När små blir stora

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Therese Källström - 16 september 2009 19:17

Ja det gör den ju faktiskt, o jag vet inte om jag har koll på läget vilket inte känns bra Foten i munnen kontrollfreak som man är Skäms Jag ska ju göra våra bröllopstårtor på fredag men nu ser det ut som att jag inte har någon barnvakt, shit!! Jag ska ju vara på ett bageri o där kan dom ju inte vaar med o springa. F-n jag som alltid löser allt (känns det som iaf) o nu står jag här o kliar mig i huvudet. Jajja det löser sig väl på något vis, får väl göra dom på kvällen om inte annat när Daniel har kommit hem. Ja nog om det!! Idag har jag varit o hämtat nyckeln till lokalen iaf, shit vad kul!! Mitt nästa bekymmer var ju att när barnen blir trötta vart ska vi göra av dom då?! Hm!! Men idag löste mamma Therese det bekymmret Glad jag tar med kudde o filt o så kan dom sova där, dom har ju som en cafeteria med mjuka "soffor" då då funkar ju det perfekt om tröttheten slår till, man kan ju stänga dörren dit så det tyckte jag var perfekt. Då slipper jag åka hem. Nästan alla pusselbitar är på plats iaf, o det känns bra!! Ja jag vet, säter nästa Skrattande ibland känns det som att man är knäpp, ska ha koll på allt medans andra säger: Ä det ordnar sig!! Jag har tänkt mer än en gång att jag oxå skulle vilja vara så men det går inte Obestämd




Ebban hade ju Alva här idag på em, gick kalas bra. Vid fyra tiden plockade vi upp Ottilia o lilla Affe så dom kunde följa med till badhuset. Så medans tjejorna simmade så satt vi i cafeterian o väntade o tjålade. Tack Ottilia, det var trevligt!! Blir lika nästa onsdag, om inte vi kanske till o med slänger oss i vi med Cool vi får se. Nä nu ska jag krypa ner i soffan brevid min man!! Kram.....

Av Therese Källström - 16 september 2009 13:40

Jo men det är väl klart att jag är det Glad har ju dammat,dammsugit torkat alla golvena samt sängkläder på vädring o kört påslakan o det i maskin. Så lite mallig måste jag väl få vara =) Det känns ju så där otroligt lugnt i hela mig när sånt här är gjort. Kul o komma hem ifån jobbet imorgon o skönt att gå o lägga sig nyduschad i nya sängkläder. Då mår jag gott. Lugnar mitt hjärta! Men jag är ju som jag är med att allt ska vara fint o ordning o reda så då får man ju skylla sig lite själv att man kan stressa upp sig ibland.




Idag följde Alva med Ebba hem, så nu är dom ute o leker på baksidan, hoppar både studsmatta, leker i lekstugan o grejar. Man märker ju inte av barnen när det är kompisar här. Alva o Ebba kommer så bra överens o det känns kanon!! Kul när dom hittar varandra. Nemen jag har ju inte nämt att min man är hemma idag Glad så roligt att vi alla är hemma. Men o andra sidan ser jag han inte så mkt, av någon konstig anledning gick han o Elias ut när jag drog igång med städningen, kan inte förstå Flört Så han grejar ju med båten, men hellre att han är ute än att dom ska springa ivägen när jag grejar.




Ska hämta upp Ottilia o Alfred vid fyra tiden, tjejerna ska ju o simma idag, o Ebba längtar till varje onsdag. Kul att man hittat något hon tycker är kul. Hoppas hon lär sig simma under dom här gångerna dom går, då har hon ju så mkt gratis. Vi får se vad som händer. Lär hon sig att simma då står jag väl o gråter när dom ska visa oss föräldrar sista gången vad dom kan Gråter jag är ju så blödig för saker o ting. Min stora tjej!! Nä nu ska jag slänga ett öga på vad dom gör. Tjing......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards