När små blir stora

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Therese Källström - 8 januari 2011 14:36

Har varit till akuten med Elias idag på fm för at tvi inte fick komma till Vc här nere. Å jag är så vansinnigt upprörd över hur dessa människor där nere kan få ha ett arbete där. Ta mej fan så är det bara skrot o korn där! Usch! Ja hade jag pratat med dom personligen hade det inte blivit nådigt för dom, nu var det ju min man som tog det. Jag ringde Vc igår o fick prata med dom vid 9,30, blablabla, så berätta jag hela historien om Elias blåsor. Å vet ni vad jag fick för svar av kärringen?! Ni kan inte komma idag för det är för tidigt o uttala sig om vad det kan vara!! Men herregud, jag var ju till Bvc o hon sa att jag skulle ringa er. Jaha, ja då får jag prata med henne o återkomma. Men hör ni inget så kan Elias gå på dagis på måndag, då smittar han inte. Ok, fine tänkte jag. Meeeeen så ringer dom vid 16 tiden igår o säger att Ulrika inte var där på hela dagen, som att dom inte visste det då jag pratade med dom på morgonen. Å nu är det för sent o komma så ni får vänta tills på måndag! Men gasch, jag blev rosenrasande när jag hörde detta, jag ska inte ens skriva här vad jag sa. Så med andra ord var jag icke trevlig! Jag ringer 1177 igår kväll o där tycker dom det är jättekonstigt av Vc o göra så. MMM sa jag, lite lätt. Mkt upprörd! Jöttetrevlig sköterska fick jag prata med, så hon sa att vi fick åka till akuten på fm o kolla upp det. Tack för det smedjebacken vårdcentral! Men vi fick inte vänta nå länge. Läkaren vi fick träffa på akuten, trodde på att det är herpes. Eftersom svinkoppor ska bli större o flera. Så hon trodde på det. Men hade han inte blivit bra på tisdag skulle vi återkomma, så med andra ord det tog kanske 10 min inne där, o det kunde inte denna förbannade vc ta sig tid till. Hjärnblödning! Nästan så jag har lust o gå ut med detta i tidningen, är inte första gången man blir bemött så här. Ja det kanske man skulle ta o göra, någon måste väl få dom att vakna! Hur som haver så är det "bara" herpes så han kan gå på dagis. Fy nu blev jag upprörd igen......

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards