När små blir stora

Alla inlägg under maj 2010

Av Therese Källström - 8 maj 2010 20:36

ÅÅ nu är jag så mallig över mig!! Godisskålen har stått framme på bordet nu ikväll, mitt framför ögonen på mig o inte en enda har jag tagit. Fasiken vad stolt jag är!! Vet ju att hade jag tagit någon så ångrar jag mig ju bittert efteråt. Då är dom här dagarna som jag kämpat så hårt putts väck. Är inte värt det. Drack kaffe istället o kände mig varken sugen eller hungrig =) Så nu kan jag lägga mig mallig o nöjd o ta nya tag imorgon. Sov gott.....

Av Therese Källström - 8 maj 2010 18:26

Varför är jag såååå jävla dum på ren svensk? Utsätta sig själv för detta..... Idag är det tredje dagen o den är då värst av dom jag har gjort. Känner mig hungrig konstant, lika var det efter vi hade ätit kvällsmaten. Men det är inte hunger igentligen, måste ju vara sötsuget som kommer ikapp mig. Tänk vad mkt gott kroppen är van att få i sig, även om det inte är godis man äter som är gott. Det kan vara en banan eller någon annan frukt. Man kan liksom ta det man känner för. Ja jag säger då det, klarar jag denna vecka, har gått en vecka på torsdag då blir jag impad av mig själv. Men som det känns idag så vet i sjutton. Men kvällen är ju iof snart slut =) Är väl nu prövningen kommer, har varit ner på affären o köpt lördagsgodis åt resten av familjen. Barnen ska ju inte blir lidande för det. Pust så förbannat gott det ser ut att vara. Jaja nu har jag gnällt av mig, nu får det räcka!

Av Therese Källström - 8 maj 2010 14:14

Nu är det bokat o klart. Blev bestämt alldeles nyss =) Nästa helg åker vi till örebro =) Ska bo på hotell lör-sön o gå på lek o buslandet. Det ser vi fram emot =) Sen måste vi ju in på ikea eller iaf göra en mamma shopping =)Vi får bo i ett 3 rumsrum, fanns inga andra att få tag på. Men den största sängen är 105 så då kan ju barnen sova skavfötters, så det går ju bra.



Annars då?! Har jobbat idag. Kör på med mina soppor. Äter dock ett mål mat om dagen. Idag tror jag fasiken det är värsta dagen av dom, konstant huvudvärk "hungrig" hela tiden. Får se hur länge jag står pall. Är psykiskt påfrestande så det heter duga. Ja vi får se vad det blir av det hela.



Ja så mkt mera än dte här har jag nog tyvärr inte att ge, tråkigt inlägg!!



Av Therese Källström - 6 maj 2010 13:40

Visst jag vet att första dagarna på sånt här är tuffa. Men vad fasiken. Jag är ju så glad i mat o gosaker. Det här kommer att bli tufft för mig, väldigt tufft. Men som alla vet så är det ju inte så lätt att gå ner i vikt. Är väl bara att bita i det sura äpplet o ta tag i det här. Ser fram emot ikväll iaf =) Ska göra antingen biffar eller så blir det köttfärssås. Mumma. Ja jag har väl ingenting o gnälla över heller, allt är ju frivilligt. =( Lite puschning kanske? =)

Av Therese Källström - 6 maj 2010 08:28

Det finns väl igentligen ingenting som säger att det ena är bättre än det andra. Än en gång denna vikt =( Varför ska det vara så svårt. Har ganska svårt att komma iväg på promenader på kvällarna då Daniel ofta inte är hemma förens ganska "sent". Har kört den ena "kuren" efter den andra. Viktklubb var superbra, men jag känner att det tar så mkt tid vid datorn som jag inte har varken tid eller lust att hålla på med. Så nu från o med idag kör jag cambridge kuren men ej ren kur så jag tar 3 soppor om dagen o på kvällen äter jag mat. Kom fram till att det kan nog vara ett bra sätt för mig, har ju inte så supermkt övervikt så det är rätt svårt för mig att gå ner i vikt. Tror på det att det kan funka eftersom jag får äta/tugga mat på kvällen tillsammamns med familjen. Blir inte lika psykiskt påfrestande då. Så nu hoppas jag att det funkar. Heja mig......



Nu ska jag o min lilla prins åka ner på dagis för utvs. Går nog bra =) Mammas bråknisse, hihi...... Tror jag inte men alltid lika kul o se....

Av Therese Källström - 5 maj 2010 08:55

Ni har varit lite dåliga på rösta på mina omröstningar jag har. Nu vill jag se lite reaktioner, är en väldigt känslig fråga. Som sagt var så ser jag inte vem eller vilka som röstat!! Kom igen nu.......

Av Therese Källström - 5 maj 2010 08:44

Jag vet att jag är tråkig som inte uppdaterar något =( Men som sagt var så finns inte alltid tiden. Men det rullar på som vanligt i vårat liv, inge speciellt igentligen =) Vi jobbar barnen är på dagis o i skolan sen kommer vi hem, äter o grejar. Kul liv va, haha!! Justnu längtar jag till semester o sol. Skulle behöva det, känner mig så frussen o allmänt blek. Nä sol vill vi ha!! Idag är det sista gången för älskade skruttfia på simskolan, får se om hon lärt sig fullt ut nu med simmningen. Tror inte det är långt borta iaf. Är väl upp till mamma Therese nu att åka kanske en dag i veckan o träna så hon antingen lär sig fullt ut eller åtminstånde håller det kvar. Men jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att åka en dag i veckan med sina barn. Ska det vara så svårt? Kan väl vara kul o göra något speciellt en dag i veckan. Har jag fel?


Har nog en överaskning på gång snart =) Kan inte säga så mkt här men ni ser det så småningom här på bloggen. Får se vad det blir o om det blir någon. Om man skulle ta tag i dammsugaren o köra ett varv fast det är så tråkigt =(

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards