När små blir stora

Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Therese Källström - 29 januari 2009 21:09

Jag tror jag blir tokig!! Nu har han feber igen pluppas. 38 stannade den på nu ikväll. Jag tycker så synd om han. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen  o berättade hela historien om akuten o allt som varit denna vecka. Hon trodde att det kunde vara öronen som spökar, mmm vad var det jag sa. J-vlar att dom inte kunde kolla han i öronen när vi var till akuten, nä låt han gå o vara sjuk. Vet ni att jag blir lite lätt irriterad när barnen inte går i första hand, vi var ju ändå där, kunde dom inte ha kollat i örone. Fy ska man behöva gå o lägga sig o vara arg o besviken. Sköterskan jag pratade med sa att jag skulle ringa vårdcentralen imorgon bitti o be att få komma upp. Uppdatering kommer!!

Av Therese Källström - 29 januari 2009 13:49

Som det ser ut så blir det dagis imorgon, han har inte haft feber varken igår el idag. Han har varit ute o lekt o lekt inne, så det verkar ha gett sig, peppar peppar. Han är lite förkyld men det kan man ju vara f-n i flera veckor. Han är pigg o glad och det är väl det viktigaste. Nu ska jag lägga in lite tvätt i garderoberna. Hej svejs!!

UTE

Av Therese Källström - 29 januari 2009 11:11

Nu har jag skickat ut barnen en stund före lunch. Får se hur det går för Elias att vara ute o leka, lika bra att ha testat det innan man skickar han till dagis, så man vet om febern kommer tillbaka el om han är frisk. Tror han tycker det är skönt att vara ute o leka, han har ju inte varit ute på ett tag. Hoppas, hoppas han blir frisk nu!!

Av Therese Källström - 29 januari 2009 09:00

Jag tycker det är så svårt att veta när barnen är friska, hm. Han hade inge feber på hela dagen igår men igår kväll tror jag han hade när han sov. Men nu är det inget igen, man får väl helt enkelt avvakta o se hans allmänstillstånd under dagen. Gud ungen har haft feber  hela veckan, förutom igår. Snacka om att det aldrig vill ge sig. Jaja det är bara att bita ihop. Han har sovit med mig o Daniel 2 nätter på rad nu, det hör inte till vanligheten. Vi har fått hämta han runt halv tio, tio på kvällarna. Han bara gråter o är mer el mindre hysterisk, vi tror han drömmer mkt. Direkt han lägger sig brevid oss, tittar han upp o kollar så vi båda ligger där, ler lite åt oss o sover som en stock. Mamma o pappas hjärtan smälter som smör i solsken. Det är precis som att han behöver våran närhet, älskade vännen. Ja hur lätt kan det vara att vara 3 ½ år? Inte alls lätt, mkt som händer med humöret, el vad säger ni? =) Värre än en tonåring =) Det är väl tur att mamma o pappa finns där. Bara att gå till sig själv, vad skulle jag göra om inte mamma o pappa fanns där?!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards