När små blir stora

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Therese Källström - 17 oktober 2009 12:28

Jajemen så blev det Glad Blir inte alltid som man tänkt ifrån början. Nu blir det ännu bättre, jag o Daniel bestämde att vi ville göra något utöver det vanliga med barnen i helgen. Något som man inte brukar göra. Då tänkte vi ju först örebro men då Ebban sa att det var så skönt att vara hemma så hoppade vi över det. Men då bestämde vi oss för att kl: 17,00 då ska vi gå på bio med dom Glad Gud vad roligt!! Tror jag är mer laddad än barnen. Nä då dom blev superglada när dom hörde vad vi skulle göra. Så nu har jag bokad 4 platsertill filmen UPP. Får se vad det är. Men det är en barnfilm iaf, så mkt vet jag Flört Så vi skippar nog kycklinggrytan ikväll o troligtvis blir det donken istället. Känns bara som att man får stressa hem o göra mat annars. Alltid kul att göra något annat med barnen. Så bio o donken lät väl inte så tokigt!!? Men shit, jag höll på att få slag vad dyrt det var att gå på en barnfilm. 65 kr per barn o 80 kr per vuxen, ja 300 spänn bara så där, plus att det ska väl vara popcorn o sånt oxå. Men det var som vi sa, det är ju inte direkt ofta man gör något utöver det "vanliga". Så det är värt varenda krona. Å vet ni vad Ebban sa: Å mamma vilken bra familj vi är. Hur smälter inte mammahjärtat då?! Man har lyckats med något iaf. Känns så j-vla bra. Då sträcker man på sig lite extra. Ha en bra kväll, för det ska vi ha!!

Av Therese Källström - 17 oktober 2009 11:11

Jajemen idag blir det en svängom med kavaljen Flört sen torkning av golvena. Har även slängt ut alla sängkläder på vädring, ska bädda i nytt. Det bästa med hösten är ju att när man vädrar tex sängkläderna så blir det så fräscht. Det gillar vi. Min andra hälft o barnen har gått ut o ska göra lite nytta ute. Är ju så fint höstväder idag så då passade dom på.



Till lunch blir det nå lättare sen ikväll blir det kycklinggryta med potatis. Mumma vad gott. Sen blir det att avnjuta kvällen i ett nystädat hus, soffan o massa gott godis. Är ju så ljuvligt. Lite tända ljus på det oxå, å vad jag längtar till ikväll Glad Vi skulle ju ha åkt till gustavsvik idag men det bidde inte så. Vi hade ju inte sagt något till barnen så när Ebba var så glad att det var lördag så hon kunde bara vara hemma o slöa sa hon då kände jag att nja då vill hon nog bara vila. Så det får bli en annan helg. Huvudsaken är ju att dom får vila o ha det bra. Det har dom med sin pappa just nu ute i friska luften. Å jag ska ta mig en sväng om med kavaljen nu så jag blir klar någon gång. Ha en bra lördag mina vänner. Kram......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards