönt :)

Av Therese Källström - 24 februari 2012 22:16

Ja då var det fredag igen, har jobbat ett pass på 10-21, skulle ha jobbat imorgon med jag o Fia har bytt, hon skulle bort förra helgen o jag denna så då passade det ju bra =) Jag ska stå i ludvukas ishall hela dagen imorgon, Elias har hockeycup. Samling 8,30, första matchen spelar dom 9,20 o nästa matsch efetr det är 12,50, tjoho vad kul o vänta i humdra år innan han spelar nästa. Vi kan inte åka därifrån heller eftersom han har tektik o ploj under tiden. Så jag vet allt vad jag ska göra =) Ebba sover hos mormor o morfar, slipper hon förlja med o vara där hela dagen, dom kommer till 12,50 matchen. Pappa Daniel kan inte vara med alls =( Han ska spela företagshockey. Hade ju velat se den oxå, men jag kan inte vara på två ställen samtidigt.



Så morgondagen spenderas i ishallen, söndagen spenderas i en bil =( Fy vilken vilohelg va?! Då ska det skjutsas på barn halvvägs till Ånge, mormro möter oss efter halva vägen. Sen var det måndag igen med jobb mån-fre!! Det är ju iaf skönt för barnen att få lite sportlov. Man har liksom inte semester att ta ut på alla lov, har fullt upp med att få sommaren att få ihop...... Nä nu måste jag sova innan ögonen går i kors. Då vet ni vart jag håller hus om ni inte ser av mig här =) Ha en bra helg......

Av Therese Källström - 20 februari 2012 21:37

En av anledningarna att jag slutade att blogga var ju för attjag vid ett flertal tillfällen ville att ni skulle visa vilka som läser min blogg, jag vet ett fåtal som gör det, som lämnar kommentarer lite då o då!! Men idag har 21 st varit in, herregud vet jag ens vilka hälften är?? Gör mig inte besviken o bara gå in här för att stilla din nyfikenhet! Är inte därför jag bloggar!! Så skärp er nu i visa er ner!!

Av Therese Källström - 19 februari 2012 15:07

Jag är en av dom som inte brukar gilla söndagar! Men just denna söndag bara njuter jag!! Vi har inte gjort någonting, så jävla skönt på ren svenska!Bara det vanliga, men tar man det lite då o då så blir det inte jobbigt! Har till o med börjat med garderoben, en av alla som måste göras! Är förskräckligt dålig på att ha fint i garderober, skåp! Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i det! Nästan pinsamt att säga, men vi har i princip bara hoppat i myskläder från pyjamas idag ;) Har inte ens fixat håret eller något annat ;) Så med andra ord en alldeles förträfflig dag! Just nu skulle jag vilja ha det så här ett bra tag framöver! Men det går väl inte antar jag! Till kvällen blir detstuvade makaroner o köttbullar, fint det!!

Av Therese Källström - 19 februari 2012 10:34

Om det är våran tur nu att blir sjuka. =( Elias börjar på att bli förkyld, han nyser konstant. Sen har han lite "astma" hostningar. Inte mkt men ändå, någonstans ska det väl börja. Men han är pigg så det är väl bra iof. Vi får helt enkelt se om det blir något mer. Igår blev vi bjudna på mat hos Jannike, det var trevligt. Ingen av oss hade ju några pappor hemma så då tog vi alla våra barn o åt lite tillsammans, vi åkte hem vid sju. Då blev det soffmys o godismys. Ja jag åt ju vindruvor förstås =) Vilket lördagsmys va, haha!! Just nu är jag inne i en period där jag skulle kunna äta hur mkt söt som helst =( Men jag ger mig inte, det söta ska inte vinna över mig, jag vägrar! Får se om jag kan ta mig ner till gymmet en sväng idag, får se hur lilleman urartar sig =) Tänker ju inte ta med han om han inte är pigg, nå måtta får det väl allt vara. Pappa Daniel kommer hem framåt em/kvällningen, så vi ska väl mest strosa runt här hemma. Dammsuga lite, tvätta lite packa skolväskor o lite sånt! Det vanliga söndags pysslet med andra ord =) Spela lite spel, pyssla lite ja helt enkelt bara mysa runt, inte anstränga sig allt för mkt =)


På tisdag sägs det att vi ska köra dubbelpass med må bättre, jag tror inte jag kommer att fixa det men vi får se. Tror det är alldeles för jobbigt för mig, har fan ingen kondition alls. Blir så arg när man är på gymmet o ser hur alla andra orkar o inte jag =( Vad är det för fel på mig =( Jaja jag bokar passen så får vi se vad jag mäktar med.....

Av Therese Källström - 19 februari 2012 10:14

Var lite kul för när jag loggade in så hade jag fåt kommentar av Lisa att hon ville se soffan, var precis det jag skulle visa er =) Blev lite barn med på bilden oxå, tv nissar =) Har lite kvar att göra innan jag är nöjd med hur det ska vara i rummet. Dom svarta tavlorna ska bort, dom ska bytas ut mot 2 st bröloppsbilder på oss, sen ska det bli en annan matta, samt på bordet ska det stå en vas med plastrosor i, blir så dyrt att köpa nya hela tiden =) Har sett det i en inredningstidning. Kommer bild när det är klart, så en före bild nu =)


 

Av Therese Källström - 18 februari 2012 15:11

Har nyss kommit hem, jag har äntligen kunnat vara o träna!!Var evigheter sedan, dels för att jag ramlade ner från trappen för 2 veckor sedan, trodde helt allvarligt jag skulle slå ihjäl mig! Jösses vilken kalasvurpa!!Men nu kunde jag träna, kände av lite i armen men det var bara att bita ihop! ;) Tänkte jag skulle slippa stå i vassen i år igen ;) Nä då, jag o mannen hjälper varandra o puschar oss till träning! Det är kul i det går bra! Tog med barnen ner, perfekt att det finns ett lekrum på gymmet! Behöver man inte vara beroende av den andra föräldern! Daniel är ju o fiskar i helgen för första gången på evigheter! Har inte blivit såmkt av den varan sen Andreas brände sig i maj! Men ny är dom iväg ;) Roligt för dom! Jag o barnen ska mysa ner oss i soffan till gladiatorerna ikväll, ska bli riktigt mysigt att ha en "ensam" kväll med dom! Dom har fått varsin godispåse med lite lösgodis i, dom äter bara"gott" på lördagen nu, förut har det blivit både fre, lör men inte nu sen jag o Danne slutade med godis! Vi har inte ätit godis, chips på en månad nu ;) Ja jag vet, det är inte lång tid men någonstans måste man ju börja ;)Jag är supernöjd med tanke på att jag hade ett sjukt sockerberoende, blir fortfarande sugen men då tar jag en frukt istället! Danne har gått ner 3 kg i jag 2 kg. Nu var det visserligen 2 veckor sedan Danne vägde sig, o jag en vecka sedan! Får se om vi väger oss på måndag, men tror jag hoppar det eftersom jag inte kunnat träna på ett tag! Ä vi får se! Nä bu måste jag duscha innan jag storknar! Ha en bra lördag.....

Av Therese Källström - 16 februari 2012 20:19

Måste bara få bli både lite sentimental o kanske lite orättvis!! När vi bestämde oss för att skaffa barn så var det faktiskt Daniel som "låg" på o tyckte attjag skulle sluta med p-piller, o det var så klart det absolut bästa valet vi har gjort! Men ni ska veta att jag var fullkomligt livrädd till en början!! För allt, behöva lämna ut mig till folk jag inte kände, ta blodprover o gud vet allt!! Gick på samtal för rädsla över förlossning, fick emla plåster varje gång det skulle tas ett löjligt litet blodprov!!Men för mig var det en mardröm varje gång, gruvade mig en hel vecka varje gång det skulle göras!! Dom första gångerna fick Daniel följa mednär dom skulle sticka mig!! Men till slut så fixade jag det utan honom, det gjorde mig starkare!! Sen kom förlossningen o då dog jag på riktigt, iaf om du frågar mig ;) Det var absolut det värsta jag hade gjort, kunde inte förstå hur folk gjorde sånt självmant!! Men ut kom världens finaste "lilla" tjej på 4200 g o 52 cm lång!! Sååå sjukt fin, jag glömmer det aldrig! Men då bestämde jag mig för att nu har jag gjort det här o aldrig mer!!Sen kom visst Elias, så klart var han planerad!! Den förlossningen skulle jag lätt göra om! Inget konstigt alls! Blev bara svamligt, det jag ville komma fram till var nog mest bara att när man väljer att bli förälder så tror jag att mamma alltid är mamma! Det är vi som bär barnet i 9 månader, får ut dom ur våra kroppar! Det är så klart att pappan är jätteviktig han med, men det är något speciellt med att vara mamma, det kan ingen ta ifrån oss!! Så är det bara! Jag älskar er Ebba o Elias ❤

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards