När små blir stora

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Therese Källström - 15 september 2010 15:44

  Man kan inte tro att det är en pyjamas, ser ju ut som en vanlig t-shirt o korta byxor. Tror kickan börjar bli stor, det var den enda pymmisen som dög =) Iof så var dom andra lite "barnsliga" Så den fick det bli, den fanns även i röd tröja o svarta byxor vilket jag tyckte var skitsnyggt men hon skulle prångt ha den =) Elias byxor böt vi mot den tröja nmed en räv på, den ville han ha =) Så nu är det gjort. Barnen är ute o leker, gick ut efter mellis. Å jag får den stora äran att börja med maten =) Grytbitar o potatis blir det idag.

Av Therese Källström - 15 september 2010 12:01

Ser nu att dom som har varit in på min blogg är mellan 16-30 år, det är snittet på dom som varit in, även äldre har varit in. Men samma fundering?! Känner jag er? Kan du inte bara lämna en kommentar o skriva om du känner mig eller hur du hamnat här. Behöver inte skriva namn, bara kul o få reda på hur du hamnat här =)

Oj!

Av Therese Källström - 15 september 2010 11:55

Vet ni jag fasar lite för vägningen på fredag =( Inte för att jag har "fuskat" men jag har inte alls rört på mig så mkt denna vecka =( Bara att hoppas det är minus iaf, snälla låt det vara så. Vill ju inget hellre än att gå ner, men jag vet att det kommer att komma motgångar o jag får inte ge upp, är lätt o säga nu men man måste ju förstå att det inte kommer att gå lika bra varje vecka, då vore det ju knasigt om allt skulle flyta på. Men ikväll ska vi ut o gå eller fru hillbom? =) Som sagt är det bara att hålla tummar o tår för mig, kan ni hjälpa mig på traven med det =)

Av Therese Källström - 15 september 2010 11:14

Nu på fm har vi haft finfrämmande jag o lilleman. Ottilia o Alfred kom med hem efter vi lämnat Ebban i skolan. Så vi har suttit o tjålat skit o skrattat, o pojkarna har lekt. Man hinner ju en del när man måste lämna Ebba i skolan till 8,00. Så det var trevligt.


Igår när Ebba kom hem från skolan hade hon med sig en läsläxa, o när jag tittade i den tyckte jag nog det var lite avancerat men tänkte jag, hon ska väl ha den då. Jag vet ju inte, är ju bara mamma =) Men hur som haver så läste hon den för mig igår o tror ni jag höll på att tappa hakan. Min lilla skruttfia kan ju läsa ordentligt. Gud vad impad jag blev. Sen imorse när vi kom till skolan så ville hennes fröken prata med mig, oj tänkte jag vad nu, första tanken =) Då frågade hon mig vad jag tyckte om hennes läxa o jag berättade vad min tanke var när jag såg den =) Då sa hon att den boken hon "skulle" haft hade tagit slut, hon tyckte Ebba var så duktig på sin första läsläxa så hon tänkte att vi provar. Så sa hon att det var steg 2    i läsningen. Oj då inte konstigt jag tyckte det såg svårt ut, men hon fixade det! My girl! =) Man blir inte alls nå mallig =) Mammas lilla kicka blir så stor. Så det blev lite vått i ögonvrån när fröken sa så =) Men som mamma har man väl all rätt att sträcka på sig när ens barn gör bra ifrån sig. Så nu har jag skrytit lite om min tjej =)



Idag efter skolan ska vi åka till stan, Ebba ska på pyjamasparty på fredag så vi måste införskaffa en ny pymmis, hon har bara tråkiga pymmisar, sådana som börjar bli urtvättade osv, så idag blir det inhadling av en ny =) Så måste vi handla paket till Alva oxå. Mellan 17-19 ska hon på kalas, så ska dom äta taccos. Gud vad mysigt. Tjejerna börjar bli stora. Jo just ja =) Hade ju köpt kläder till Ebba tills dom skulle ta kort i skolan, så när jag köpte det kunde jag inte motstå så snygga byxor till Elias, var dock bara jag som tyckte dom var snygga, haha! Elias får dom o utbrister o tack mamma vilka fina långkasonger du köpt till mig *asg* Jag förklarade att det är byxor o sa även att tycker du inte om dom så byter vi. Sagt o gjort så får vi göra det idag, han sa att han kunde ha dom. Men det sa han mest för att inte göra mig "ledsen" men gubben klart man måste få tycka som man vill så idag blir det byte =)

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards