När små blir stora

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Då var det klart!

Av Therese Källström - 26 december 2010 16:57

Ja då var julen avklarad. Vad fort det har gått. På julafton var vi hos mamma o pappa i hagge. Där var vi allihopa, god mat  o trevligt sällskap. Juldagen var vi allihopa hos min moster o fick god mat även där. Å idag har vi varit bara vi o myst. Trodde vi ev skulle ha träffat Daniels släkt men så blev det inte. Så jag o barnen var upp till stan o handlade mat, vi har börjat göra så att vi skriver veckomatsedel o handlar en gång i veckan, det måste vara det bästa vi gjort p ålänge. Gud vad både pengar o tid man sparar. Då är det bara o titta på listan vad man ska äta dagen innan o ta fram ur frysen, inget att fundera över. Å vad bra jag tycker att det är. Sen blir det inte massa småhandlande för att man inte tagit fram ur frysen. Helt perfa! Medans vi var o handlade så var Daniel o åkte skidor =) Han har ju köpt längdskidor, han har fått för sig att det är kul. Ja jag säger ju det, han har nog någon form av 30 års kris =) Han tränar skidor o nu är han o tränar innebandy =) Jösses vilken slimmad karl jag kommer att få, haha! Sen när vi kom hem allihopa så blev det lunch o sen bar det av till bullret för bob o tefatsåkning! Jisses vad kul vi hade. Har ju för sjutton inte gått o varit ute i veckan, har ju varit alldeles för kallt, så det var välbehövligt kan jag lova! Sen när vi kom hem så fortsatte barnen att vara ute o leka, så dom har varit ute flera timmar. Nu sitter dom i sina fina julklappar (nya pymmisar o morgonrockar) o myser i soffan o kikar på tv. Å mammsen ska steka pannkakor tills pappsen kommer hem. För att summera våran helg så har den varit kanon! Just det, kvällen före julafton spelade vi bingolotto hos moster o Lars, av 6 lotter som jag o Daniel hade så vann vi på en =) Dock bara en ny lott men alltid något. Tänkte vi skulle ta någon miljon o ev någon bil på torsdag =) Då det är uppersittarkväll igen =) Ja man får faktiskt drömma. Men då ska vi vara hemma, för jag ska upp o jobba på nyårsafton...... Bjuder på lite bilder från julafton o dagen i dag....




Saft o kaffe paus =)

      Julfina barn! (Ursäkta fel håll på bilden =) Ni får vrida på huvudet =)   Moster blev visst huvudkudde åt mätta grabbar =)   Ebba får paket av tomten   Jag fattar inte, den växer för varje år tror jag =)  

 
 
Karin

Karin

27 december 2010 11:35

Vi veckohandlar också.Mycket praktiskt, och hemköp är dyrt att ströhandla på. Däremot har ju jag inget minne så jag måste skriva på matlistan vad jag ska ta fram till dagen efter annars rasar hela planen.. =)

http://dixiedynamite.blogg.se

 
Ingen bild

Jannike

27 december 2010 21:21

Ja, att skriva matsedel och veckohandla är bra! Gjorde det ju ett bra tag men kom ur gängorna, men nu efter helgerna är det banne mig dags för listor igen! :-)

Åh herregud vad julklappar!!! Vad fina barnen var!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Källström - 22 mars 2012 16:52

Ja då har vi varit till VC o det visade sig att det är halsfluss Ebban har ;( Men hon fick pencilin som hon ska äta i tio dagar, 2 tabletter om dagen! Så nu vänder det väl fort! Hon har inte haft feber sen imorse så det är superskönt, hon svara...

Av Therese Källström - 22 mars 2012 09:38

Ja då blir det vårdcentralen 13,20 idag! Misstänker att hönaböna har åkt på halsfluss. Hon låg i min säng hela dagen igår, hon var upp två gånger, en gång o duscha o den andra gången var när hon skulle gå ner o lägga sig på sitt rum. =( Helt färd...

Av Therese Källström - 21 mars 2012 17:12

Ja då var det Ebbans tur att bli sjuk ;( Dom är ju aldrig sjuka, så jag vet inte riktigt hur det funkar ;) Igår kväll åt vi som vanligt inga konstigheter, det konstiga som jag reagerade på imorse var att hon kom upp före sju, vilket aldrig händer!...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 19:27

Tror att jag drar igång att renovera barnens blivande lek/spel rum imorgon ;) Skönt att ha det gjort när vår/sommaren kommer!! Då finns det ju massa ute att göra, återkommer om det blir något ;)...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 18:59

Ja dagarna rullar på i en rasande fart!! Jag skulle ha varit på CX nu ikväll, men det sket sig! Pappan i huset jobbar sent hela veckan ;( Men hoppas kunna gå på attacken imorgon kväll! Blir träning direkt imorgon bitti tror jag, ska klippa mig ...

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards