När små blir stora

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Therese Källström - 8 mars 2009 18:12

Ja då var denna helg gjord igen. Ja som ni ser så bakades det på fm. Vi åt tidig lunch, vid halv ett var vi nere hos mamma o pappa. Kom hem därifrån vid fyra. Daniel började med kvällsmaten sen, spagetti med bacon, korv ihop rört med grädde o lök. Riktigt gott. Nu sover barnen eller ligger i sängarna iaf, är ju tidig dag imorgon. Mamma hämtar dom på dagis, jag ska med Daniel till falun, han ska operera bort en visdomstand. AJAJAJ. Men ett måste.

Nu ska jag väl slänga mig i soffan o kika på film med min sambo, sen blir det väl tidigt i säng, klockan ringer kl:05,00 Puuh

Av Therese Källström - 8 mars 2009 09:53

Jaha då var det klart med alla muffins, det blev rosa muffins. Vems önskan tror ni det var? =) Det är ju faktiskt Ebba som ska ha med sig imorgon till dagis, min lilla älskade kicka ska ju på utflyckt med 6-års gruppen, stora fina flicka. Hon ska ha med sig sina rosa muffins, vindruvor o saft har hon sagt.

Då måste hon väl få det. Sen ska hon ha med sig fågelmat, dom ska till hamnen och mata pippisarna. Tror jag kommer fälla en tår när hon sätter på sig ryggsäcken imorgon som hon så stolt har fixat fika i. Mammas älskade skruttfia. Hon ringde till mormor o morfar och frågade om dom skulle vara hemma efter lunch. Mormor sa att dom skulle vara hemma, vad bra sa Ebba då kommer vi med en överraskning. Sessan då!! Undra vad det kan vara för en överraskning =)

Av Therese Källström - 8 mars 2009 08:42

Idag blev det muffins bak istället. Pappa, barnen står o bakar muffins nu =) Så kul o se =) Jag antar att jag måste rycka in snart, om det ska bli några muffins. Daniel känner sig nog ungefär som jag skulle göra i garaget när han bakar, hihi. Men mammsen får väl styra upp det lite.


Jag håller på att bädda rent i alla sängar utom Elias, det gjorde jag ju för någon dag sen då det hade skett en liten olycka. Sen blir dagen enbart lugn, ska inte röra ett finger idag, är så lat känner jag. 




Är jag inte duktig?! Försöker o berömma mig själv för varje dag som går, igår somnade jag så fruktansvärt sugen på godis,pizza,glass ja ni kan ju tänka er själva, sånt som man inte ska äta när man vill gå ner. Somnade på Daniels arm, han strök mig på ryggen, tyckte lite synd om mig själv så jag sa: Nä det är väl lika bra o sova innan jag avlider av allt j-vla sötsug!! Så löjlig jag är men nu är det en ny dag o det går kanon.

Ska gå ut o kika hur det går i köket =) Ha det!!

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards