När små blir stora

Alla inlägg under september 2009

Av Therese Källström - 9 september 2009 13:19

Det är ingen vanlig dag för det är Daniels födelsedag, hurra hurra hurra!! Glad

Japp idag är det min mans födelsedag, å han blir så gammal Cool Jag tycker 27 år låter så gammalt, så när jag blir det då talar jag inte om det Flört Grattis älskling!!



Annars då!, ja jag är ju ledig o då står det väl det vanliga på listan Gråter städ,tvätt o vika tvätt. Fy rutti vad världeslöst det är. Men det måste väl göras. Har tagit det väldigt lungt på fm så jag har nedervåningen kvar att ta. Men idag kände jag inte för att stressa igenom fm med städ. Men det känns helt ok ändå. Är ju som sagt var inte mkt kvar.

Ebba älsklingen har ju varit i skolan som vanligt, dom har med sig matsäck varje onsdag, då dom gör en liten utflykt. Nu ska vi bara slappa o slöa fram tills kl:15,20 då vi ska åka o klippa oss eller barnen ska klippa sig.



Hihi igår fick jag brev om att jag måste förnya körkortet Glad o idag fick jag bekräftelse ifrån skatteverket att byte av efternamn har gått igenom Flört så då var man fru källström även i papprena. Nä nu blir det slöa av ska nog läsa nya hänt extra, sen klippning o simmskola. Kram


Av Therese Källström - 6 september 2009 13:20

Söndag idag. Daniel är däckad i soffan. Han vaknade med världens huvudvärk (dock trodde vi att det var för han drack öl o whiskey igår) men det ser nog dessvärre ut som att det kanske är någon form av influensa (tack gode gud bara inte svininfluensan) Han har fortfarande huvudvärk trotts både mat o alvedon samt att han fryser. Ja jag säger då det, vi får f-n aldrig vara helt friska i denna familj, känns som det iaf. De ena avlöser den andra. Nu sover han som ett barn i soffan med täcke o kudde =) Får väl se hur dagen blir.

Barnen sitter i soffan o har det bra till en film. Snacka om att det verkligen blev en slösöndag. Är så otroligt skönt!!



Nu har vi fått in nästan alla anmälningar 64 personer som kommer på våran bröllopsfest än så länge, gud vad roligt att nästan alla kunde komma. Är ju liksom lite av våran dag då. Dock inte kyrkan =) Men annars så blir det väl så. Känns superkul. Nä om man skulle ta o hänga ytteligare en tvätt, gud varför skulle jag dra igång det projektet igår =( Fast det är ju skönt bara allt är klart. Kuddarna o täckena är ju bara att lägga i sängarna ikväll, det är ju torrt nu, men alla påslakan o lakan som måste tvättas idag då =( urk vad tråkigt. Men det känns ju kanon bara det är gjort. Kramar.......

Av Therese Källström - 5 september 2009 13:43

Ja idag gör vi inte mkt. Jag tvättar täcken o kuddar som vi har i alla sängarna, så otroligt skönt o få det tvättat rakt igenom. Daniel är ute på vägen o grejar med båten, o barnen cyklar. Jag satt mig här bara en snabbis, ska lägga ut Elias vagn på blocket får se om någon nappar. Hoppas det. Någon som är intresserad?! Säg till i sånt fall. Ja fredagen bestod ju av begravning, det gick bra. Skönt att det är avklarat, var så fin begravning. Lilla farmor nu har hon det bra!! Hoppas hon ser mig =) Så sa alltid mamma o pappa när man var liten att dom som är i himmlen ser mig, så farmor ser nog mig =) Ikväll blir det myspys i soffan igen. Jag o mannen ska kika på film så barnen får lägga sig lite tidigare ikväll än vad dom gjorde igår. Men nog ska dom allt hinna mysa med oss o titta på tv. Nä nu vill jag ut till min man o barn. Kramar.......

Av Therese Källström - 4 september 2009 08:33

Ja det är ju faktiskt lite tokigt att jag är hemma idag o det är fredag. annars brukar man ju vara snart på g o lämna lille prinsen på dagis. Men icke idag, jag ska vara hemma pga farmors begravning, så det är ju inte direkt en nöjestripp att vara hemma om jag säger så. Men det kanske känns bättre på em/kvällen när det är över. Ikväll ska vi nog äta något riktigt gott o mysa till det när jag väl är hemma en fredag kväll. Blir nog lite gotte framför tv oxå =)

Sitter just nu o ska invänta min kära lillasyster. Vi ska åka ner tillsammans, sen efter begravningen ska vi till mamma o pappa o äta smörgåstårta. Jag hoppas jag hinner hämta Ebban tills hon slutar kl:13 annars får hon vara på fritids en stund. Ja om man skulel ta o bädda ihop våran säng, barnens är klara. Har även satt igång en maskin med tvätt igen =( Gud gör man något annat än tvättar o städar o lagar mat, blääää. Jo det är väl så klart man gör men ibland känns det inte så. Ska även äta frukost i lugn o ro, barnen åt ju tillsammans innan Ebban skulle iväg till skolan, jag har ju dock så svårt att äta direkt jag vaknar, måste ha varit vaken några timmar först. Så nu passar det utmärkt. Kram......

Av Therese Källström - 3 september 2009 21:47

Ja han diggar jag. Han är absolut sveriges bästa manliga skådespelare =) Så jävla grym, me like!! Inte speciellt ful heller =) Jag o min underbara Olivia har nämligen varit på bio, vad tror ni vi såg för film? =) Jo nya beck, rekommenderas att se. Tycker den var kanon!!



Ja imorgon är det fredag o inte en vanlig fredag dessvärre. Är hemma hela dagen imorgon, vi ska nämligen ha begravning på min farmor =( Ja livet är inte alltid så rättvist eller hur man nu ska säga. Men så är det, o jag kan ju inte direkt påstå att det känns bra i magen. Men det känns väl bättre imorgon hoppas jag. Just nu har jag bara en klump i magen, känns som att jag skulle kunna gråta när som helst. Är ju så invecklat ibland. Jaja är bara att ta sig i kragen o säga sig själv att det kommer att gå bra. Min lillasyster kommer hit imorgon så vi kan åka ner tillsammans, känns ju bra. Ebban är ju i skolan o Elias ska få vara med underbara Johanna som oxå är hemma o är sjuk. Mina små sjuklingar =( Nä nu väntar sängen. God natt......

Av Therese Källström - 2 september 2009 14:42

Har suttit på vårdcentralen mellan 11-12 sen hem en sväng satt där igen mellan 13-14 så det känns som man suttit där sen i fm. Ja då var det dags igen för pencilin, gud jag blir tokig på hans öron. Elias har öroninflammation som jag misstänkte, på vänster öra samt på gränsen på det högra. Snacka om öronbarn. Jag som har sagt nu under hans förkylning att det går så bra utan att han blir superdålig =( som han alltid brukar, visserligen är han inte ett dugg "sjuk" lite hängig i mellan åt bara. Men nu är det pencilin några dagar samt en öronkoll om 10 veckor. Nu ska vi äta mellis o packa väskor. Ebban ska på simmskola o Elias skulle få sova hos mamma o pappa, så slipper vi vara hemma ifrån jobb. Tycker inte att det gör något att han är där för han är ju inte "sjuk" men på dagis ska han då inte vara iaf. Tjing.....

Av Therese Källström - 2 september 2009 09:26

Igår kväll somnade Elias som vanligt men vaknade ganska kvickt igen. Han grät osa att han hade ont i örat =( igen!! Får han alltid när han är förkyld. Så han var vaken ett tag o grät men somnade sen. Natten var lugn, han sov hela natten. Nu på morgonen har han inte nämt örat, bara att han hade ont igår o att han var ledsen, som att jag inte visste det =) sötnos!! Han säger att han inte har ont idag. Konstigt. Är det öroninflammation då borde han ju inte somnat igår kväll o sen borde han väl ha ont idag tycker jag. Men som tur är så ska vi till bvc kl:11 för 4 årskontroll. Så då får dom kolla örat på han då. Ulrica på bvc var hem hit igår o hade 4 årskontroll på Elias,gick riktigt bra =) Han chockerade mamma =) Han kunde ju allt, Min stora kille, ja hua det går fort. Tyckte inte det var längesen Ebba var på 4 årskontroll. Nu har hon ju till o med tagit sin 5 ½ års spruta, börjat skolan, går på simskola, herregud vad fort det går!! Ja snart är vi väl i tonåren, hahaha!! Nä om man skulle pallra sig in i duschen o göra sig klar för vårdcentralen, mamma var ju så snäll så hon hämtade Ebban idag så slapp vi upp o iväg om natten skulle ha varit jobbog. Tack mamma!!





Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards