När små blir stora

Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese Källström - 1 oktober 2009 14:53

Där fick man för att man ville mota Olle i grind. Hon är svullen i halsen men vi måste avvakta i 3-4 dagar innan dom kan göra ett halsprov, det är för tidigt att göra ett. Det visar inget då. Så medicinen vi fick var att äta mkt isglass, det kan hjälpa till att få ner svullnaden i halsen på henne. Så nu sitter båda i soffan o tittar på spöket laban o äter isglass mitt i höstrusket Glad Sköterskan sa även att jag ska hålla koll på hur hennes hals ser ut blir det någon förändring på den skulle vi komma upp, hon sa även att det behöver inte bli något utan det kan gå tillbaka. Så nu är det bara att vänta o vänta. Hoppas det inte blir något, hur kul är det att sitta på akuten på en helg Skrikandes Fy rutti!! Men den diagnosen fick vi iaf, så det var väl "onödigt" att försöka bota i tid. Jaja så kan det vara. Nu blir det mys med barnen i soffan. Kram....

Av Therese Källström - 1 oktober 2009 11:09

Ja som sagt så är jag ju hemma med en sjuk Ebba Rynkar på näsan tycker så synd om henne, hon går fortfarande runt i pymmisen o har dessutom satt på sig en tjockare tröja för hon fryser. Å det gör så ont i mamma hjärtat när dom små  är sjuka, det ska ju liksom inte vara så. Ringde vårdcentralen för en tid, misstänker att hon har åkt på halsfluss eller är på väg att göra det. Imorse ville hon ha the för hon hade så ont i halsen, lilla hjärtat. Hon var upp o åt frukost sen har hon varit nere på sitt rum hela tiden, bara ligger i sin säng. Så pigg är hon långt ifrån att vara. Så klockan 13,40 ska vi infinna oss på vårdcentralen, Elias får vara hos våran underbara Lisa som ställer upp i vårt o torrt!! Du är en ängel. Finns väl en risk att vi blir sittandes där nere ett tag när det är jourtid så då skulle nog han bli skapligt uttråkad. På ett vis "hoppas" jag att det är något för då får hon pencilin o då går det ju över snabbt, annars kan det ju bli så utdraget.


Ja om man skulle ta o slänga sig in i duschen o fräscha upp sig lite. Återkommer med diagnos sen. Kram.....

 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards