När små blir stora

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Therese Källström - 21 augusti 2010 08:38

Jag kanske är korkad eller så men jag begriper inte när man går ut o läser om vid vilken tempratur barnen har feber. När man kikar runt så står det att man har inte feber förens barnet har över 38 grader. Men det stämmer inte!! Det kan inte göra det. Om mitt barn har normal temp på 36,5 - 36,8 har inte då han feber när detbörjar gå mot 37,3 o högre? Det är väl inte super hög men den är ju förhöjd. Någon annan som fattar det där? Ge mig svar!!



Kanske ska förklara oxå mitt inlägg =) Jo igår morse vaknade Elias o var tät i näsan o i luftvägarna (som han alltid blir vid minsta lilla) Men han fick gå på dagis, han blev bra av medicinen. Tycker det är supersvårt att veta när dom ska vara hemma, självklart sätter jag han inte på dagis när snoret rinner eller allmäntillståndet inte är bra!! Självklart inte!! Men igår "började" han nog bli förkyld. Jag börjar oxå på o känna av i näsan. Han har lyckats dragit på sig basiluskerna efter 3 dagar på dagis. Blir alltid så när dom återgår till skola/dagis efter lång ledighet. Hur som haver så blev han lite hängig igår kväll sen har han inte sovit så bra i natt. Tempade han imorse o då var den på 36,8. Nu när jag tempade han så visade den 37,3 då tycker jag att det inte är bra, den stiger ju alltså uppåt. Har inte sagt at tdet är feber men något i hans kropp är ju inte bra. Annars bör den ju var samma temp som tidigare. Ja jag tycker då det är konstigt att dom skriver ut att ett barn inte har feber förens den är över 38 grader. Beror väl för sjutton på vad man ligger på normalt sett el? Säg gärna vad du tycker......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards