När små blir stora

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Källström - 2 februari 2011 15:33

Nävad jag avskyr o sitta inne en hel dag, framför allt i det fina "vår" vädret som är idag =( Men det kanske känns extra bara för att man är "tvungen" att stanna inne. Tråkigt har jag iaf, det är en sak som är säker. Tvättar lite, viker tvätt, sen då?! Ja just det, ingenting! Jag o lilleman har byggt lite med lego, men jag är ju inte så haj på det =) Men då hade jag ju något att roa mig med =) Ebban är inte alls pigg, men nu var det några timmar sedan hon kräktes, så det är skönt. Tog o duschade henne, hon var så varm o svettig, så där som man blir när man är sjuk, den där otäcka svettiga känslan. När hon satt i duschen så sa hon, - Å mamma vad det här vad skönt =) Efter duschen tog vi en ren pymmis, känns så mkt fräschare då! Men nu är hon utslagen igen. Det enda hon får i sig är lite cola varvat med sockerdricka lite då o då, nyponsoppa har hon oxå druckit lite. Men man kan ju inte ge henne för stora mängder, blir ju lite o ofta. Jag hade hällt upp ½ glas med sockerdricka som jag tänkte skulle stå o bli avslaget, men jag hann inte reagera förens det var urdrucket. Hon var så där hysteriskt törstig, men det hann bara ner så var det kört =( Nä om man kanske skulle förbereda maten, lasagne blir det ikväll!

Av Therese Källström - 2 februari 2011 07:47

Ja då var det våran tur =( Jag som trodde vi skulle slippa eländet, men icke sa nicke då! Magsjukan har anlänt på stenvägen 10 idag =( Ebban ligger helt däckad, mammas lillfis! Igår kväll sa hon att hon var lös i magen, men hon hade ätit bra o varit pigg, så jag tänkte inte nå mer på det. Natten var lugn, men jag blev misstänksam när jag hör att hon kommer upp före 06,00 imorse, hm! Det är inte likt Ebban, hon kommer in i sovrummet o säger att hon varit på toa, ont i magen. Efter ett tag så säger hon helt sammanbiten att hon inte vill gå till skolan, ok sa jag o ringde o sjukanmälde henne. Vi kom överens om att hon skulle vara hemma idag o känna efter hur hon mår, om Ebba själv säger att hon inte vill till skolan då är det stora fel! Hon älskar skolan! 5 min senare frågar jag henne om hon mår illa, mm fick jag till svar. Säg till om du måste kräkas så vi hinner till toan. Hinner bara säga det, sen var det bara att springa =( Var en timme sen ungefär, o det har varit "lungt" sen dess! Men dagen är lång. Jag mår illa, uack! Men jag antar att det är psykiskt. Det här med magsjukor är inte riktigt min grej, har så svårt för det! Bara ordet gör mig spyfärdig! Det här brukar vara pappa Daniels uppgift =) Men han hade ju hunnit åka till jobbet, så det fick bli mitt bekymmer, haha! Elias är mindre glad på sin mamma nu, han skulle ha lekt med Isac idag med det får han ju så klart inte varken för mig eller Jannike =) Konstigt va? =) Men han är så arg, han säger att det är ju inte han som är sjuk o det har han ju rätt i, jag har försökt att förklara men han vill inte riktigt förstå, plutten! Är rädd att hans hockeymatch står på spel =( Men vi tar en dag i taget så får vi se hur det blir! Världens bästa Jannike skulle åka o handla lite till oss, det vanliga nr man är magsjuk, blåbärsoppa, sockerdricka o lite sånt. Tusen tack! Nä om man skulle ta o pilla i sig lite frukost kanske!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards