När små blir stora

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Kallt.....

Av Therese Källström - 14 januari 2010 09:18

Det verkar inte vilja ge sig denna kyla, brr!! Tycker det spelar ingen roll hur mycket man än bylsar på sig så blir det kallt efter en stund. Men det är ju verkligen vinter så då ska det väl vara så här. Ledig igår o idag. Rätt skönt faktiskt, det som är skönt är att vi inte har gjort något alls, bara dajsat runt här hemma. Så behövligt!! Ebba hade med sig Alva hem igår efter skolan så dom lekte till fem tror jag den var. Efter det gjorde jag makaronipudding till kvällsmaten o jag tror aldrig jag har gjort en så god någon gång =) Så det blev kvar mat så lunchen är klar =) Tycker om att laga mat i ugnen, blir oftast så mkt mat. Gratänger o så. Just nu i skrivande stund så sitter jag o inväntar finfrämmande =) Ottilia o Alfred är nog snart på ingående. Ska fika lite o tjåla skit =) Det är ju vi duktiga på eller hur? =) När jag umgås med Ottilia så blir jag på bra humör hela dagen, hon är alltid så glad o harmonisk. Vi skrattar o har oss, blir liksom varm i hela kroppen. Ungefär som när jag o min granntant Lisa umgås. Med er 2 så får jag den känslan!! Kan liksom inte riktigt få fram hur jag känner med något är det iaf. Ja nu lät det som att jag inte tycker om att umgås med alla mina vänner, men det gör jag ju så klart =) Man ska vara glad över dom vänner man har, defenitivt dom som man vet tycker om mig lika mycket som jag tycker om dom.




Läste Lisas blogg, vilket jag gör nästan varje dag =) Hon skrev att hon är svag för äldre män. Å jag blir nog så illa tvungen att krypa till korset jag med. Nu är jag ju dock gift med en man som är ett år äldre än mig bara. Men just äldre män, ja dom har ju något speciellt. Inget sexuellt, men charmen självsäkerheten osv. Titta bara på Mickael Persbrant, å gud vilken karl!! Ja då var det dagens bekännelse =) Ha en bra dag!! Kramar......

 
 
Lisa

Lisa

14 januari 2010 15:29

Ska jag bekänna en till sak så kan jag ju säga att enligt mitt tycke så är nästan Persbrant för ung. Mohaha! Vad gullig du är, tant. Tycker om dig också.

http://fruhillbom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ottilia

14 januari 2010 15:37

Ååå! Tack älskade vän!

Du ska veta att jag är SÅÅÅ glad att våra vägar har korsats. Blir gald och lite härligt sprallig. Avslappnad skulle jag kalla det för. Hur ofta åker jag till folk iförs samma mundering som jag somnat i?! De händer inte men som sakt var. Med dej är jag avslappnad.
Synd att det vart en kortis men de ska vi ta och gott göra senare de lovar jag.

Vad det gäller äldre män så är ju de ingen hemlis att jag är toksvag i äldre män. Nicke är ju riktigt ung om man jämför med dom jag har haft tidigare. Men som sakt var, i dag har jag bara ögon för en och de e min Nicke.

Kramis gumman så hörs vi senare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Källström - 22 mars 2012 16:52

Ja då har vi varit till VC o det visade sig att det är halsfluss Ebban har ;( Men hon fick pencilin som hon ska äta i tio dagar, 2 tabletter om dagen! Så nu vänder det väl fort! Hon har inte haft feber sen imorse så det är superskönt, hon svara...

Av Therese Källström - 22 mars 2012 09:38

Ja då blir det vårdcentralen 13,20 idag! Misstänker att hönaböna har åkt på halsfluss. Hon låg i min säng hela dagen igår, hon var upp två gånger, en gång o duscha o den andra gången var när hon skulle gå ner o lägga sig på sitt rum. =( Helt färd...

Av Therese Källström - 21 mars 2012 17:12

Ja då var det Ebbans tur att bli sjuk ;( Dom är ju aldrig sjuka, så jag vet inte riktigt hur det funkar ;) Igår kväll åt vi som vanligt inga konstigheter, det konstiga som jag reagerade på imorse var att hon kom upp före sju, vilket aldrig händer!...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 19:27

Tror att jag drar igång att renovera barnens blivande lek/spel rum imorgon ;) Skönt att ha det gjort när vår/sommaren kommer!! Då finns det ju massa ute att göra, återkommer om det blir något ;)...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 18:59

Ja dagarna rullar på i en rasande fart!! Jag skulle ha varit på CX nu ikväll, men det sket sig! Pappan i huset jobbar sent hela veckan ;( Men hoppas kunna gå på attacken imorgon kväll! Blir träning direkt imorgon bitti tror jag, ska klippa mig ...

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards