När små blir stora

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Kaninjakt =)

Av Therese Källström - 17 maj 2009 16:54

Idag har vi bara varit ute hela dagen. Måste ju passa på när det har varit sådant kanonväder. William har varit här hela dagen eller ja från 12 till nu, nästan hela dagen. Barnen har lekt o åter lekt!! Å vet ni vad som hände =) Gud jag sitter här o fnissar för mig själv redan =) Jag o lisa satt o drack kaffe på deras trapp, o till min förvåning ser jag en kanin komma skuttandes =) Å jag säger: Nemen där kommer det en kanin. Ja där skulle den väl inte vara iaf. Men jisses!! Så ner på deras baksida, skulle försöka få in denna stackars livrädda kanin i buren. Lisa tog en lekback, en gammal tvättkorg som hon skulle kasta över kaninen. Men hon missade så han fick den i huvudet, tro inte att vi skrattade just något!! Var det någon som såg oss så måste det ha sett förbannat roligt ut. Kaninen måste ha blivit lite groggy för han blev lite spak, vilket vem som helst skulle ha blivit om man fick en tvättkorg i huvudet =) Jag sitter här o skrattar för mig själv nu när jag skriver, tänk att det alltid blir nå tok eller att man får skratta när man umgås med denna kvinna, tack för ett gott skratt Lisa!! Jaja hur som haver så lyckades vi få in den i buren, jag med en spade i högsta hugg o Lisa med tvättkorgen. Lisa låste en väg som han hade kunnat rymma på med en barnspis o på det viset lyckades vi. Jisses vilken dag. Men kul har vi haft!! Eller vad säger du Lisa?! =)




Daniel han grejar ute fortfarande, barnen sitter i badet. Vi ska käka, sen ska jag åka o sola. Måste ju fuska lite innan den riktiga värmen kommer =) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Källström - 22 mars 2012 16:52

Ja då har vi varit till VC o det visade sig att det är halsfluss Ebban har ;( Men hon fick pencilin som hon ska äta i tio dagar, 2 tabletter om dagen! Så nu vänder det väl fort! Hon har inte haft feber sen imorse så det är superskönt, hon svara...

Av Therese Källström - 22 mars 2012 09:38

Ja då blir det vårdcentralen 13,20 idag! Misstänker att hönaböna har åkt på halsfluss. Hon låg i min säng hela dagen igår, hon var upp två gånger, en gång o duscha o den andra gången var när hon skulle gå ner o lägga sig på sitt rum. =( Helt färd...

Av Therese Källström - 21 mars 2012 17:12

Ja då var det Ebbans tur att bli sjuk ;( Dom är ju aldrig sjuka, så jag vet inte riktigt hur det funkar ;) Igår kväll åt vi som vanligt inga konstigheter, det konstiga som jag reagerade på imorse var att hon kom upp före sju, vilket aldrig händer!...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 19:27

Tror att jag drar igång att renovera barnens blivande lek/spel rum imorgon ;) Skönt att ha det gjort när vår/sommaren kommer!! Då finns det ju massa ute att göra, återkommer om det blir något ;)...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 18:59

Ja dagarna rullar på i en rasande fart!! Jag skulle ha varit på CX nu ikväll, men det sket sig! Pappan i huset jobbar sent hela veckan ;( Men hoppas kunna gå på attacken imorgon kväll! Blir träning direkt imorgon bitti tror jag, ska klippa mig ...

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards