När små blir stora

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Therese Källström - 1 januari 2011 14:55

Ja då har vi gått in på ett nytt år. Igår jobbade jag 7-15 sen var det bara hem o duscha o åka till Johan o Marie-Louise. Det var trevligt, satans god mat var det =) Det fanns potatisklyftor, potatisgratäng, kyckling, oxfilè, fläskfilé o baugetter. Ojoj vad vi mummsade o åt.  Både jag o Marie-Louise jobbade så Anna hade lagat mat hela dagen. Duktiga Anna! =) Sen åt vi även hemmagjord glass 2 olika sorter. Trodde aldrig alla barnen skulel orka med hela kvällen, Lucas stod ut ända tills klockan var  strax före elva tror jag. Våra var vakna ända tills vi kom hem, halv ett tror jag vi var tills sängs. Sen sov vi läääänge! =) Elias kom upp strax före tio o Ebba strax efter halv elva =) Men våran dag idag har ju blivit lite halvseg o knasig. Det blev frukostlunch i ett svep =) Så det blev risgrynsgröt o smörgås, sen blev det lite tidigare mellis. Blir fel när ett mål går till "spillo" Men vi är lediga så det är bara att äta när magen kurrar, är ju bara nyår en gång o m året =)



Så igår när jag åkte hem köpte jag med superfina blommor till min älskade man, vi firade 10 årig förlovningsdag =) Min underbara man =) Det är inte klokt vad åren går. Se bara nu, på detta år. Ebba börjar klass 2 o Elias ska börja lekis, det är inte klokt vad åren går, så till hösten har vi inga dagisbarn nå mera, =( Mammas älskade barn växer ikapp mig tror jag =) Det enda "positiva" är ju att vi inte får nästan någon barnomsorgsräkning =) Bara några timmar på fritids. Vi väntar även på bebis, Daniels syster ska få en liten i Mars. Så nog händer det saker 2011. Bara hoppas vi börjar med badrummet oxå =)



Ja, kvällen då!? Ebban ska åka till mormor o morfar och sova där, nu behövs det ett break för henne. det märks så tydligt när hon tycker det blir för mkt med mamma,pappa o lillebror. Då brukar det vara bra o få vara helt "ifred" hos mormor o morfar. Så hon och jag åkte ner på affären o köpte lördagsgodis som hon ska ha med sig, hon fick plocka själv. Den här godisen älskar Isak (hunden) =) o lakrits till morfar o sen det här till mig o mormor. =) Hon är så himmla go o snäll, tänker på allt o alla. Till o med hunden ska ju oxå vara med på lördagsmys.=) Å vi ska titta på fångarna på fortet o äta godis med lilleman =) Ska försöka lägga oss i  "tid" ikväll. Nu har det blivit att barnen är uppe längre på kvällarna, vi tycker att dom ska få känna att dom är lediga, men nu är det bara nästa vecka kvar sen börjar det igen. Å då är det redna 10 januari =) Snart har denna månad svichat förbi. Gott nytt åt på er!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards