När små blir stora

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Therese Källström - 26 januari 2009 19:48

Ska krypa ner i sängen o titta på bonde söker fru, bröllopet. Är så trött, men det blir man väl när man har sjuka barn. Nu har vi lagt barnen, får se om Elias somnar el hur lång tid det tar. Han sov ju så länge på em, men är man sjuk så brukar det inte vara något problem, så det går nog bra. Jag blir hemma med han imorgon oxå, får se hur onsdagen blir, vi tar en dag i taget. Hoppas bara det inte håller i sig så länge, men det går magsjuka nu oxå =( blä. Det är ju så äckligt!! Fredde på jobbet har det, och sen 2 andra jobbarkompisars karlar ligger i det så vi vet väl vad som väntar. Uäck!! Nu ska jag kika på tv. Sov så gott!!

Av Therese Källström - 26 januari 2009 15:06

Prinsen sover än i soffan som en utslagen hjälte. Jag har flyttat Ebbas kläder ner till hennes nya garderob. Oj så mkt kläder jag hittade som hon inte kan ha, nemen då måste vi ju handla nytt =) oj så synd. Men vi har inte köpt kläder på länge till dom, så det måste väl bli en vända snart. Kan ju inte gå klälösa =) Jag har så tråkigt, tänkte att vi skulle ha hämtat Ebba på dagis nu runt 15 men jag tänker ju inte väcka Elias, så det får nog bli en uppgift för mormor =) Tycker det är lagom 10-15 när vi är hemma. Men hon skulle minsann dit. Det kan jag ju förstå att hon vill, hur kul är det o sitta här hemma med en lillebror som är sjuk. Vi kan ju inte ens gå ut, o leka själv ute är väl inte så kul. Nähä om man skulle ta o vika ännu mera tvätt då, gud tvätt tvätt o åter tvätt var eviga dag. 

Av Therese Källström - 26 januari 2009 13:48

Så här har han legat i princip sen han klev ur sängen imorse. Lille vännen, men nu så somnade han framför tv. Hua vad ont det gör i mammahjärtat när dom små hjärtevännerna är sjuka.

Av Therese Källström - 26 januari 2009 12:50

Nu har han tagit med sig täcke o det ner på golvet under bordet =) Bekväm plats =)

Av Therese Källström - 26 januari 2009 10:26

Vilken mamma säger nej till en helt färdig plutt att äta frukost i sängen, han orkar absolut ingenting. Mammas lilla skrutt!! Nu ligger han i soffan under täcke o kollar på en film.

Av Therese Källström - 26 januari 2009 09:03

Jaha då var det dags igen då, nu har pluppen 38,1 i feber. Herregud det ger sig aldrig. Idag är jag hemma med han, Daniel har varit hemma så mkt med sjuka barn så nu var det min tur. Ringde faktiskt bvc nu o hörde om det är "normalt" att vara så mkt sjuk som han är. Det är alltid han som drabbas av en det ena en det andra. Men hon tyckte inte det var nå konstigt, hon sa att periodvis så blir småbarn mkt sjuka, sen om han nyss varit dålig har han ännu lättare att åka på det igen. Men hon sa om inte febern ger sig eller att det kommer täta feberomgångar efter att han blir frisk nu så skulle vi höra av oss. Lilla plutten som aldrig får må riktigt bra!! Nu ska vi äta frukost sen ville Ebba ner o leka av sig med sina kompisar på dagis. Jag o prinsen åker o köper lite gott o myser med i soffan. Problemet var att Daniel har kortet med sig, men jag kanske har några småkronor i min plånbok =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards