När små blir stora

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Therese Källström - 16 februari 2012 20:19

Måste bara få bli både lite sentimental o kanske lite orättvis!! När vi bestämde oss för att skaffa barn så var det faktiskt Daniel som "låg" på o tyckte attjag skulle sluta med p-piller, o det var så klart det absolut bästa valet vi har gjort! Men ni ska veta att jag var fullkomligt livrädd till en början!! För allt, behöva lämna ut mig till folk jag inte kände, ta blodprover o gud vet allt!! Gick på samtal för rädsla över förlossning, fick emla plåster varje gång det skulle tas ett löjligt litet blodprov!!Men för mig var det en mardröm varje gång, gruvade mig en hel vecka varje gång det skulle göras!! Dom första gångerna fick Daniel följa mednär dom skulle sticka mig!! Men till slut så fixade jag det utan honom, det gjorde mig starkare!! Sen kom förlossningen o då dog jag på riktigt, iaf om du frågar mig ;) Det var absolut det värsta jag hade gjort, kunde inte förstå hur folk gjorde sånt självmant!! Men ut kom världens finaste "lilla" tjej på 4200 g o 52 cm lång!! Sååå sjukt fin, jag glömmer det aldrig! Men då bestämde jag mig för att nu har jag gjort det här o aldrig mer!!Sen kom visst Elias, så klart var han planerad!! Den förlossningen skulle jag lätt göra om! Inget konstigt alls! Blev bara svamligt, det jag ville komma fram till var nog mest bara att när man väljer att bli förälder så tror jag att mamma alltid är mamma! Det är vi som bär barnet i 9 månader, får ut dom ur våra kroppar! Det är så klart att pappan är jätteviktig han med, men det är något speciellt med att vara mamma, det kan ingen ta ifrån oss!! Så är det bara! Jag älskar er Ebba o Elias ❤

Av Therese Källström - 16 februari 2012 16:57

Ja våran torsdag har varit alldeles perfekt!! Haft finbesök av Jannike med barn på em! Trevligt!Barnen har ju haft timeout dag idag så jag har varit hemma med dom!Annars har vi mest glidit runt idag, bäddat rent i sängarna tvättat o vikt tvätt! Det vanliga med andra ord ;)Imorgon hämtar mamma Elias på fritids, o Ebba hemma för att sedan bege sig till haggeför att invänta moster Johanna, som tar ned sug barnen hem hit igen o passar dom tills jag slutar! Sen sover hon kvar hos sin syster för att sedan vara barnvakt åt kidsen på lördag fm, då mamman i husetska jobba! Snäll moster barnen har va? ;) Nä skala potatis var det ju jag höll på med :) Tjing......

Av Therese Källström - 16 februari 2012 09:59

Ja då börjar jag väl med ett inlägg får se hur mkt respons jag får och om det finns någon läsare kvar..

Allt är ungefär som vanligt här hemma på Stenvägen, vi mår bra! Å nu mår jag bra på riktigt! Har äntligen kommit ett piller för oss PMS monster!! Halleluja säger jag bara. Svindyra tabletter med dom hjälper o då är jag/vi nöjda.

Känner mig mkt mer tillfreds med livet över lag. Är så svårt att förklara, o ni som inte har PMS besvär eller ja det har väl kanske alla lite av men jag har inte lite, utan galet mkt. Så jobbigt!! Frustrerande attinte kunna göra något alls åt saken =( Men nu äter jag tabletter mot det o är fortfarande rålös över att jag både har jobb,familj,vänner kvar. Ett mirakel. Så nu efter alla dessa år har jag fått ett liv tillbaka, tack för det!! Annars då?! Ja jag o fru Hillbom har bokat kryssning som jag ser fram emot sååååå mkt, åker sista helgen i Mars. Så nu är det inte långt kvar.

Annars är det väl som vanligt, jag går i renoveringstankar jämt o ständigt, nästa objekt är barnens blivande tv spel, lek rum, allt i allo rum för barnen. Vi har för stort hus så vi har ett rum över =) Så då får det bli ett sådant rum. Daniel åker o fiskar i helgen, kan hända att jag tar tag i det då =) För övrigt har vi köpt ny soffa =) Mkt fin o framför allt skön, har hunnit vila ögonen i den =) Kanske kommer någon bild på det "nya" vardagsrummet =) Ja så ser det väl ut just nu..... Så vill ni ha mig kvar så fram o visa er =)

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards