När små blir stora

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Grinfärdig mamma

Av Therese Källström - 5 februari 2009 20:34

Å min lilla, lilla älsklings Ebba. När vi kom upp till akuten nu ikväll så fick vi vänta i ca 40 min. Sen kom det in en karl, han frågade vad som hänt o vice verse. Han bad Ebba att lägga sig på brittsen, sen kollade han även jag fick se. OJ vad det första jag tänkte när jag såg hur det såg ut. Var bara att bita ihop o vara en stark mamma fast jag helst hade satt mig ner o storgrinat. Han hämtade sådana där långa grejer, ser ut som en lång tops. Så kollade han, Ebba var superduktig men rädd. Ja sa han det ser inte så djupt ut men det är ju ett långt sår. Jag ska hämta en salva som ni ska få med hem o smörja. Jaja tänkte jag, då var det inte så farligt som det ser ut att vara. Bara 1 min efter han lämnat rummet kommer han in igen o säger att vi måste sy el limma. Å shit tänkte jag!! Han o en kvinnlig läkare till kommer in o dom har bestämmt att det ska limmas. Så då gjorde dom det, men fy vad lilla älsklingen grät o bad dom sluta. Tror ni det var lätt o hålla tillbaka tårarna när ens lilla flicka ber dom sluta, dessutom på ett sånt känsligt ställe. Man lär ju sina barn att säger någon nej så är det så. Hon bara skrek, det svider mamma!! Men sen förklarade både jag o doktorn att dom var ju tvungna så att du ska bli bra. Det förstod hon! Nu sover hon av ren utmattning, hon har gråtit sen tre tiden fram till halv sju, sju. Stackars lilla gummsefjun! Nu ska en helt utmattad mamma oxå sova!

 
 
Ingen bild

Jannike

5 februari 2009 20:49

Men usch då! Stackars Ebba. Ge henne en bamsekram från mig!

Vad var det som hade hänt? Hur kunde hon slå sig där nere?
Usch och fy vad ni har mycket omkring er nu!
Hoppas det vänder och ni får hålla er friska och pigga!

 
Sara

Sara

5 februari 2009 23:09

Stackars stackars lilla gumman, fy farao vad ont det måste göra..kan inte ens tänka mig.
Lilla gumman, hoppas hon får sova i natt nu och att det går över fort..
Kramar till Er.

http://saranordbergs.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

12 februari 2009 12:59

Men fy vad jag grinar nu, stackars ebban! Hoppas allt gick bra till slut. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Källström - 22 mars 2012 16:52

Ja då har vi varit till VC o det visade sig att det är halsfluss Ebban har ;( Men hon fick pencilin som hon ska äta i tio dagar, 2 tabletter om dagen! Så nu vänder det väl fort! Hon har inte haft feber sen imorse så det är superskönt, hon svara...

Av Therese Källström - 22 mars 2012 09:38

Ja då blir det vårdcentralen 13,20 idag! Misstänker att hönaböna har åkt på halsfluss. Hon låg i min säng hela dagen igår, hon var upp två gånger, en gång o duscha o den andra gången var när hon skulle gå ner o lägga sig på sitt rum. =( Helt färd...

Av Therese Källström - 21 mars 2012 17:12

Ja då var det Ebbans tur att bli sjuk ;( Dom är ju aldrig sjuka, så jag vet inte riktigt hur det funkar ;) Igår kväll åt vi som vanligt inga konstigheter, det konstiga som jag reagerade på imorse var att hon kom upp före sju, vilket aldrig händer!...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 19:27

Tror att jag drar igång att renovera barnens blivande lek/spel rum imorgon ;) Skönt att ha det gjort när vår/sommaren kommer!! Då finns det ju massa ute att göra, återkommer om det blir något ;)...

Av Therese Källström - 20 mars 2012 18:59

Ja dagarna rullar på i en rasande fart!! Jag skulle ha varit på CX nu ikväll, men det sket sig! Pappan i huset jobbar sent hela veckan ;( Men hoppas kunna gå på attacken imorgon kväll! Blir träning direkt imorgon bitti tror jag, ska klippa mig ...

Presentation


Här inne hittar ni mig Therese, som försöker att vara en bra mamma, fru, dotter, vän, arbetskamrat! Man har så mycket krav på sig här i livet, men försöker göra det bästa för alla!

Omröstning

Vilken uppfattning har du om mig? Känner jag dig som läser min blogg? =) Det är svaret när jag ser resultatet =)
 Snäll, positiv, glad
 Sur, grinig, tråkig
 BITCH! Rent av. =(
 Gör mkt för att hjälpa andra.
 Tänker många gånger på alla andra utom mig själv!
 Alldaglig

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Therese


Ovido - Quiz & Flashcards