När små blir stora

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Therese Källström - 2 maj 2009 15:34

Ja då är vi äntligen hemma, vi satt över 3 timmar på akuten. Var tvungen att åka upp idag med prinsen. Han blev inge bättre med hostan, snarare sämre. Han hade 22 i snabbsänka o lite för hög puls, snabbsänkan ska ligga under 8 så den var lite för hög. Först misstänkte läkaren att det var krupp, sen efter mkt om o men så trodde hon nog på astma =( Han fick kortison, allergitablett samt att andas in astmamedicin i mask. Sen fick vi med hem nå flytade som han ska ta 3 ggr om dagen för att lätta andningen. Vi ska kontakta vårdcentralen på måndag för en tid hos en läkare som kan ta prover o ev skriva någon medicin. Så det var våran lördag! Men han blev iaf bättre o det är väl huvudsaken. Ebban är med mamma o pappa ute i skogen o har det bra.




                            

Av Therese Källström - 2 maj 2009 08:23

Å vad våran natt har varit jobbig =( Lilla älskade Elias hade sådan hosta, jag skulle tro att det var åt krupp hållet, vi åkte in med han en gång förut när han hade sån hosta o då var det falsk krupp. Men det lät värre inatt. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen när klockan var 02,00 Hon sa att vi skulle ge han kallt att dricka, samt bädda av han så han hade det så svalt som möjligt, vädra ur rummet osv. Jag blir så himmla rädd när han hostar så där, sen var han superrosslig när han andades. Men vi skulle avvakta o se om han blev bättre, hade han inte slutat o hosta eller blev sämre med rosslingen skulle vi åka till akuten. Det är ju lätt o avgöra som mamma, mitt lilla hjärta!! Han sover fortfarande, han är helt färdig efter nattens bravader. Det värsta i det hela är ju att han borde ha blivit bättre av hostmedicinen som han fick i torsdags, läkaren sa att vi skulle kontakta dom om han inte blev bättre, så det blir väl vårdcentralen på måndag antar jag. Suck!! Det gör så ont i mig när han har fått medicin o det liskom inte hjälper, vad ska man göra!! 




Nä om man skulle ta o duka fram frukost till mig, Daniel, Ebba då. Föräldrarna vaknade före åtta o då sov barnen. =) Lite lyxigt!! 

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards