När små blir stora

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Therese Källström - 5 januari 2011 18:46

Vad jag tycker det är tungt o gå ner i vikt, iaf första veckorna! Men det är bara snällt o bita ihop! Just nu håller jag på att avlider, är så sjukt sugen på massa gott. Tänk er en stpor skål med godis, en god glasstallrik, eller varför inte nå gott kött o potatisgratäng. Hua! Nu tycker jag så synd om mig själv! Är så jävla tufft! Vi åt runt halv sex något sånt, o nu känns det som jag skulle kunna äta hur mkt som helst! Men dte är klart, min kropp går från 2300 kalorier någonstans per dag till 1500. Så det är klart att min kropp tror att jag är hungrig. Det där förbaskade skåpätande!    Får nog ta en clementin, så kanske det lugnar sig lite! Så då har jag gnällt av mig lite.



Min käre far kom hit när vi precis skulle ätta oss ner o äta, så han fick oxå såklart mat, o under tiden vi sitter o äter kommer han o Elias överens om att Elias ska följa med hem o sova kvar. =) Jag blev så glad, för våran lilla hemmagris =) älskar ju o vara hemma, o självklart ska han vara det när han tycker om det. Men det var kul att han ville följa med morfar hem. Mormor är på jobbet, får se vad hon säger när det ligger en till i sängen =)  Nä om man kanske skulle ta sig en clemmis, nice!

Av Therese Källström - 5 januari 2011 14:23

Det är det nog ingen som vet. Ulrika på bvc sa att det var svårt att säga, eftersom dom inte ändrat sig under natten. Men hon trodde på att det var någon form av bakterie som satt sig på han, så nu skulel vi smörja med pencilinsalva o alsollösning 3 ggr om dagen. Det skulle börja hjälpa ganska omgående. Hade det inte blivit bättre eller blivit mera skulle vi ringa VC på fredag, så nu ber jag till högre makter att det går bort. Elias vill till dagis nu, det kan jag förstå. Dom har ju varit hemma sen 17 dec. Men vi får avvakta o se tills på fredag vad som händer. Kastar ut en bild på hur han ser ut....




Till något helt annat, vi hade ju 10 årig förlovningsdag på nyårsafton, o jag glömde ju visa er vilka fina blommor mannen i mitt liv fick, kommer oxå bild =)



Nu är Ebban ute o leker med Sagis, Elias ligger o kikar på film. Jag vill inte att han ska vara ute med blåsorna, dels blir det ju att "skava" av jackan o sen när vi inte riktigt vet vad det är. Pappa Daniel är o fiskar med morfar Ari, dom har varit ute sen 07,00 imorse. Brrr, vad kall man blir. Fast dom har ju kläder för det..... Å jag ska dyka ner i skurhinken o damma lite =)



     

Av Therese Källström - 5 januari 2011 10:13

Vara riktigt bra, jag blir så matt! Nu blir det BVC, vi ska kolla om Elias har åkt på svinkoppor. Fan vad trött jag blir. Alltid är det något med han. Stackars lilla barn. Iof så lider han väl inte så mkt av detta, men han säger att han har ont. Men när jag har googlat så ser det inte ut som svinkoppor han har. Hur som haver så lär vi väl kolal upp det iaf..... Återkommer......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards