När små blir stora

Alla inlägg under januari 2009

Av Therese Källström - 20 januari 2009 18:12

Gud jag kan bli tokig på min underbara älskling Elias. Trodde bara det var tjejer som var hysteriska med vad dom ska ha för kläder. Men vi har en fajt varje dag jag o min kära son. Ebba var så oxå  en period när det var ENBART rosa som gällde, men nu bryr hon sig inte. Elias han ska ha t-shirt jämt tycker han, men jag har förklarat o resonerat med han flera gånger men det spelar ingen roll. Han skriker o bråkar o slår mig nästan varje dag, till och med när han ska ha pyjamas. Då ska det oxå vara kort almat som han säger. Gud vad envis han är. Men det går nog över det oxå. Han skriker ja herregud att inte grannarna har frågat vad vi håller på med, trodde inte en så liten kunde skrika så fruktansvärt. Min lilla skruttunge!! Till något helt annat, nu har svärfar o Daniel flyttat ner tvättmaskinen, vi ska ju ha tvättstuga nere istället, tror det blir mkt bättre, inte så kul o sitta o lyssna på tvättmaskinen när man äter el sitta o titta på tvätten som är upphängd. Ska bli så skönt, hoppas bara vi får den inkopplad snart, fast det måste vi ju, kan ju inte gå i lortiga kläder =) Nu ska vi äta. Höres!!

Sur

Av Therese Källström - 19 januari 2009 18:24

Idag känner jag mig på dåligt humör, vet inte vad det är. Bara less o irriterad. Ska kanske sova om någon timme, då blir det nog bättre. Jag är ju dock tyvärr en som blir ganska irriterad när jag är trött, kan ju vara där skon klämmer nu.Idaghar vi inte varit hemma så mkt, jobbade 7-16 så det blev bara hem o duscha barnen fixa något att äta o lägga dom. Det är ju dagis imorgon kl:6,30 puh. Men det går. Onsdag börjar jag inte att jobba förrens kl:12 så då har vi sovmorgon, det är skönt. Nu ska jag gå o titta på handboll.

Av Therese Källström - 18 januari 2009 15:17

Idag skulle vi bara ta det lungt, visst det har vi gjort. Johanna,William,Jonathan,Andreas kom upp hit en sväng, vi åt lunch tillsammans. Men inte blev det någon tvätt vikt som jag hade bestämt, jaja den ligger nog så fint kvar, den har väl knappast hoppat in i garderoberna av sig självt =) Daniel skjutsade Ebban till Ingrid vid halv tolv, dom var leksugna. Hon kommer väl hem vid 16 skulle jag tro. Så henne såg man mkt idag. Jag o prinsen har legat i soffan o kikat på tv o myst under filten, så skönt att kunna rå om en bara ibland. Hur mkt smälter man inte när Elias pussar på mig o säger å mamma vad jag älskar dig!! Mammas kille då. Nu ska vi gå ner o titta när våran underbara pappa/sambo borrar hål så vi kan flytta ner tvättstugan på toan nere. Vi använder inte den toaletten så då får den bli en tvättstuga, är så trött på att ha all tvätt vägg i vägg med köket, man ser liksom rakt in i våran tvättstuga o all tvätt direkt man kommer upp på övervåningen, det vill inte vi.

Av Therese Källström - 18 januari 2009 10:38

Jaha då var det söndag igen då, tycker inte om söndagar. Idag ska vi ta det lungt o bara vara hemma, vi ska umgås alla 4. Tvätta lite, vika tvätt. Blir nog dammsugaren oxå, och städa toaletterna. Blir en lungn o skön dag, är så trött. Är fortfarande inte så piggelin, har ont i kroppen osv. Men det går väl över. Elias sitter o spelar tv spel =) Daniel köpte det på båten. Ebba går runt i sin prinsessklänning, den åkte på så fort hon klev ur sängen, så söt så! Nä om man skulle ta o vika lite tvätt då. Ha en bra dag!

Av Therese Källström - 17 januari 2009 19:15

Idag har det varit ganska lungt, har jobbat till 13,00 sen efter det åkte jag till mamma o pappa och fick lite mat i magen. Efter det åkte vi till Johanna o barnen, har inte träffats på så länge. Barnen lekte o hade superkul, sen åt vi middag tillsammans, var så gott. Barnen tittade lite på tv o bara slappade en sväng mellan lekarna. Har varit så lungt o skönt. När vi kom hem blev det duschen för barnen, sen satt sig Elias under en filt o mös o kikade lite på tv o åt äpple, hans syster däremot satt oxå på sig pyjamasen men hon hittade ju så klart prinsessklänningen =) så på med den utanpå pyjamasen. Ebba berättade att dom hade sett på let`s dance igår med mormor o morfar, o Kitty hade den finaste klänningen, men vet du mamma "starka mannen" han hade en glittertröja, det är ju pinsamt säger ungen o tokskrattar. Dom är ju så ljuvliga! Nu har våran älsklings pappa o sambo kommit hem, massor med godis, o en parfym till mig =) Nu ska jag mysa med mina nära!! 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards