När små blir stora

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Vart ska jag börja?!

Av Therese Källström - 24 februari 2011 11:06

Ja då har vi varit iväg o kommit hem igen. Vet inte vad jag ska säga!! Ledsen, besviken, förvirrad, arg, tokig ja allt du bara kan tänka dig. Jag blir riktigt förbannad när man har varit på vc o får en remiss till falun akut. Jag menar doktorn på vc anser ju att det måste göras något nu o inte om hundra år. Visste han vad det var skulle han väl för fan inte skicka oss till falun! Eller?! Han blev rikgtigt förtvivlad när han undersökte Ebba igår o sen att hon tappat så enormt i vikt. Han förklarade att en vuxen kropp på 75 kg skulle ha gått ner 10 kg på den veckan Ebba har gått ner sina kg. Det är alltså väääldigt mkt! Sen när han undersökte henne så sa han att jag behöver igentligen inte göra det, jag ser bara hon tar av sig kläderna att kroppen inte mår bra o inte fått i sig vad den behöver. Suck, tänkte jag. Sen togs det prover, HB, socker o infektion. Hör o häpnad alla proverna var bra. Men doktorn var iaf inte nöjd. Så det blev falun. Kom till falun runt 16 tiden. Vi fick sitta i väntrummet i 7 timmar!!!! Ja ni hörde rätt. Visst jag har full förståelse för att det kommer in akuta fall o allt sånt, men då kan väl för fan någon jävel komma o berätta hur det ligger till. Sen till råga på allt blev Ebba hungrig, men nej då, inte äta eller dricka något. Men vad bra! När hon för en gångs skull bad om mat, måste jag som mamma säga nej tyvärr.    ÅÅ jag var så upprörd igår så ni kan inte fatta! Ja efter låååååång väntan fick vi komma till ett rum, vänta ytterligare 30 min på doktorn, sammanlagt 7 ½ timmes väntan. Pratade med doktorn o han kände o lyssnade på henne, tog max 30 min. Sen fick vi åka hem! Men hallå får man göra så?! Vad är det för jävla samhälle vi lever i. Ink att läkaren var lite "spydig" samtidigt som han var bra. Känndes inte som att vi blev tagna på allvar, så det slutade med att jag sa åt han när han frågade vad vi gjorde där?! Då fick jag nog, då svarade jag bara att ja inte fan har jag suttit här i nästan 8 timmar för att behöva ställa en egen diagnos. Gasch vad tokig jag var! Då blev han tyst =) Sen ska du veta sa jag till doktorn att jag tvivlar starkt på att vi blir hitskickade om inte Ebbas första doktor anser att det behövs skickat oss. Nä men alla prover är ju bra o hon ser ju ut att må bra. Men, din lilla idoiot tänkte jag, ett jävla korkat ord då klappar jag till han. Jag hade inte ätit sen lunch, trött, föärtvivlad sen en dum jävel som tror han är rolig mitt inatten. Ja hur det hela slutade med var att han skrev ett brev till barnmottagningen i ludvika o sa att vi skulle invänta en kallelse, så får dom utreda henne där. Vi kan inget göra nu mitt inatten. Sen gick han!! ÅÅÅÅÅ då ska ni veta att det var en jävla tur för han att han gick, jag höll nämligen på att få ett frispel. Nu i efterhand så blir jag lite full i skratt, tänk om jag hade spårat ur helt, haha! Ja gud hur hade det sett ut?! Men än en gång!! Inte skickade väl smedjebacken oss dit bara för ett sådant svar. Ja det är första gången vi har stött på ett sådant bemötande i falun, o då har vi ju varit där ett x antal gånger. Kom hem ett i natt, så Ebban fick snällt vara hemma idag. Hon behövde sova en del.

 
 
Frida

Frida

24 februari 2011 16:42

Men va fan är det frågan om!!! Så där ska det fan inte få gå till!!!!! Och verkligen INTE när det gäller barnen!! Tycker så synd om er gumman som behövde gå igenom allt det där och sen få en idiot till läkare som inte förtjänar att ha en läkarlicens överhuvudtaget!! Ska hålla tummar och tår för att det ordnar sig för er och att fina lilla Ebba blir frisk och får må bra snart igen! <3

http://www.missloka.blogg.se

 
Karin

Karin

24 februari 2011 19:53

Herregud vilken resa!! Kan förstå att du blev arg. Vilket jävla sätt. Men jag hoppas hoppas ni får rätsida på det här.

http://dixiedynamite.blogg.se

 
Ingen bild

Sara Nordberg

24 februari 2011 22:29

Imorgon ringer du VC och berätta hur du blev bemött där uppe och frågar vad som kommer hända nu. Enl Falun ska ni invänta kallelse från barnmott men vad händer under tiden? Den frågan ska du ställa till VC imorgon, släpp inte detta vännen utan ta din ilska och gör något bra av det. Stå på dig!!!
Lycka till <3
Kram till er alla i familjen!

 
Ingen bild

Jannike

25 februari 2011 08:26

Det är för jävligt att man ska behöva sitta så länge och vänta med barn!
Jag tyckte såå synd om er. Och att sen dessutom få träffa en sån läkare. Gah, jag hade också varit mer än galen.
Hoppas iaf ni får den hjälp hon behöver i Ludvika.
Stor kram till er alla!

 
Frida

Frida

25 februari 2011 20:27

Tänkte bara höra om du har Facebook? Om inte så kan du väl fixa det så man kan "prata" med dig lite lättare :) Kramar

http://www.missloka.blogg.se

 
Therese

Therese

26 februari 2011 17:10

Men usch och fy!! :( Vilken idiot till läkare! Tänk att dom finns då överallt..! Idioter till läkare iaf! Jag hoppas hoppas innerligt att ni får en remiss till barnmottagningen snart, och att dom gör en ordentlig utredning. En av läkarna där på barnmottagningen är riktigt riktigt bra. Hade honom med Thea.! Många många kramar! Och jag håller tummarna för att det blir bättre snart!

http://haksberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Källström - 22 mars 2012 16:52

Ja då har vi varit till VC o det visade sig att det är halsfluss Ebban har ;( Men hon fick pencilin som hon ska äta i tio dagar, 2 tabletter om dagen! Så nu vänder det väl fort! Hon har inte haft feber sen imorse så det är superskönt, hon svara...

Av Therese Källström - 22 mars 2012 09:38

Ja då blir det vårdcentralen 13,20 idag! Misstänker att hönaböna har åkt på halsfluss. Hon låg i min säng hela dagen igår, hon var upp två gånger, en gång o duscha o den andra gången var när hon skulle gå ner o lägga sig på sitt rum. =( Helt färd...

Av Therese Källström - 21 mars 2012 17:12

Ja då var det Ebbans tur att bli sjuk ;( Dom är ju aldrig sjuka, så jag vet inte riktigt hur det funkar ;) Igår kväll åt vi som vanligt inga konstigheter, det konstiga som jag reagerade på imorse var att hon kom upp före sju, vilket aldrig händer!...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 19:27

Tror att jag drar igång att renovera barnens blivande lek/spel rum imorgon ;) Skönt att ha det gjort när vår/sommaren kommer!! Då finns det ju massa ute att göra, återkommer om det blir något ;)...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 18:59

Ja dagarna rullar på i en rasande fart!! Jag skulle ha varit på CX nu ikväll, men det sket sig! Pappan i huset jobbar sent hela veckan ;( Men hoppas kunna gå på attacken imorgon kväll! Blir träning direkt imorgon bitti tror jag, ska klippa mig ...

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards