När små blir stora

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Therese Källström - 16 februari 2009 18:08

Var precis ute på en blogg o hittade detta citat som h-n har skrivit, FÖRBANNAT bra gjort!! Heja heja!! Tycker det är kanon bra.



ibland när jag är ute bland folk eller läser bloggar så brukar jag tänka på hur otroligt många det är som verkar ha så dåligt självförtroende och självkänsla som förälder, gör jag rätt eller fel, vad skulle andra säga om jag gjorde si eller så!?

Tänk hur mycket omgivningen styr och hur "perfekta" många människor vill verka vara, och får andra som kanske inte är så "perfekt" att känna sig totalt värdelös. Jag undrar då om denna så perfekta människa verkligen är så perfekt???
Svaret är såklart NEj, eftersom INGEN är perfekt!

Och tänk om människor slutade kasta skit över andra och istället berömde varandra och sa, Jag tycker att du är en sån fin människa och mamma, så snäll och omtänksam. Istället för att bara leta fel på andra!
För även om många påstår att dom inte bryr sig, så är et såklart jätte tråkigt att känna sig otillräcklig och osäker.

För dom allra flesta föräldrar gör väl det dom anser är bäst för deras barn, och ser till sitt eget barns välmående.
Av Therese Källström - 16 februari 2009 17:48

Usch ja vad trött jag är idag, snart känns det som det är ständigt trött. Fast det är väl kanske inte så konstigt att man är trött nu, har ju jobbat hela dagen, sen hem o laga mat o greja barnen. Inte bara o komma hem o sätta sig i soffan heller. Idag blev det pytt i panna, lär ju vara något som går fort att få till, dom bör ju ligga i sina sängar vid sex för att ens orka ta sig ur sängarna kl. 05,50 imorgon bitti.Men det går bra dom mornar vi ska upp tidigt, kanske för att vi har hittat en bra tid att lägga dom på, vet inte. Men imorgon kväll behöver dom inte sova så här tidigt, då kan dom lägga sig när dom känner för det (nästan). Hur som haver så tror jag till o med den lilla sover, den stora är nog inte så långt ifrån heller.

















Idag har det varit lite blandade känslor, upp o ner i humöret. Finns ju en förklaring men det är absolut ingen ursäkt, någon som känner igen sig? =) Daniel är o skriver sitt båtkort nu, får se om han klarar det. Spännande. Dessvärre måste han åka till hagge när han kommer hem o fixa forden, om vi ska ha någon bil överhuvud taget. Snacka om att man är beroende av en bil, iaf jag som pendlar varje dag. Så för min del blir det nog sängen o kika på tv så är det bara att sova när man vill =)

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards